Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Officiële “zalmtraject” Marketing Verkoop Product ontwikkeling PlanningAdministratie Doctoraatxxxx MBA+ financieel en fiscaal BM Mastercommunicatie strategie BachelorxLEKTSS Graduaatxxxx 7 e BSO of
Inzetbaarheid op bedrijfsniveau BSOGraduaatBachelorMaster MBAdoctor CEOX Directie / hoger kader xxx Middenkader / management xXXX ccccc Lager kader / leaders xxXXrrr Hoger uitvoerend / assistenten XxXX Stiel- kennis xr UitvoerendXXX Lager uitvoerend / interimkracht X
Gezocht: een verhaal Geloofwaardig en duidelijk – Simpel, logisch, voor de hand liggend “dekkend” – Verklarend voor wat men kan waarnemen “Geplaatst” – Passend in het “landschap” van de markt USP – eigenheid - onderscheidbaar
Doel verhaal: aanbod/propositie Wie is klant? Wat is kernbehoefte klant? Wat is relevante “meerwaarde” voor klant? Hoe levert het “verhaal” dat?
aankoopproces output / reactie Input / stimuli Black box Aankooptraject: behoefte – informatie – alternatieven afwegen – keuze – aankopen - evaluatie
Overweging: wat moet het verhaal doen/opbrengen/veranderen? Doel / doelgebruik, werkcontext Doel/ doelopbrengst
Realiseerbaarheid/wenselijkheid onderzoeken Omgevingsfactoranalyse – Interne/directe factoren – “werkmiddelen” Eigen bedrijf Meso-factoren – Leveranciers – Partners/distributeurs – Klanten – Directe publieken – EXTERNE FACTOREN Politiek, fysieke, economisch, demografisch, socio- cultureel,