Productbeleid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Workshop 3 deel 1: Marketing
CIMSOLUTIONS B.V. CIMSOLUTIONS Automation for Industry & Business SIG Embedded “Proces Ellende” André Vink CDP real-time embedded 28 september 2005.
Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
- Speelt in op snelle veranderingen in de markt. - Acties van entertainment direct gericht op verkooppunten. - Hierdoor wordt traffic gegenereerd bij.
De marketing-instrumenten
E-shoppen. On-line kopen en/of verkopen: – Is ook verleden jaar weer sterk toegenomen – vooral reizen, boeken,dvd,electronica – Kiezen Winkel Product.
€ 0,20 per uur des te armer, des te beter ? Wat is Fordisme?
7. Productbeleid Product is kern/essentie van de MM. Definities:
Breechpocket-productdossier
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Competentie 1, 3, 15 en 16 Kwaliteit verbeteren
Product, merk en assortiment
H7: Productmanagement.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
We hadden 'n zogenaamde log cabin, dat is 'n hotelvoorziening, maar dan in de vorm van houten huisjes die een beetje in de natuur stonden.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing Hoofdstuk 9 product.
College 4 Video Kotler (25min) Bespreken video (20 min)
Hoofdstuk 2.
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
1 April April April 2015Hogeschool Rotterdam1 INDUSTRIËLE EIGENDOMSRECHTEN MERK
MARKETINGMIX.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Marketing 5 havo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Reclame Masters | Ik en reclame!
HOOFDSTUK 3 Dorp  spookdorp. WEET JE NOG? Welke steden / landen je moet kennen voor je topo? Welke producten er in Spanje zoal verbouwd worden? Wat schaalvergroting.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
College 3 terugblik H 1 t/m 4 bespreken opgaven H 6: Productbeleid werkvorm: living Graph.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Ip4inno 1 A.Auteursrecht B. ‘Reputatie’ en merken in het Angelsaksisch recht C. Niet-geregistreerde modellen D. Halfgeleidertopografierecht.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Bloempotten en vazen Verschillende soorten & maten deel 2.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Wat is uw kleur?.
Hoofdstuk 7 Productbeleid
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marktanalyse.
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Economie en ondernemen
constante kosten, variabele kosten en marginale kosten
teksten Een tekst vormt een samenhangend geheel
Goederenstroom en voorraadbeheer
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Goederenstroom en voorraadbeheer
Transcript van de presentatie:

Productbeleid

Product: alles wat in een behoefte kan voorzien. Productbeleid Product: alles wat in een behoefte kan voorzien.

Product: alles wat in een behoefte kan voorzien. Voorwerpen Productbeleid Product: alles wat in een behoefte kan voorzien. Voorwerpen

Productbeleid Product: alles wat in een behoefte kan voorzien. Voorwerpen Bijvoorbeeld DVD speler, tennisbal

Productbeleid Product: alles wat in een behoefte kan voorzien. Voorwerpen Bijvoorbeeld DVD speler, tennisbal Diensten

Productbeleid Product: alles wat in een behoefte kan voorzien. Voorwerpen Bijvoorbeeld DVD speler, tennisbal Diensten = niet tastbaar

Productbeleid Product: alles wat in een behoefte kan voorzien. Voorwerpen Bijvoorbeeld DVD speler, tennisbal Diensten Bijvoorbeeld belastingadvies, verzekering

Productbeleid Een product bevat zowel materiële als immateriële eigenschappen. Immateriële eigenschappen Materiële eigenschappen

Productbeleid Een product bevat zowel materiële als immateriële eigenschappen. Immateriële eigenschappen Materiële eigenschappen Uit technisch oogpunt essentieel.

Productbeleid Een product bevat zowel materiële als immateriële eigenschappen. Immateriële eigenschappen Materiële eigenschappen Uit technisch oogpunt essentieel. Bijvoorbeeld vorm, gewicht, smaak, capaciteit, verpakking, garantie en service.

Productbeleid Een product bevat zowel materiële als immateriële eigenschappen. Immateriële eigenschappen Materiële eigenschappen Uit technisch oogpunt essentieel. Bijvoorbeeld vorm, gewicht, smaak, capaciteit, verpakking, garantie en service. De eerst vier eigenschappen zijn in het product zelf aanwezig, de laatste drie eigenschappen zijn door de fabrikant toegevoegd.

Productbeleid Een product bevat zowel materiële als immateriële eigenschappen Immateriële eigenschappen Materiële eigenschappen Uit technisch oogpunt niet-essentieel.

Productbeleid Een product bevat zowel materiële als immateriële eigenschappen Immateriële eigenschappen Materiële eigenschappen Uit technisch oogpunt niet-essentieel. Bijvoorbeeld de goede naam, exclusiviteit, status en het imago.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Garantie: vrijwaren van de koper voor slechte kwaliteit;

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Garantie: vrijwaren van de koper voor slechte kwaliteit; incompleet, stuk, beschadiging, etc.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Kwaliteit: dit kan zowel objectief zijn (aantal pixels van een fototoestel) als subjectief (afhankelijk van de eisen en het oordeel van de gebruiker).

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Verpakking: verpakking heeft 3 functies …

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking 1. Bescherming van het product Verpakking: verpakking heeft 3 functies …

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking 1. Bescherming van het product (eierendoos) Verpakking: verpakking heeft 3 functies …

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking 1. Bescherming van het product 2. Aandacht Verpakking: verpakking heeft 3 functies …

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking 1. Bescherming van het product 2. Aandacht (vormgeving van een parfumfles) Verpakking: verpakking heeft 3 functies …

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking 1. Bescherming van het product 2. Aandacht 3. Informatie Verpakking: verpakking heeft 3 functies …

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking 1. Bescherming van het product 2. Aandacht 3. Informatie (gebruiksaanwijzing, ingrediënten) Verpakking: verpakking heeft 3 functies …

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Status/imago: het ene product geniet meer aanzien dan het ander. Een kledingstuk van de Zeeman wordt vaak anders ervaren dan een kledingstuk uit een boetiek.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Merk: Het merk kan bestaan uit een naam, een symbool of een teken (logo).

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Merk: Het merk kan bestaan uit een naam, een symbool of een teken (logo). Een merk maakt een product herkenbaar en zorgt voor status en klantenbinding.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Merk: Er zijn verschillende indelingen van merken mogelijk.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Merk: Er zijn verschillende indelingen van merken mogelijk. A-merk: landelijk bekend/landelijke reclame/grote verkrijgbaarheid B-merk: minder bekend/goedkoper/niet overal verkrijgbaar

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Merk: Er zijn verschillende indelingen van merken mogelijk. Fabrieksmerk: producten hebben merk van fabriek (Philips) Winkelmerk: producten hebben merk van winkel (AH huismerk)

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Merk: Er zijn verschillende indelingen van merken mogelijk. Fabrieksmerk: producten hebben merk van fabriek (Philips) Winkelmerk: producten hebben merk van winkel (AH huismerk) Als een fabrikant/winkel alle merken onder dezelfde naam aanbiedt spreken we van een paraplumerk.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Merk: Er zijn verschillende indelingen van merken mogelijk. Fabrieksmerk: producten hebben merk van fabriek (Philips) Winkelmerk: producten hebben merk van winkel (AH huismerk) Steeds meer winkels gaan meer huiswerken verkopen, vanwege de hogere winstmarge en grotere klantenbinding. Bovendien is het concurrerend ten opzichte van andere winkels.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt. Aspirine wordt gebruikt als naam voor een pijnstiller … terwijl eigenlijk alleen het merk Aspirine heet.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt. Aspirine wordt gebruikt als naam voor een pijnstiller … terwijl eigenlijk alleen het merk Aspirine heet. Bahco (B. A. Hjort & Company), verstelbare moersluitel.

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt. Aspirine wordt gebruikt als naam voor een pijnstiller … terwijl eigenlijk alleen het merk Aspirine heet. Bahco (B. A. Hjort & Company), verstelbare moersluitel. Lego (Lego group), plastic constructiespeelgoed

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt. Aspirine wordt gebruikt als naam voor een pijnstiller … terwijl eigenlijk alleen het merk Aspirine heet. Bahco (B. A. Hjort & Company), verstelbare moersluitel. Lego (Lego group), plastic constructiespeelgoed Polaroid, instant fototoestel

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt. Aspirine wordt gebruikt als naam voor een pijnstiller … terwijl eigenlijk alleen het merk Aspirine heet. Bahco (B. A. Hjort & Company), verstelbare moersluitel. Lego (Lego group), plastic constructiespeelgoed Polaroid, instant fototoestel Prittstift (Pritt), lijmstift

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt. Aspirine wordt gebruikt als naam voor een pijnstiller … terwijl eigenlijk alleen het merk Aspirine heet. Bahco (B. A. Hjort & Company), verstelbare moersluitel. Lego (Lego group), plastic constructiespeelgoed Polaroid, instant fototoestel Prittstift (Pritt), lijmstift Tom, Tom (Tom, Tom NV), GPS-navigatiesysteem

Productbeleid In het volgende gedeelte worden de verschillende producteigenschappen besproken. Garantie Kwaliteit Verpakking Status/imago Merk Soms wordt een merknaam zo sterk dat het een soortnaam wordt. Kik op wikipedia voor nog meer voorbeelden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_merknamen_die_als_soortnaam_worden_gebruikt

Einde