MARKETINGMIX.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Optimaliseren van het assortiment
Management en logistiek
Planning Budgetten Break-even analyse
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Breechpocket-productdossier
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Product, merk en assortiment
Marketing H.2 Marketingbeleid.
H8: Distributie.
Marketing Werkgroep 6.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Communicatiebeleid Onderneming
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Wet op de handelspraktijken
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Hoofdstuk 2.
[Productnaam] Marketingplan
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Detailhandelsmarketing
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Introductie Allors Applications. Modules Personen en Organisaties Product/voorraad beheer Ordermanagement Transport Werkopdrachten Facturering Financiële.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Assortiment dat wat er te koop is.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Marketingplan [Productnaam]
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
[Productnaam] Marketingplan
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
WAT KOST DE KAPPER? Ondernemend gedrag - Haarverzorging.
Financieel 1.
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
De Kostprijs Why Bother?.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

MARKETINGMIX

- PRIJS - PROMOTIE - PLAATS - PRODUCT

PRIJS - verkoopprijs - kortingen - betalingstermijn - kredietvoorwaarden - kostprijs - vergelijkbaar met concurrentie - doelgroep

PRIJSVORMING - de prijs die de klant wil betalen (de vraag) - vraaggeoriënteerde prijsvorming - de kosten om het product te produceren en te leveren - kostengeoriënteerde prijsvorming - de prijzen die door de concurrenten worden gehanteerd - concurrentiegoriënteerde prijsvorming

PROMOTIE - reclame - direct marketing - persoonlijke verkoop - acties - public relations

PROMOTIEMIX - WAAROM wat is het doel van mijn promotie WIE - voor wie is de boodschap bedoeld - WAT - wat is de inhoud van de boodschap - WAARMEE welk middel is het meest geschikt - WANNEER in welke periode - WAARVAN met welk budget

PLAATS - distributiekanalen - dekking - assortiment - locatie - transport

PRODUCT (het fysieke product) - variatie - merknaam - kwaliteit - verpakking - ontwerp - garantie - functies - diensten

PRODUCTASSORTIMENT - BREEDTE het totale aanbod van productgroepen DIEPTE - hoeveel variëteiten per productgroep - LENGTE - hoeveel van een product is in voorraad - HOOGTE de kwaliteitsklasse waarin de producten vallen - CONSISTENTIE de onderlinge samenhang van breedte, diepte, lengte en hoogte van een product