Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
The Need for Speed Richard R. Budding.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
#Exactlive12 Kennis delen = vermenigvuldigen Hartelijk welkom!
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Denken in versnelling en Groei
Informatiemanagement 27 juni 2007 André Knulst Mens College 3/3.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
CRM in Nederland Trends en Vooruitzichten Utrecht 23 januari 2008.
- 1 - Build your Business BUILD YOU’RE BUSINESS VAN ONDERNEMER TOT ONDERNEMER 2 FEBRUARI,HANS SCHOLTEN TASK VENTURES.
Agenda Inkoopprofessionalisering
Netwerk Zorglogistiek
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
H8: Distributie.
H7: Productmanagement.
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
27 januari 2011.
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Schitterende Organisaties®
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
HOOFDSPONSORS: SPONSORS:. Programmagroep ProjectenPortfolioManagement De brug tussen strategie en projectenportfolio in de praktijk 4e bijeenkomst 23.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
© de vries business consultancy, 2008
Railverkeersgeluid: in de greep van Europa (?) RobertDegenhart Robert Degenhart.
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Onsight Managed Security Services
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Governance / Baten uitdagingen: het verschil maken in de praktijk Reflectie op hoe uw project het verschil kan maken in de praktijk; een hulpmiddel vanuit.
Project Proceshuis Road show
Nike Supply Chain Management
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
1 Workshop: bewustwording loyalty Workshop loyalty, bewustwording en eerste stappen.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
4. Online strategie Internet scorecard
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Making Simpler and more Profitable
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
DMK – week 2.
Insights & Essentials Willem van Putten
Business en IT Consulting
Minor Project- en Programmamanagement
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
We Support Your Success!.
Smart Datacenter Services
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Florence heeft in 2007 een LAN en WLAN netwerk aangelegd.
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda

– 09.35Opening / Huishoudelijke mededelingen – 09.45Ingezonden vragen – 10.15Break-out sessie enquête en discussie – 10.30Pauze – 11.15Vervolg Break-out sessie enquête en discussie – 12.30Break out sessie eBusiness – 13.30Lunch – 15.00Vervolg eBusiness + Case CRM – 15.15Pauze – 16.30ALP onderwerpen splitsen in groepjes van – 17.00Evaluatie

Oktober 2004 Core Course Information Management CRM Study Cases

4 Building a global Supply Chain Bedrijf; Groot chemie Concern –Titanium dioxide pigments –Fabrieken in 7 landen, 3000 medewerkers. –Klanten zijn grote internationale organisaties Issues; lappendeken van in hoge mate customise, gefragmenteerde business systemen. –Hoge beheer en onderhoudskosten, verhindert om naar de grote plaat te kijken en coördineren van global activiteiten. –Men kon niet over de lappendeken kijken, Global klanten niet effectief managen. –Klanten vragen om eBusiness processen hetgeen niet kan. –In de markt zakten de prijzen, dus efficiënter opereren om de concurrentie bij te benen. Oplossing; vervangen van de lappendeken voor 1 geïntegreerd systeem dat zorgt voor; –Verlaging van de kosten –Verhoging van de transparantie van de business processen. –Global operations harmoniseert. –SAP werd als systeem gekozen maar om echt succesvol te zijn; niet alleen een technische migratie maar fundamentele verandering in het doen van hun business.

5 Building a global Supply Chain De aanpak –Definieren duidelijke doelstellingen –Focus op business doelstellingen en veranderingen niet op techniek –Zorg voor een hechte samenwerkende relatie tussen alle partijen Duidelijke blueprint waar iedereen achter staat. Gebruik bestaande kennis –Voorbeeld gedrag en commitment van de top De top was als eerste gereorganiseerd naar de nieuwe situatie. –Aanhaken van iedereen De kern draagt het project maar de gebruikers bepalen het succes deze moeten worden aangehaakt. –Overwin Multiculturele issues –Zorg dat je alle meetpunten haalt.

6 Leveren van Customer Focus Organisatie; Financiele dienstverlener –Doel; meest klantgerichte fin. Dienstverlener in de UK. –Start multi dimensionaal veranderprogramma, rigoureuze versimpeling van de business en techn. Architectuur om te komen tot een total customer management capability. Issues; groei tot 5.5 m klanten met brede range aan financiele producten; bereikt door succevolle maar essentieel afzonderlijke business. –Begin 2000 nieuwe strategie gericht op verhoging klant focus door de gehele business –Uitdagen doelstellingen gericht op verandering in business prestatie –Key issues Naadloos bereik van de producten door alle kanalen Ontwikkeling van een “single view of the customer” Implementatie van klant kennis door analyses Levering van een zelfbedienings concept voor klanten Oplossing; samen met een partner ontwikkeling van een geintegreerd business en technologie veranderingsproject.

7 Leveren van Customer Focus Aanpak –Strategie bepaling –Customer management –Delivery of an integrated business and IT architecture –Cost management –the development of a group-wide distribution strategy –the optimisation of A&L's credit card business –a marketing performance review –an technology upgrade feasibility study –business banking development support. –Risico management