Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Advertisements

Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Kamer van Koophandel Haaglanden
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Ontwikkelingsimpact bij FMO Nanno Kleiterp – CEO van FMO, de Nederlandse Ontwikkelingsbank 13 december 2010.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
+ Event Driven Marketing. + Event Driven Management : Definitie Een discipline binnen de marketing waarbij commerciële en communicatieve activiteiten.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Opdracht Strategieontwikkeling
Business Marketing Sabine Vermuyten
H3: Koopgedrag van organisaties
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Strategie Algemeen Porter.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Advanced Business Information Solutions
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Marketingplanning en strategie
Swot analyse
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Business Marketing Management
[Productnaam] Marketingplan
Midden in de wereld:.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Het nut van Business Planning
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
H2 Achtergrond.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Midden in de wereld:.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
[Productnaam] Marketingplan
Business model Business case Business plan
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Internationale handel
JAN HOLSAPPEL.
STRATEGISCHE PRODUCTEN
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”

Officiële “zalmtraject” Marketing Verkoop Product ontwikkeling PlanningAdministratie Doctoraatxxxx MBA+ financieel en fiscaal BM Mastercommunicatie strategie BachelorxLEKTSS Graduaatxxxx 7 e BSO of

Inzetbaarheid op bedrijfsniveau BSOGraduaatBachelorMaster MBAdoctor CEOX Directie / hoger kader xxx Middenkader / management xXXX ccccc Lager kader / leaders xxXXrrr Hoger uitvoerend / assistenten XxXX Stiel- kennis xr UitvoerendXXX Lager uitvoerend / interimkracht X

Gezocht: een verhaal Geloofwaardig en duidelijk – Simpel, logisch, voor de hand liggend “dekkend” – Verklarend voor wat men kan waarnemen “Geplaatst” – Passend in het “landschap” van de markt USP – eigenheid - onderscheidbaar

Doel verhaal: aanbod/propositie Wie is klant? Wat is kernbehoefte klant? Wat is relevante “meerwaarde” voor klant? Hoe levert het “verhaal” dat?

aankoopproces output / reactie Input / stimuli Black box Aankooptraject: behoefte – informatie – alternatieven afwegen – keuze – aankopen - evaluatie

Overweging: wat moet het verhaal doen/opbrengen/veranderen? Doel / doelgebruik, werkcontext Doel/ doelopbrengst

Realiseerbaarheid/wenselijkheid onderzoeken Omgevingsfactoranalyse – Interne/directe factoren – “werkmiddelen” Eigen bedrijf Meso-factoren – Leveranciers – Partners/distributeurs – Klanten – Directe publieken – EXTERNE FACTOREN Politiek, fysieke, economisch, demografisch, socio- cultureel,