Management en leidinggeven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Advertisements

RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Verantwoordelijke Leni.
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
Zorgen rond informatica De Codi omscholing is een project Geen structurele lerarenopleiding Geen onderzoek en ontwikkeling van vakdidactiek Weinig structurele.
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Hoofdstuk 10 Prestaties beoordelen en bijsturen
Organisatiestructuur en
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Hoofdstuk 5 - Staff Staff doelt op human resources in de organisatie, met de opdracht te binden, te boeien en te behouden Het overkoepelende begrip humanresourcesmanagement.
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Functieprofiel en beoordeling
Opleiden van medewerkers
CONCEPT Loslaten en binden: how can I be your leader if you don’t follow me? Anja Smit.
‘Denkdiner’ VWL Samenwerkend Limburg 31 maart 2010 Hans Bodt, Manager HRM a.i. Atrium Medisch Centrum Parkstad Langer doorwerken: Hoe maken we dat mogelijk.
Levenfasen en duurzame inzetbaarheid
Functiegesprekken in de praktijk.
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
AWVN-modules Basis OnlineAdvisering - Standaarden en modellen ( zoals arbeidsovereenkomsten formulieren, brieven ) - Praktische informatie ( bijvoorbeeld.
Management en leidinggeven
24-uurs sessie 16/17 april Rabobank Noordenveld West Groningen Startworkshop Energie!
Klassieke benadering ‘Theory of classical management’ Henry fayol:
Leidinggeven H7 Formele gesprekken Filiaalmanager.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Goederen en inkoop H6 Leveranciers Ondernemer detailhandel.
Management en leidinggeven
Management en leidinggeven
Introductie Loopbaanbudget
Management en leidinggeven
Management en leidinggeven
Management en leidinggeven
Management en leidinggeven
Het coachende functioneringsgesprek
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Organisatie & Personeel 5 atheneum. Hoofdstuk 4 Personeelsbeleid.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Sjabloon Implementatieplan Naam organisatie:…… Opgesteld door:…..
Altijd in de buurt!. Even voorstellen: Meindert Baptist Administrateur / Financial Controller (v.h. Manager bedrijfsbureau)
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Leren op de werkplek Mári van Beers 14 maart 2013.
Ik wens u veel personeel Personeel in de Praktijk Tips en Tools Melanie Andriessen, Auto Voskuilen Marleen van Reeden, BOVAG.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Informatiebijeenkomst gemeenteraden ‘Transitie’ 11 en 12 juni 2013 Presentatie door: Pietsje Hulshoff en Heinrich Winter.
Functionerings- gesprekken 2012 MCOpa 18 januari 2012.
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Functioneren en beoordelen
Werken aan je veranderDNA
Scholing en motiveren van personeel Organisatiecultuur en structuur
Personeelsmanagement
Management en leidinggeven
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Boeien en binden van goede medewerkers
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Hoofdstuk 5 Communiceren
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Management en leidinggeven H9 Formele gesprekken Ondernemer detailhandel

Binden Employabiliteit Management development werknemers binden en optimaal inzetbaar houden Management development proces gericht is op de continuïteit en kwaliteit van het management Hiervoor is ontwikkeling nodig Hulpmiddelen hierbij: Coachen, begeleiden, beoordelen Management en leidinggeven | Ondernemer detailhandel

Formele gesprekken Functioneringsgesprek Boordelingsgesprek Management en leidinggeven | Ondernemer detailhandel

Functionerings- versus beoordelingsgesprekken Functioneringsgesprek Beoordelingsgesprek Toekomstgericht (ontwikkeling) Evaluerend Tweezijdig gesprek Eenzijdig gesprek Individuele behoeften en ontwikkeling Behoefte organisatie Informeel, maar niet vrijblijvend Formeel Zwakke punten versterken, sterke punten uitbouwen Zwakke punten negatief beoordeling, sterke punten positieve beoordeling Verslag wordt na maximaal 2 jaar vernietigd Beoordeling komt in personeelsdossier Geen rechtspositionele gevolgen Rechtspositionele gevolgen Management en leidinggeven | Ondernemer detailhandel

Slecht nieuwsgesprek SOOP Management en leidinggeven | Ondernemer detailhandel