De kern Core Competence Positionering Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy
De kern Doelstelling: wat willen we bereiken? Rendements-%; groei-% ? Visie: Hoe denken wij dat de wereld zich zal ontwikkelen? Welke gevolgen heeft dat voor onze (potentiële) klanten? Missie: Strategische waardepropositie: wat willen wij in die veranderende wereld betekenen voor onze doelgroep? Onderscheid kernactiviteiten en kernvaardigheden !! VisieMissie Core Competence Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy
De kern VisieMissie Core Competence Trends Positionering Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy
De Amersfoortse Trend: de overheid maakt terugtrekkende bewegingen uit de sociale zekerheden Visie: onze klanten zullen in de toekomst meer zelf verantwoordelijk worden voor een continue inkomensstroom Missie: wij zorgen dat onze klanten een levenlang een inkomen hebben ongeacht pensioen, werkeloosheid, arbeidsongeschiktheid, overlijden partner etc. Kernvaardigheden: alle afdelingen opzetten die te maken kunnen hebben met inkomensvraagstukken. Andere verzekeringafdelingen afstoten of op laag pitje Positionering: De inkomensverzekeraar Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy
Missie “ Een flink pak ondernemingen heeft ooit een missie geformuleerd. Nogal wat managementteams spenderen hun tweejarige ‘strategische bezinning’ aan het schrijven en herwerken van hun mission statements. Veruit het overgrote deel van de ondernemingen die een missie heeft geformuleerd had zich de moeite wel kunnen besparen. Missies die ondernemingen gewoonlijk formuleren blinken uit door banaliteit “ Bron: Aime Heene Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy
De kern Visie Missie Core Competence Klantbehoeften Unieke vaardig- heden/ KSF’s Trends Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy ?