MM2 webcommunicatie Mijn gegevens: 06 51752107.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Advertisements

Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Training Sharepoint Wendy Ankersmit.
Duidelijk schrijven voor iedereen
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Pers & Publiciteit Sjaak Koolen Waalwijk, 12 mei 2009.
Ingenieursvaardigheden
het bouwen van een website
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Overdragen van de Informatica, 2006 Het schrijven van een krantenartikel Jan Broersen / Gerard Vreeswijk, 2006/7.
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen? Mijn boodschap.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Meer bekendheid via je Website
Bezoekersgerichte teksten
Schrijven met een strategie
Een leesstrategie: toepassing
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
[Subtitel presentatie]
Samenvatting Havo 5.
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Marketing Coen van Wetering
Welkom Webschrijven voor kennisnet.nl. Programma Basis webschrijven Redactiewijzer kennisnet.nl Zinsbouw en woordgebruik Tekstopbouw en stijl Navigatie.
Powerpoint presentatie.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Activerende teksten.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Het schrijven van een betoog
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Centraal Examen Nederlands
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
De vraag is je beste vriend
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
SET schrijfvaardigheid H5
Kennismaking met programmeren
TITEL.
Overtuigende tekst/betoog
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Kennismaking met programmeren
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
Beeldschermvriendelijk schrijven
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Een (informatief) Artikel schrijven
De zakelijke brief – schrijven 3.3
ADL Les 1.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Maak een site en onderscheid
ADL Les 1.
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
De website.
Transcript van de presentatie:

MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:

Wat gaan we doen vandaag 1e Quick Scan presentatie Hoe kun je Quick Scan gebruiken voor FPvE Opmerkingen n.a.v. opgestuurde stukjes Koppensnellen Pauze 2e Quick Scan presentatie Schrijven voor de website.

Quick Scan t.b.v. FPvE Doel en doelgroep - Wat wil jij bereiken, wat wil je dat je doelgroep doet (en wie is dat dan?) Focus –Wat is de hoofdboodschap. Verleidt de website? –is de homepage goede etalage; pagina lay-out aantrekkelijk en overzichtelijk; voldoende ‘what’s in it for me’ in. De bezoeker centraal? –Antwoord op (verwachte) vraag van de bezoeker; rekening houden met scangedrag; gemakkelijk te hanteren; teksten toegeschreven naar verwachte doelgroep; linken gemakkelijk te herkennen. NOOIT KLIK HIER! Vindbaar –goed www. Adres; goede menustructuur (optimaal lijkt 7-16 menu items en maximaal 3 lagen diep); vaste plek menu ; navigatie: waar ben ik, waar kan ik naar toe;herkenbare menustructuur; goede zoekfunctie. Toegankelijk? –blinden en slechtzienden, gehandicapten. Maar ook mensen met PDA’s Iphones: minder scherm, minder mogelijkheden. Lettergrootte aanpasbaar aan oudere lezers. Transparant –afzender duidelijk in beeld; datum bij informatie. Interactief –Wat kan bezoeker zelf doen; privacy statement; bij verkoop producten/ invullen formulieren: hoeveel stappen; na iedere actie een adequate reactie; tussendoor stoppen; prijs direct opgeven;? Meerdere betaalsystemen mogelijk maken. Consistent –look & feel van de site; opbouw pagina; gebruik lettertype; aanspreekvorm (je, men, u).

Opmerkingen n.a.v. stukjes Consistentie –Aanspreekvorm Lijdende vorm Alinea-opbouw –Apart te lezen –Één onderwerp per alinea Afwisseling van woorden: –Sneller en spannender Komma’s –Na elke persoonsvorm. –Uitbreidende en beperkende bijzin Ga op de stoel van de lezer zitten!

Koppen snellen Eisen aan koppen –Kern van de boodschap –Feitelijk (geen mening) –Drie van de vijf W’s –Beknopt –Grammaticaal correct; juiste spelling –Tegenwoordige tijd –Eenduidig –Geen cijfer aan t begin –Geen afbrekingen/afkortingen –Correcte woordkeus –Prikkelen –Tot doorlezen verleiden

Opdracht Koppenmaken Voorzie de nieuwsstukjes van een passende kop.

Opdracht 2 Belang van de kop, maar nu andersom: Welke informatie verwacht je te krijgen op basis van de kop?

Pauze

2e presentatie Quick Scan

Schrijven voor het web Speel in op scangedrag van lezers: Omgekeerde piramide - kern in het begin (1e 200 lettertekens) - steeds meer details Kop, lead, body –kop en lead vertellen samen het hele verhaal –body geeft de details –Te lang? Som op wat je doet en maak interne links. Een onderwerp per artikel (eventueel met linkjes naar ander onderwerp) Per alinea zelfstandige informatie Bouw ankerpunten in tussenkopjes, hyperlinks, opsommingen Foto’s – afbeeldingen gebruiken WEES CONSISTENT

Opdracht 3 Schrijf de tekst van de homepage van je website. Denk aan De vijf w’s Eisen aan koppen en leads Eisen aan webteksten Gebruik: Spoedcursus Schrijven van beeldschermteksten in 12 stappen (zie reader).