Psycho-zot “zot van psychologie “. inhoud 1.Brainstormen 2.Algemeen doel 3.Verdieping in theorieën 4.Praktijk 5.Stereotype 6.Toekomstvisie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Sport in de wijk: sociale stijging
Terugdringen Dwang en Drang
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
ODC 2005 PWO EWI … Europese projecten Prioritaire nascholingen TOS 21
De digitale spreekbeurt
Rechtvaardigheid Les 1 Ethiek – Rechtvaardigheid – Les 1
“Ouderenpsychologie: de grijsheid voorbij”
Dialoog Onderwerp Datum:
Plan van aanpak Homechasers.
Portfoliogesprek Dani Theuninck.
Toelichting examenreglement academiejaar Faculteit psychologie en educatiewetenschappen.
Gegevens  Ik woon in Lovendegem  20 oktober 1990  In Gent op school gezeten  Secundair Onthaal en Public relations  2 broers, 1 zus  Al 12jaar in.
Over Klinische psychologie en ‘abnormaal’ gedrag
Sociaal-Agogisch Werk
WERKVELD ARBEIDS- en ORGANISATIEPSYCHOLOGIE LES Marktonderzoek OPLEIDINGSONDERDEEL: WERKVELDEN PSYCHOLOGIE Lector: Catherine Schepers.
Informatie 1 ORTHOPEDAGOGISCH WERKVELD DOCENT: Lut Theunis 1.Arbeids- en organisatiepsychologie: C. Schepers 2.Schoolpsychologie: I. Bernaerts 3.Klinische.
WERKVELD ARBEIDS- en ORGANISATIEPSYCHOLOGIE LES HR-afdeling
Afstudeerrichtingen Bachelor Pedagogische Wetenschappen: Orthopedagogiek - 16/03/2006 Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen – Vakgroep Orthopedagogiek.
Serge Rijsdijk Pratende wasmachines en de consument.
Welkom bij de mastervoorlichting van Opvoedingsondersteuning Mastertraject Pedagogische wetenschappen Graduate School of Child Development and Education.
Afstuderen Master PSY Sandra van Aalderen.
Praktische Organisatiepsychologie
Pabo Arnhem - Hogeschool van Arnhem en Nijmegen 1 Studiedag talentontwikkeling in het hbo Attent op talent Martine Derks Gerda Geerdink Zwolle,
Don Bosco Technisch Instituut Helchteren Patrick Loos & Patrick Bos Dag van de Vakdidactiek Residentiële schakelingen Elektrotechnieken /04/2012.
Hoofdstuk 4: Je duikuitrusting
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Seminar Hoger Bedrijfsdiploma Voorbeeld nut HBd private aanbieder 8 april 2013 Professionals in kinderopvang.
Wie zijn wij? Oprichters: Tarik en Fatima Begeleiders Juniorbegeleiders Deelnemers.
Uitgangspunten Focus op talenten en competenties, op wat de jeugd (al) wél kan = eigen kracht Leefwereld van jeugd en ouders staat centraal.
Welkom bij super ADHD-er!
Auteur: Wilmar Schaufeli Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum.
Internationale ontwikkeling in de arbeids- & organisatiepsychologie: nieuwe thema's en methoden, maar praktisch relevantie onder druk. Door Michael Vercouter.
Opleiding Psychologie Universiteit Gent
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Kennismaken met schermen
AUDACITY If you can dream it, you can do it! Stephen Hargreaves, MA Lector-onderzoeker onderwijsvernieuwing en didactiek februari 2014.
Voorlichting Ontwikkelings- en Forensische Psychologie Voorlichting
Praktische informatie B2
Ontwikkeling financiering Medische Psychologie in Noord-Limburg
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
Pessimistische én optimistische perspectieven voor de klinische psychodiagnostiek.
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
WOENSDAG 10 OKTOBER Even voorstellen….. -Karen Tijink, docente Engels, coördinator van het project -Femke Loef, docente maatschappijleer -Gemma.
Groep 4 en 5 > Meneer Patrick > Meneer Joop > Meneer Erik > Juffrouw Maud > Juffrouw Jesse > Meneer Henk > Meneer John Juffrouw Marita Juffrouw Lisette.
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
SHEETS TBV DEELTIJD EN VOLTIJD WEEK 2: DEEL 1 ‘SCHOOL MET DE 5 O’S’ ACHTERGRONDINFORMATIE School en Samenleving.
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
Groen Beter Best Minder Pillen Meer Natuur
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Als je nog geen idee hebt …
De medisch specialist: een bijzondere beroepsgroep in de arbeidspsychologische praktijk?
Frisse lucht, gewoon doen! Binnenklimaat in de praktijk, Remco Verheij.
ANNE-MARIE VAN MEERVELD, MA VOORLICHTING B3. PROGRAMMA 13:00-13:30 uur Genes, Brain and Behaviour 13:30-14:00 uur Individuen, Relaties en Organisaties.
V eenlab Alles over, en meer.
Werkwijze telefoon & balie
Master studieadviseur Joleen de Jong
Lerende netwerken Jonge Kind in de stad Utrecht: Leren doe je samen!
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Professionele ontwikkeling
Pedagogisch werk KD 2016.
Agressie op de werkvloer
WELKOM.
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Leraar worden aan de universiteit? Het kan!
Thema 1 Gezondheidsproblemen signaleren
Klinische psychologie
Transcript van de presentatie:

Psycho-zot “zot van psychologie “

inhoud 1.Brainstormen 2.Algemeen doel 3.Verdieping in theorieën 4.Praktijk 5.Stereotype 6.Toekomstvisie

brainstorming

Algemeen doel Voor wie ? Waarom ? Hoe ?

Verdiepen in theorieËn Klinische psychologie – Forensische psychologie – Gezondheidspsychologie – Sportpsychologie School- en pedagogische psychologie Arbeids- en organisatiepsychologie

praktijk Interview van iemand die in het werkveld staat Polsen bij interim-bureaus

Stereotype

toekomstvisie To do? – Financiering – Drukker – Samenstelling Geheel

eindproduct