Natural mineral water
Missie “Good Food, Good Life” Beste voedingsproducten
Visie Creating Shared Value Leiderschap -> Gedrag Duurzame waarde Meerwaarde creëren
Product 1 L 1,5L
Prijs €/1L Contrex Evian Spa Chaudfontaine Vittel Plat €0,75 €0,64 €0,51 €0,45 €0,53 Bruisend / €0,60 €0,62
Plaats Wereldwijd Grootwarenhuizen 1L flessen op ooghoogte 1,5L flessen op de grond Bij andere Nestléwaters
Promotie Waardevermeerdering Tv-spots Advertenties
Marketingdoelstelling #1 blijven in afslankwaters MVO: beperken grondstoffenverbruik Veel recyclage Vermindert gewicht verpakking
Marketingdoelgroep Vrouwen Baby’s Extra Calcium en Magnesium
Marketingstrategie Gamma uitbreiden Gearomatiseerd water
Communicatiedoelstelling Naambekendheid vergroten Argumenteren
Communicatiedoelgroep Zwangere vrouwen Sportieve vrouwen Vrouwen die willen afslanken
Communicatiestrategie Rationele boodschap: aanvoer mineralen en afvoer afvalstoffen Emotionele boodschap: het is gezond
Media analyse Tv
Media analyse Tv
Media analyse Magazines Doelgroep
Media analyse Website
Media analyse Facebook
Media analyse Facebook
Concurrentie Monopolist in afslankwater ~ Evian Plat water Zelfde doelgroep
Evian Bekende Tv-spot T-shirts
Evian Billboards Bushokjes
Evian Sponsoring Wimbledon US Open
Evian Website Interactief Overzichtelijk
Evian Sociale media Zeer actief Facebook: 1 388 220 likes
Evian Youtube Tv-spots Heel populair
Swot Strengths #1 in dieetwaters Bekend in heel europa + daarbuiten Specifieke doelgroep Weaknesses Geen frequente reclames Hoge productiekost Weinig interactie met consument Opportunities Luxeverpakking Extra smaken Threats Concurrentie experimenteert met mineralen
Aanbeveling Website verbeteren Wedstrijden organiseren Sponsoring Interactie met consument Facebook Nestlé Wedstrijden organiseren Inlosbare code X in de dop Sponsoring Smartphone app