Corporate Communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Corporate communicatie
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Organisatiediagnose verlamming vermijden en verantwoordelijkheid bevorderen.
2. Communicatie in een bedrijf
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
Marketing presentatie
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
PR Het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
= de visuele presentatie van een organisatie
Corporate Communication & Design
Wat is een communicatieplan?
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO en intern management
MVO en public relations
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
detaillistenpromotie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Ondernemen(d) in het onderwijs
1 Duurzaam Doorwerken Coachen op Workability Jeroen Frerichs.
College 4 Bedrijfscodes.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
KICK OFF PROJECT INFUSIE
SUCCESVOL VERENIGINGSMANAGEMENT IN VIJF STAPPEN
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Communicatie en Instumenten
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Naar een optimaal HR - beleid
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Vervolg Mintzberg Week 4 organisatie en beheer deeltijd dsr3a
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Dienstenmarketing Week 4.
Certificering van assetmanagement
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Interne Communicatie in transitie bij Stichting Philadelphia Zorg Netwerkbijeenkomst VGN 11 maart 2008.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
De marketing van kennis
Kansen en bedreigingen Interne analyse
7de specialisatiejaar Thuis en bejaardenzorg / zorgkundige
3de graad verzorging Toelichting bij AD5.
Waarden & organisatiecultuur
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
J K V B & N K i c k O f f e d e g e m , 9 n o v e m b e r
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Corporate Communicatie Hoe word je gezien en hoe wil je gezien worden?

Evenwicht Intern Extern

Kernbegrippen Imago Visie Missie Mission statement Identiteit Reputatie Strategie

Mission statement Gaat Missie (doel/ambities) Strategie (richting) Staat Kernwaarden (grondhouding) Normen (gedragsregels)

Samenhang Identiteit Imago Mission statement

Imagovorming Beheersbare factoren Imago organisatie Black box Niet-beheersbare factoren

Ontwikkeling Producten lijken hetzelfde Kritisch publiek Versnippering van communicatie-inspanningen

Concerncommunicatie Concerncommunicatie Doel Taken

Model cmc

Identiteit Monolithische strategie/paraplustructuur Endorsed strategie/ divisiestructuur Branded/ merkstructuur

Identiteit Corporate design Huisstijl Corporate behaviour Gedrag van de organistatie

Identiteit Ordening van de beelddragende elementen Herkenbaarheid Fysieke vertaling identiteit Kwaliteitsonderstreping Esthetische functie Bindend element Verkoopbevorderend

Public relations “be good and (let others) tell it! “ Hoofddoelen Aanpassing aan en beïnvloeding van de maatschappelijke omgeving Begripsbevordering Vormgeving van de verantwoordelijkheid in de samenleving

Public relations In de zin van relatie met het publiek Gevoelsmatige inhoud die aan de organisatie wordt gekoppeld De activiteit zelf Mentaliteit van openheid en transparantie

Public relations Interne publieksgroepen Externe publieksgroepen

Public relations en marketing communicatie Diensten verlenen Corporate giving

Bedankt voor jullie aandacht!

Interactief deel 18