ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT
Advertisements

Aandacht voor het steunend netwerk
Keuze van het examenpakket
Informatie-avond vakkenpakketkeuze klas 3
April 2006 Annie M.G. Schmidt school Welkom in de Annie M.G. Schmidt school….. Kunst/cultuur thema: Vincent van Gogh april 2006.
Algemene presentatie Klas 3: Stage – werkweken/uitwisselingen –
Met welk vakkenpakket naar mavo-4?
Ouderavond klas 3 – 27 februari 2014 Sector & Vakkenpakketkeuze
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
Quiz voor studentambassadeurs van ‘Mach mit!’- Campagne ter versterking van de positie van de Duitse taal in Nederland Aangeboden door de Actiegroep Duits.
ONDERNEMERSCHAP 2010 TOT 2012 EN VERDER>>>> INTRAPRENEUR ENTREPRENEUR ROELF JAGER EUROPESE AWARDS VOOR ONDERNEMERSCHAPSBEVORDERING 2013.
Welkom.
Informatieavond profielkeuze vwo 3
Ouderavond T2 R. van Schaick1 DECAAN DECAAN.
Risicocommunicatie Zelfredzaamheid als motor
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze Peter Tilman conrector havo/vwo Gerard van Gorkum decaan havo.
Keuze van het examenpakket
Welkom.
Rekentoets locatie DEN BONGERD.
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Voorlichting keuzes Ouderavond klas 2 8 maart 2010.
Nieuwe kerndoelen voor het basisonderwijs. Kerndoelen zijn streefdoelen, zij geven aan wat iedere school in elk geval nastreeft bij leerlingen. Daarbij.
Wiskunde A, B en D op de Havo
Quiz voor studentambassadeurs van ‘Mach mit!’- Campagne ter versterking van de positie van de Duitse taal in Nederland Aangeboden door de Actiegroep Duits.
OUDERAVOND 3 VWO 9 december
Voorlichting profielkeuze klas (3) 4
Voorlichting VWO 4 3 februari 2015
Werken aan de wereld Mbo-studenten als actieve wereldburgers (SBOS) Introductie.
Waarom Een groep experts, de commissie-Meijerink, heeft vastgesteld dat het onderwijs in Nederland worstelt met 2 problemen: –Na de basisschool is er.
Universiteit Twente Psychologie.
Informatie-avond vakkenpakketkeuze klas 3
OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING 2 MAVO WELKOM.  Ontvangst  Algemene inleiding  Vooruitblik  Keuze traject tijdpad  Techniekweek  3 mavo  Vakken keuze.
Duitse Taal en Cultuur in het MBO Duitsland als Handelspartner Niels Koekoek 21 september Euregioforum.
Het Voortgezet Onderwijs
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
ONDERZOEKS VRAGEN Hoe ervaren de ll. van 5 havo en 6 vwo de 2e fase?
Klas 3. Waarom Een groep experts, de commissie-Meijerink, heeft vastgesteld dat het onderwijs in Nederland worstelt met 2 problemen: –Na de basisschool.
1 PROFIELKEUZE 4 HAVOOSCAR ROMERO 11 oktober 2011.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Informatie-avond 12 januari LoopbaanOriëntatie en - Begeleiding (LOB) Mavo 2.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Zeldenrust-Steelantcollege Zeldenrust-Steelantcollege 2013 KANSEN IN DE REGIO Amsterdam, 17 april
Ouderavond 2016 keuze voor het tweede leerjaar. Doel avond: informatie hulp bij het maken van de keuze voor het tweede leerjaar.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
DUITSE TAALQUIZ Aangeboden door de Actiegroep Duits ter gelegenheid van de Europese Dag van de Talen 2016.
INFO - AVOND 3 HAVO. Introductie decaan Coen Swinkels
LOB 3 HAVO Schooljaar Leerdoelen Ik weet welke profielen ik kan kiezen en wat ze inhouden Ik weet wat de consequenties van mijn profielkeuze.
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT! Dag van de Duitse taal
keuze voor het tweede leerjaar
LOB 3 HAVO Schooljaar
Dag van het SO – workshop CLIL
INFO - AVOND 3 HAVO.
Lobbystijlen Sportcampagne #GR18
Workshop Belangen van Netwerken
Voorlichtingsavond profielkeuze
Voorlichtingsavond 2e fase en profielkeuze
WELKOM Graag ouders en hun kinderen bij elkaar zitten.
Moderne vreemde talen in het basisonderwijs
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Waarde(n)vol werk in uitvoering
CoE / KennisDC Logistiek
Vakkenpakketkeuze klas 2  klas 3
Profielkeuze &vakkenpakket leerjaar 4 Havoroute
VersterktTalen Onderwijs Duits op het Valuascollege
De Frissel Veenwouden Ouderavond 26 maart Keuzes klas 2.
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT! Dag van de Duitse taal
Transcript van de presentatie:

ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT! Studentambassadeurs voor de Dag van de Duitse taal Campagne ter versterking van de positie van de Duitse taal in Nederland

Dag van de Duitse taal op 23 april

Doelstellingen Actiegroep Duits De Actiegroep Duits maakt zich sterk voor de Duitse taal in Nederland. Met gebundelde kracht werken de vier partners samen om het bewustzijn voor het belang van de Duitse taal voor Nederland te vergroten. Partners:

Projecten Actiegroep Duits Dag van de Duitse taal op 23 april 2015 Jouw hit? Mach mit! Sprookjesachtig Duits Mach-mit-Mobil Meer informatie op www.machmit.nl

Waarom is er een Actiegroep Duits? Gebrek aan belangstelling en kennis Duitse taal in Nederland zorgwekkend Minder leerlingen en studenten (mbo, hbo, wo) kiezen Duits. Vergelijk: 1995 540.000 scholieren met Duits 2010 366.073 scholieren met Duits 1995 466 studenten Duitse taal en cultuur 2011 295 studenten Duitse taal en cultuur …

Het belang van Duits Vind jij dat kennis van de Duitse taal en cultuur belangrijk is voor Nederlanders? Waarom vind je dat (niet)? Bekijk nu deze film over het belang van Duits. Wat wist je nog niet?

En Engels dan? Nee, Engels is niet voldoende: De Duits-Nederlandse Handelskamer en exportorganisatie Fenedex deden onder bedrijven in hun netwerk een onderzoek naar het belang van kennis van de Duitse taal in de handel met Duitsland. “Is het beheersen van de Duitse taal een noodzaak om export naar Duitsland te realiseren en te onderhouden?” Uitkomst enquête 2012 van DNHK en Fenedex

“Zouden Nederlandse bedrijven meer omzet in Duitsland kunnen behalen wanneer zij de Duitse taal (nog) beter zouden beheersen?” Uitkomst enquête 2012 van DNHK en Fenedex

Redenen voor Duits Welke redenen kun je nu geven om Duits te leren? Bekijk de brochures. Welke redenen zijn nieuw voor je?

Ambassadeurs voor de Duitse taal Zij vinden Duits belangrijk. Bernard Wientjes Ellen te Damme Ron Jans Frans Timmermans Linda de Mol

Meer weten? www.machmit.nl