Science museum with guide Recycle: different target –environmental sanitation (noise pollution) –electronic / physics engineering –audiology.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TYPE HIER DE SUBTITEL OVER 1 REGEL •Plaats voor de subtitel altijd een tab, om de regel op de juiste afstand te laten beginnen. •De eerste regel na de.
Advertisements

Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
1 Facilitating Online Learning Conversations Exploring tool affordances in higher education Jakko van der Pol IVLOS, UU/ Onderwijscentrum VU.
Ontwikkelruimte onderzocht In gesprek over onderzoeksstappen VU, 13 september 2010.
Jan van Tartwijk De impact van toetsen in het onderwijs en hoe daar gebruik van te maken Jan van Tartwijk
Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
Identifying Teacher Qualitywww.teacherqualitytoolbox.eu.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
The Passive Voice de lijdende vorm.
English and IPC How to teach content through English.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels
Deltion College Engels A2 Schrijven [Edu/004] thema: swapping houses… can-do : kan in korte, eenvoudige zinnen vertrouwde zaken beschrijven © Anne Beeker.
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
Gedistribueerde uitbouw van een virtueel wetenschapsmuseum met gids toegepast op onderwijs in de akoestiek.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Lesson 5. Today’s lesson Check homework Grammar: present perfect Presentations Spelling basics.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
A digital toolkit for patients with COPD
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Olav de Bruin Een probleem dat u niet langer kunt negeren.
Community Service in het Hoger Onderwijs in Nederland Prof. Dr. Lucas Meijs Professor Strategische Filantropie & Vrijwilligerswerk Rotterdam School of.
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
A multimedia platform for live physics demo's. Bartel Van Waeyenberge Department of Solid State Sciences Ghent University.
Promoting inquiry in mathematics and science education across Europe ECENT
In the loop Game: introduction on Circular Economy
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
Association between Advanced Glycation End products
Broederschool Roeselare
Mylène Böhmer, Promovendus Marlies Valstar, AVG, PhD
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Reducing antibiotics on farmlevel
The past simple Grammar.
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Digitaal toetsen – DBC experiment
Innovate-IT Enkele toepassingen
Blackboard usage by teachers
VOS-identificatie en kwantitatieve bepaling d.m.v. gaschromatografie
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Participatory Action Research
how to create an Optimal Classroom Experience
English 23 April 2018.
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
UGlobe Utrecht University, 9 March 2018
A realistic basic income policy needs two pillars
VOS-identificatie en kwantitatieve bepaling d.m.v. gaschromatografie
Waarde van duurzame energiesystemen
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Science museum with guide Recycle: different target –environmental sanitation (noise pollution) –electronic / physics engineering –audiology (basics of acoustics) Recycle: –course notes –lectures –projects

Lectures on noise pollution Based on 3 cases –inspired by constructivism, but far from –thematic parts triggered by student response –material available in course notes (printed, CD-ROM, internet) but thematically organized Example: lesson 1

Example lesson 1

Student response in lesson 1 –Metingen verrichten geluidsniveau / nabij klager / vergelijken met norm –Andere bronnen kunnen belangrijk zijn –Welk soort geluid in relatie tot hinderlijkheid –R4 is probleem equivalente situatie meten / tijdens onderhoud / nachtmeting –Correlatie tussen klacht en werking (nieuw toestel) –Wanneer dag/nacht week/weekend –Windrichting –Afstand halveren om bijdrage bedrijf te bepalen –Demping / afscherming bestuderen voor dit en andere –MER-verleden opvragen (wetgeving?)

Possible advantages of approach Existing knowledge is brought to surface Better integration of knowledge than ex cathedra Attention and activity of students increases Not because of IT, but valuable tool

Conclusions IT opens a lot of new possibilities BUT, not enough –creativity required to exploit possibilities IT does not reduce workload of teacher Electronic material at fingertips is heaven for preparing next days lesson

discussie Wat kan IT doen voor akoestiekonderwijs? –audio / video illustraties –reken-applets –authentieke ervaring –zelftests Gevaren? –Onoverzichtelijkheid (21/26 v.d. studenten) –toename te kennen stof / werk (11/26 12/26 v.d. studenten) –tijdsverlies (7/26 vooral ‘betere’ (R^2=0.3 studenten) Specifieke tekortkomingen A.O. in Belgie –eigen opleiding –opleiding medewerkers Welke vaardigheden / kennis heeft een goede akoesticus nodig? (en hebben ze nu eventueel niet) Is het leren met grote hoeveelheden informatie een doelstelling van de cursus? Zijn er andere didactische werkvormen dan de klassieke hoorcolleges om de nodige vaardigheden voor een akoesticus aan te leren? Is het verwijzen naar commerciele producten verantwoord in een cursus?