Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
Advertisements

UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
verenigings- communicatie
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
“Hoe kom ik aan klanten?”
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
UiT in Oostrozebeke Wie INvoert haalt er veel UiT.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Bijbelverhalen voor kinderen in de township
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Gezondheidsdienst Gent De Gezondheidsdienst van de Stad Gent.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke.
Z-O-U-T Cultuurpunten en CultuurUtrecht. Cultuurpunten.
Tips voor de blogger in spé.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Ons doel Bestaande en nieuwe cliënten en hun mantelzorgers tijdig en goed laten weten waar ze aan toe zijn. Inwoners van Lelystad correct en laagdrempelig.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Studentencongres Reclame en PR.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
Gemeenschaps Enquete JULI Inhoud Hoe mensen over onze school denken –Resultaten van enquete –Opsomming – Gemeenschaps Visie van onze school Wat.
RECHTSTREEKS TOEGANKELIJKE JEUGDHULP VANUIT DAGCENTRUM DE TWIJG.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Vormingplus regio Antwerpen Klokstraat 12, 2600 Berchem tel
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Start to Run 2015 Informatie (nieuwe) locaties. 2 Ontwikkelingen De loopsport zit nog steeds in de lift (3 e loopgolf) Versnipperde loopsportmarkt (initiatieven.
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
VOORSTELLING ‘…Als je niet weet waar te beginnen…’
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Seminar ‘jonge’ senioren Overzande 8 maart Opbouw ledenbestand provincie Zeeland Peildatum 8 dec [ 50, 59 ] = 63 leden 0,9 % [ 60, 69 ] =
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
SPORTDIENST RONSE ISM BUITENSCHOOLSE KINDEROPVANG.
MULTIMOVE IN DAMME. Waarom Multimove in Damme Geen aanbod naar doelgroep Sportief aanbod na school Actieve invulling opvang Kleuters aanzetten tot bewegen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
'privacyprotocol, ict-leerlijn, mediaprotocol'. "Leerlingen kunnen op onze Yurls nakijken wat hun huiswerk is en downloaden eventuele kopieerbladen met.
Meer communiceren met een klein budget
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Burgerhout Bruist Editie 2017.
WAK - Waregem.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Opvang en zorg voor kinderen in Moldavië
Transcript van de presentatie:

Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1

invoer van cultuur- en vrijetijdsaanbod moderatie

U was goed bezig in 2014! + 53%

U was goed bezig in 2014! + 130%

En extra applaus voor …

Waar is het te doen in Herent? Sport- en ontspannings- centrum Warot 5. Parochiezaal Ratjetoe 6.Kerk Veltem 7.Sporthal Ivo Van Damme

Wanneer is het te doen in Herent?

Gevolg? 205de 74ste

Gevolg? 18/dag 1/6

Wie is ons publiek en hoe bereiken we ze?

Wie is ons publiek? 1.Kernpubliek 2.Kansrijk publiek 3.Non-publiek de net-nieters

Hoe bereiken we welk publiek? Telefoon Gesprek Brief Mail Je eigen website E-nieuwsbrief Sociale media Wij kennen ze Zij gaven te kennen dat ze op de hoogte willen blijven Zij hebben interesse in wat wij doen Zij blijven op de hoogte PULL

Hoe bereiken we welk publiek? Website Herent Infoblad Herent UiT in Herent Lokale media Regionale media Flyers, affiches Sociale media Wij kennen ze niet Wij willen ze aanzetten om te komen Wij kennen mensen die hen kennen Wij willen ze overtuigen PUSH

Hoe bereiken we welk publiek? DRAG Hoge drempels (meer dan comm) Op te lossen via: Projectwerk Toeleiding Begeleiding

Waar is ons publiek?

Wat wil ons publiek? Zoekgedrag ThematischSociaalTijdsgebondenGeaggregeerdGeografisch

Je boodschap

Opbouw van je boodschap 1.Kernproduct:Basisinformatie = wie- wat-waar-wanneer-hoe 2.Uitgebreid product: activiteiten, beleving, WIIFM 3.Omkaderende services toegankelijkheid, informatie en extra’s 4.Omgevingsfactoren: bereikbaarheid, opvang

Boodschap: beleving 1.what’s-in-it-for-me” voor de bezoeker ? Niet enkel het aanbod zelf maar wat haal ik eruit? Waarom kan ik dit niet missen? 2.communicatie mag meer zijn dan een feitelijke opsomming / voorstelling van locaties en activiteiten. 3.Probeer emotie in je communicatie te stoppen. 4.Overtuig je publiek

Boodschap: promotie Permanente tentoonstelling van de Zusters van Liefde. Zuster Placida kan niet spinnen en wordt uit het klooster gestuurd! Benieuwd hoe het afloopt? Bezoek de unieke tentoonstelling over het leven en werk van de zusters van Liefde. Ontdek hoe deze vrouwen al tweehonderd jaar lang omgaan met het leven achter de kloostermuren.

Digitale mogelijkheden

Website 1.Dé plaats voor alle info / duiding / achtergrond 2.Plaats voor archief (foto’s, teksten, …) 3.Plaats waar alle communicatie samen komt (inschrijven nieuwsbrief / sociale media / foto-archief / aanbod / nieuws/ …) 4.Vrnl voor kernpubliek (ze gaan op zoek naar jou) 5.In mindere mate net-nieters (enkel wanneer ze een zoekvraag hebben => dwz dat ze je kennen/al geprikkeld zijn)

Digitale nieuwsbrieven 1.Uitstekend om nieuws te verspreiden (snel - kort) 2.Minder plaats voor duiding en achtergrond 3.Kort op de bal 4.Enkel voor kernpubliek (moeten inschrijven dus toont interesse) 5.Redelijk grote penetratie (1/3 à ¼) 6.Minder dan 200 abo’s

Sociale media 1.Vrnl Facebook 2.Uitstekend om imago uit te stralen, minder om nieuws te brengen 3.Je kan communiceren met je publiek 4.Redelijk lage penetratie (1/10 à 1/20) 5.Vrnl kernpubliek (ze moeten je liken) maar ook hun netwerk. SOCIALE media! 6.Maar ook net-nieters (heel gericht) mits kleine kost voor adverteren