Corporate Communicatie Hoe word je gezien en hoe wil je gezien worden?
Evenwicht Intern Extern
Kernbegrippen Imago Visie Missie Mission statement Identiteit Reputatie Strategie
Mission statement Gaat Missie (doel/ambities) Strategie (richting) Staat Kernwaarden (grondhouding) Normen (gedragsregels)
Samenhang Identiteit Imago Mission statement
Imagovorming Beheersbare factoren Imago organisatie Black box Niet-beheersbare factoren
Ontwikkeling Producten lijken hetzelfde Kritisch publiek Versnippering van communicatie-inspanningen
Concerncommunicatie Concerncommunicatie Doel Taken
Model cmc
Identiteit Monolithische strategie/paraplustructuur Endorsed strategie/ divisiestructuur Branded/ merkstructuur
Identiteit Corporate design Huisstijl Corporate behaviour Gedrag van de organistatie
Identiteit Ordening van de beelddragende elementen Herkenbaarheid Fysieke vertaling identiteit Kwaliteitsonderstreping Esthetische functie Bindend element Verkoopbevorderend
Public relations “be good and (let others) tell it! “ Hoofddoelen Aanpassing aan en beïnvloeding van de maatschappelijke omgeving Begripsbevordering Vormgeving van de verantwoordelijkheid in de samenleving
Public relations In de zin van relatie met het publiek Gevoelsmatige inhoud die aan de organisatie wordt gekoppeld De activiteit zelf Mentaliteit van openheid en transparantie
Public relations Interne publieksgroepen Externe publieksgroepen
Public relations en marketing communicatie Diensten verlenen Corporate giving
Bedankt voor jullie aandacht!
Interactief deel 18