De kern Core Competence Positionering Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beleidsplan sc Victoria ’04
Advertisements

Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Nationaal Innovatie Event
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
De kern Marketingstrategische beleidsvorming Core Competence
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Helder denken over sociale diensten in de toekomst Een verkenning in vier werelden Frank Kalshoven De Argumentenfabriek, maart 2013.
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
De kern Core Competence Positionering
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Visie op Duurzaamheid  .
Hoofdstuk 1 Inleiding Begrijp je financiële verslagen Hoe succesvol is de onderneming? Financieel ondernemingsmanagement voor de ondernemer? Ethiek en.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Visie & Strategie.
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie.
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie © mr. drs. A.P.J.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
 A-94 A-94.
50.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
COR/KNR Themadag 15 oktober 2015 Waar staan we? Yvonne van Geffen KNR Stafmedewerker Ouderenzorg Religieuzen 1.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
MVO Qlip: Fietsstimulering
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Vroeger …… 1980 Rente 12 % Eerste woning € (€ 450/mnd)
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Netwerk DAK
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie mediawijsheid KB
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
WELKOM.
Positieve gezondheid “het vermogen je aan te passen en je eigen regie te voeren in het licht van de sociale, fysieke en emotionele uitdagingen van.
Je kinderopvang privatiseren: hoe beslis je dat?
Transcript van de presentatie:

De kern Core Competence Positionering Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy

De kern Doelstelling: wat willen we bereiken? Rendements-%; groei-% ? Visie: Hoe denken wij dat de wereld zich zal ontwikkelen? Welke gevolgen heeft dat voor onze (potentiële) klanten? Missie: Strategische waardepropositie: wat willen wij in die veranderende wereld betekenen voor onze doelgroep? Onderscheid kernactiviteiten en kernvaardigheden !! VisieMissie Core Competence Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy

De kern VisieMissie Core Competence Trends Positionering Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy

De Amersfoortse  Trend: de overheid maakt terugtrekkende bewegingen uit de sociale zekerheden  Visie: onze klanten zullen in de toekomst meer zelf verantwoordelijk worden voor een continue inkomensstroom  Missie: wij zorgen dat onze klanten een levenlang een inkomen hebben ongeacht pensioen, werkeloosheid, arbeidsongeschiktheid, overlijden partner etc.  Kernvaardigheden: alle afdelingen opzetten die te maken kunnen hebben met inkomensvraagstukken. Andere verzekeringafdelingen afstoten of op laag pitje  Positionering: De inkomensverzekeraar Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy

Missie “ Een flink pak ondernemingen heeft ooit een missie geformuleerd. Nogal wat managementteams spenderen hun tweejarige ‘strategische bezinning’ aan het schrijven en herwerken van hun mission statements. Veruit het overgrote deel van de ondernemingen die een missie heeft geformuleerd had zich de moeite wel kunnen besparen. Missies die ondernemingen gewoonlijk formuleren blinken uit door banaliteit “ Bron: Aime Heene Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy

De kern Visie Missie Core Competence Klantbehoeften Unieke vaardig- heden/ KSF’s Trends Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy ?