Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda
– 09.35Opening / Huishoudelijke mededelingen – 09.45Ingezonden vragen – 10.15Break-out sessie enquête en discussie – 10.30Pauze – 11.15Vervolg Break-out sessie enquête en discussie – 12.30Break out sessie eBusiness – 13.30Lunch – 15.00Vervolg eBusiness + Case CRM – 15.15Pauze – 16.30ALP onderwerpen splitsen in groepjes van – 17.00Evaluatie
Oktober 2004 Core Course Information Management CRM Study Cases
4 Building a global Supply Chain Bedrijf; Groot chemie Concern –Titanium dioxide pigments –Fabrieken in 7 landen, 3000 medewerkers. –Klanten zijn grote internationale organisaties Issues; lappendeken van in hoge mate customise, gefragmenteerde business systemen. –Hoge beheer en onderhoudskosten, verhindert om naar de grote plaat te kijken en coördineren van global activiteiten. –Men kon niet over de lappendeken kijken, Global klanten niet effectief managen. –Klanten vragen om eBusiness processen hetgeen niet kan. –In de markt zakten de prijzen, dus efficiënter opereren om de concurrentie bij te benen. Oplossing; vervangen van de lappendeken voor 1 geïntegreerd systeem dat zorgt voor; –Verlaging van de kosten –Verhoging van de transparantie van de business processen. –Global operations harmoniseert. –SAP werd als systeem gekozen maar om echt succesvol te zijn; niet alleen een technische migratie maar fundamentele verandering in het doen van hun business.
5 Building a global Supply Chain De aanpak –Definieren duidelijke doelstellingen –Focus op business doelstellingen en veranderingen niet op techniek –Zorg voor een hechte samenwerkende relatie tussen alle partijen Duidelijke blueprint waar iedereen achter staat. Gebruik bestaande kennis –Voorbeeld gedrag en commitment van de top De top was als eerste gereorganiseerd naar de nieuwe situatie. –Aanhaken van iedereen De kern draagt het project maar de gebruikers bepalen het succes deze moeten worden aangehaakt. –Overwin Multiculturele issues –Zorg dat je alle meetpunten haalt.
6 Leveren van Customer Focus Organisatie; Financiele dienstverlener –Doel; meest klantgerichte fin. Dienstverlener in de UK. –Start multi dimensionaal veranderprogramma, rigoureuze versimpeling van de business en techn. Architectuur om te komen tot een total customer management capability. Issues; groei tot 5.5 m klanten met brede range aan financiele producten; bereikt door succevolle maar essentieel afzonderlijke business. –Begin 2000 nieuwe strategie gericht op verhoging klant focus door de gehele business –Uitdagen doelstellingen gericht op verandering in business prestatie –Key issues Naadloos bereik van de producten door alle kanalen Ontwikkeling van een “single view of the customer” Implementatie van klant kennis door analyses Levering van een zelfbedienings concept voor klanten Oplossing; samen met een partner ontwikkeling van een geintegreerd business en technologie veranderingsproject.
7 Leveren van Customer Focus Aanpak –Strategie bepaling –Customer management –Delivery of an integrated business and IT architecture –Cost management –the development of a group-wide distribution strategy –the optimisation of A&L's credit card business –a marketing performance review –an technology upgrade feasibility study –business banking development support. –Risico management