Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Advertisements

Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
HOOFDSTUK 12 Media.
Point of Sales Materiaal
4 P´s en 3 R-en MK01.
commerciële presentatie
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Energie ....
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min)
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid en recht H9 Offertes Certificeerbare Eenheid Ondernemershap.
Verkopen en kassa H5 Betalen en administratie Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H3 Prijsbeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 1 H5 Samenwerking Ondernemer detailhandel.
Budgetteren H2 Inzicht in de functie van begrotingen Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
detaillistenpromotie
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
 Productmarktcombinaties Second life vehicle. {{ PMC I  Catering For Weddings! PMC II  Promotion vehicle!
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Vernieuwing in het VMBO
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
omzet, inkoopwaarde, bedrijfskosten en nettoresultaat
What will you do to change the
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Acquisitie en PR– les 1.
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Commercieel beleid en recht
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel

Public Relations Reclame Regelgeving en reclame Sales promotions Merchandising Persoonlijke verkoop Productlevenscyclus 2 4. Presentatie- en promotiebeleid Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

Er is voor betaald en de afzender is herkenbaar Geen persoonlijke boodschap maar bedoeld voor een grote groep mensen Doel van de boodschap is de afzet stimuleren 3 Reclame Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

4 Reclameplan Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

de %-methode de sluitpostmethode een vast bedrag de concurrentiemethode de taakstellende methode 5 Reclamebudget vaststellen Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

het bereik en de dekking van het medium het communicatievermogen van het medium de kosten van het medium 6 Kiezen van de media Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

7 Dekkingspercentage Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

Wet oneerlijke handelspraktijken Wet op de kansspelen Wet bescherming persoonsgegevens en de Telecommunicatiewet 8 Regelgeving en reclame Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

verbetering van de prijs- waardeverhouding het is een tijdelijke verbetering doel is om tijdelijk extra verkoop te creëren 9 Sales Promotion Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

Sales promotions voor het werven van nieuwe klanten 10 Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

Het aanwezige assortiment op een aantrekkelijke manier aan de klant presenteren winkelsfeer winkelfunctie 11 Merchandising Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

Onderdelen winkelinterieur 12 Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

Schappenplan 13 Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel

Productlevenscyclus 14 Commercieel beleid 2 | Ondernemer detailhandel