Loyaliteit begint met een warm welkom

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Advertisements

Welkom bij Best Buddies Nederland
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Presentatie CNA, 22 Oktober, Marijn Willemen en John Keunen
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
6e Nationaal Platform E-Health Chaos voorbij; structuur begint?
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
de ouderbetrokkenheid vergroten
Marketing Werkgroep 6.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Imagi Ayoub Boufous & Joachim Alvarez-Rodriguez. Index Situatie Operationele Impact High level Scope Details soft-hardware Schermen van de app Rollen/Respons.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
OVERTUIGEN MET WOORDEN
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Hoe werkt Kampong TV? Onderdeel van Team communicatie 100% vrijwilligerswerk Samenwerking studenten Hogeschool Samenwerking Kampong videoteam Faciliteiten.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
GGD Dichtbij Idee Marta Pape Verpleegkundige soa / sense.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Sociale media inzetten
ironHand – de co-creatie van een robotische handschoen
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Klantcontact: toen, nu, straks?
Zet je club op de kaart!.
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Loyaliteit begint met een warm welkom Hinke Sommeling April 2015

Inhoud In het kort: Consumentenbond Van vereniging naar beweging Waarde van het lidmaatschap Inzoomen op: ledenloyaliteit Loyaal voelen én Loyaal gedragen Waardeperceptie is key Sturen op loyaal gedrag tijdens de lidmaatschapscyclus Praktijkvoorbeeld:  Customer journey – 1e 60 dagen

Waar ken je Consumentenbond van?

We doen meer, veel meer! Special Interest bladen: 4x Minigidsen: 12x Boeken/e-books : 10-15 per jaar Vergelijkers/Overstapdiensten Onder meer voor Zorg, Energie, Autoverzekering Energiecollectief Apps voor de mobiele telefoon/tablet Persoonlijk (juridisch) advies via telefoon of e-mail Klachtenkompas.nl Acties & Campagnes Bijvoorbeeld Stop ongezonde kindermarketing, Stop prijsmisleiding of Behoud vrije artsenkeuze Nieuwsbrieven en Alerts Social Media (Facebook, Twitter, Youtube) Community Op TV: Koopkracht Pag. 4

Samengevat in 3 pijlers

Voor wie? GROEIT  Van vereniging naar beweging Van, voor, en met consumenten In cijfers Leden/Abonnees: 500.000 Gebruikers met omzet: 75.000 Gebruikers zonder omzet: 550.000 GROEIT  Klant centraal stellen Omschakeling naar doelgroepgericht denken Merk benutten en eenduidig uitdragen Consumentenbond duidelijk positioneren t.o.v. de concurrentie, passend bij de behoeften van de doelgroep

Inkomsten van leden zijn cruciaal voor de continuïteit

Waarde voor de consument

Grip op loyaliteit vraagt focus op zowel attitude als gedrag

Loyaal voelen Loyaal voelen is het eindresultaat van verschillende vormen van ‘commitment’. Calculatieve commitment (rationeel, financieel) “Het is slim om lid te zijn van de Consumentenbond” Affectieve commitment (emotioneel, affectief) “Het voelt goed om lid te zijn van de Consumentenbond” Normatieve commitment (rationeel/emotioneel) “Het is belangrijk dat mensen lid zijn van de Consumentenbond”

Loyaal gedragen Loyale leden blijven langer, leveren meer op en kosten minder. Daarnaast bevelen zij de Consumentenbond actief aan bij derden.

Waardeperceptie is key

Loyalty projecten bij Consumentenbond Loyalty Regie 1. Loyalty Regie 2. Loyalty Ambassadeur Bouwen aan loyaliteit 3. Exclusief voor klanten 6. Waardering, behoud & winback 9. Ergernissen & klachten 4. Customer Journey 7. Cross & up sell 10. CB’ers meelopen bij S&A 5. Loyalty Communicatie 8. Gericht werven loyale klanten

Sturen op loyaal gedrag tijdens de lidmaatschapscyclus Campagnes gericht op het sturen van loyaal gedrag maken proactief en reactief onderdeel uit van de ‘customer journey’ van leden

Praktijkvoorbeeld: Customer journey - 1e 60 dagen

Na 2 dagen Welkom heten Online testinformatie onder de aandacht Verwachtingen managen t.a.v. aangevraagde minigids Wij zijn er voor u! Pag. 16

Na 6 dagen Mail wordt alleen verstuurd als er nog niet is ingelogd. 100% focus op inloggen Ondersteund met video

Na 8 dagen Onafhankelijkheid Top 5 testdossiers Beste Koop App Pag. 18

Na 15 dagen Voordelen op een rij Introductie nieuwsbrief Wij zijn er voor u Pag. 19

En? Werkt het? Uitdaging: Goede rapportages! Tips: Start klein en bouw stap voor stap uit Maak je uitingen relevant voor de ontvanger 1 op 1 communicatie is gewenst, maar houd het behapbaar Vermijd te veel boodschappen in 1x Neem de tijd om te testen Werk met controlegroepen Meet niet alleen op korte termijn, maar kijk ook naar lange termijn effecten!

Loyaliteit begint met een warm welkom