Economie H2 Van kostprijs naar verkoopprijs Manager Handel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H 29: Kostprijs bij heterogene producten
Advertisements

Heterogene productie Stukproductie Bouw/diensten/maatwerk
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
Kostenclassificatie Algemene richtlijnen voor de indeling van kosten en de bepaling van de kostprijs van een product.
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
H1.3 prijsberekening detailhandel 23 november 2012
6.1 Wat wordt de prijs? Winkeliers mogen zelf weten voor welke prijs ze hun producten verkopen. Hoe berekenen ze die prijs? Wat hebben vraag en aanbod.
A: korte (basale) herhaling H 27
Be Indelingen kosten.
kosten break-even-analyse grafisch
Nettowinstopslagmethode
Hoofdstuk 5 “Een eigen bedrijf”
Hoofdstuk 3 Het magazijnproces
Exploitatiebegroting
6.2 Maak je winst? Wat is het verschil tussen omzet en afzet?
Kostprijs berekening bij meerdere soorten producten:
Goederenverwerking H24 Kwaliteit en kostenbeheersing Manager Handel.
Projectwijzer 1 H3 Kostprijs en kosten Middenkader Engineering.
Alle kosten op een rij Kosten.
Financiering en inkoop H5 Exploitatiebegroting Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Economie H3 Exploitatiebegroting en exploitatiekosten Manager Handel.
5.1 Hoeveel kost dat? Afzet is het aantal producten dat een bedrijf verkoopt. Vermenigvuldig je de afzet met de verkoopprijs (excl. btw) dan weet je wat.
Economie H1 Omzet en winst Manager Handel.
Bedrijfseconomie H3 Omzet en marge Junior accountmanager.
Kosten en break-even Filiaalmanager
Financiering en inkoop
Hoe komt de verkoopprijs van een ijsje tot stand?
Balans per (na afschrijving en winstverdeling)
Verkoopcijfers H2 Van kostprijs naar verkoopprijs Eerste verkoper.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Kostprijs & verkoopprijs
expertles handelskanalen en inkoop-/verkoopprijs
Indeling van hoofdstuk 11 Prijsbepaling 11.1 Kostengeoriënteerde prijsbepaling 11.2 Afnemergeoriënteerde prijszetting 11.3 Concurrentiegeoriënteerde prijszetting.
Rekenvaardigheid Procenten. Absoluut, relatief, cumulatief Absolute getallen: aantal stuks of eenheden Relatieve getallen: als deel van een groter geheel.
Rekenvaardigheid Procenten. Absoluut, relatief, cumulatief Absolute getallen: aantal stuks of eenheden Relatieve getallen: als deel van een groter geheel.
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Kostprijs berekening bij meerdere soorten producten: Heezen Pf 5.4
Pag 137 t/m 143. Waar gaan we het vandaag over hebben? samenvatten vorige week / toets Prijsberekening in de detailhandel Maar nu eerst …….. Een filmpje.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
omzet, inkoopwaarde, bedrijfskosten en nettoresultaat
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
3.1 PRODUCTIE.
Kostprijsberekening bij stukproductie
Brutowinst en nettowinst
Vmbo 2 economie Goede producten?
Begroten & Budgetteren
Examenopgave Havo M&O opgave 3
Hoofdstuk 27 t/m 31 Kostprijsberekening in industriële ondernemingen
Hoofdstuk 2 Van inkoop naar verkoop
Afzet = Aantal verkochte producten
Financieel 1.
PRODUCEREN OMZET, AFZET, WINST.
Hoofdstuk Break-evenpoint
Hoofdstuk 2 Van kosten naar verkoopprijs
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Financieel 1.
Belasting toegevoegde waarde
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel.
Hoofdstuk Kosten indelen
Vakman ondernemer – Financieel plan
Financieel 1.
Financiering en inkoop
Vakman ondernemer – Financieel plan
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
De Kostprijs Why Bother?.
Hoofdstuk 6 Winkelresultaat
Coördineren logistiek proces
Rekenvaardigheid Winst en BTW.
Variabele kosten Vaste kosten Directe kosten Indirecte kosten
Transcript van de presentatie:

Economie H2 Van kostprijs naar verkoopprijs Manager Handel

2 Economie | Manager Handel Van kostprijs naar verkoopprijs

Kosten waarbij duidelijk is bij welk product of afdeling ze horen. Inkoopprijs Verpakkingskosten Loonkosten van een afdeling 3 Directe kosten Economie | Manager Handel

Kosten waarbij geen rechtstreeks verband is met het verkochte product of afdeling. Huisvestingskosten Telefoonkosten Reclamekosten 4 Indirecte kosten Economie | Manager Handel

5 Opslagpercentage indirecte kosten Economie | Manager Handel

6 Vaststellen consumentenprijs Bron: Economie | Manager Handel

Invloeden op de verkoopprijs 7 Economie | Manager Handel