Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Omgaan met leerstoornissen in het secundair onderwijs
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Reflectievaardigheden en instrumenten
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Reflecteren.
Les 7: het voorbereiden van een les
Glijbanen Een les onderzoekend leren voor
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
28 januari 2010 Ouderavond Schiedam
Portfolio
Proces en Product.
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren.
Aan de slag met competenties beoordelen
Reflectie.
Sum page / opsommingspagina
Pass’t Montessorionderwijs ?
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Dit is je dag! Ester 4:14. Voorbereiding Wie weet … Kijk eens terug op je leven Toevallig? Het verschil maken: Jozef, Mozes “God heeft mij voor jullie.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
De balans in combinatie met ontvangsten en uitgaven
Handelingsplannen.
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Onderbouw groepen Uitgangspunt * verbinding * samenwerken * overgang 2 naar 3 Groepen 2-3.
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Praktijkervaring en reflectie
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Anders kijken, anders doen
Kansen implementatie vakwedstrijden
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Begeleiden Les 8.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Vertellen resultaten Alle leerlingen even oud Iedereen evenveel tijd.
De bedenkers.
BOM-model PV 25/03/2014.
Leer- en ontwikkelingslijnen 4-7 jaar
Logboek & planners ..
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
OGI Een datamuur in de klas.
Halen we buiten binnen? Of gaan we toch naar buiten?
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
Observeren Les 7.
Basiskennis LOB.
Transcript van de presentatie:

Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?

Vrije tijd Met welk vervoersmiddel ga je? Wat voor een soort vakantie? Wat zijn je plannen voor daar?

Hoeveel geld ga jij besteden? De opdracht! Maak voor jezelf een lijst van de plannen die jij hebt voor de vakantie en wat dat je ongeveer gaat kosten.

Prestatie ogo 5 didactische impulsen Michelle Vink Iris Lambinon Serena van Rutten V2C Michelle

Inhoudsopgave Wat hebben wij net met jullie gedaan? Wat is OGO? Wat hebben wij gezien in Heilloo? Wat vinden wij van OGO? Evaluatie Vragen Michelle

Wat hebben wij net met jullie gedaan? 5 didactische impulsen Gezamenlijk oriënteren op de activiteiten. Uitstapje, observeren. Verbeteren en verdiepen van de activiteit. Vanmiddag doorgegaan. Verbreden naar andere activiteiten. Gesprek fragment kleine kring. Toevoegen van nieuwe handelingsmogelijkheden. Piramide invullen. Reflecteren op de activiteit. Terug kijken oude vraag. Nieuwe vragen bedenken. Michelle

De communicatiepiramide OGO kenmerken. 1. hoge verwachtingen uitspreken aandacht hebben tijd nemen. 2. Aanboren van de betekenissen van de leerlingen 3. ontvangen en volgen 4. verbinden, inbrengen en vervolgen 5. vragend verder gaan. 6. Nieuwe gezichtspunten Invoegen 7. Reflectie en vervolg 7 6 5 4 3 2 1 Iris

Wat is ogo? Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Wat is het verschil met regulier basisonderwijs en OGO? Kenmerken voor OGO in de praktijk. Iris

Wat hebben wij gezien in Heilloo? Ontvangst Onderbouw Bovenbouw Kijkwijzer Evaluatie Michelle, Iris en Serena

Wat vinden wij van Ogo? Michelle: Iris: Serena:

Evaluatie De opdracht Samenwerking Contact Els Tijdsplanning Serena

vragen