Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Zoek de zwarte stip. Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 5 the western als spiegel van het collectief gemoed The Good, the Bad and the Invisible.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec04 week 7 Engagement.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Iedereen, Clay Shirky.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Het debat de opbouw.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Opstel schrijven.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Jij en de wereld om je heen
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Medmec04 les 1 Engagement.
Medmec04 Engagement.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Presenteren en communiceren
Betogende spreekbeurt
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Genetische manipulatie bij mensen
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Een rietje moet verboden worden.
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
OVERTUIGEN.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3

Weekoverzicht Les 1Startcollege Noor Bongers Les 2Betoog Les 3Debatteren, argumenteren en discussie leiden Les 4Debat 1 groep 4 verwerkt Les 5Debat 2 groep 1 verwerkt Les 6Debat 3 groep 2 verwerkt Les 7Debat 4 groep 3 verwerkt Les 8Presentatie van de verwerkingen/statements Les 9Inleveren betoog baas van de wereld, bronnenmap met inleiding, 1 statement/notulen, reflectie verwoording van begin en eindpositie Les 10Beoordeling

Agenda Debatteren, argumenteren en discussie leiden Organiseren van een debat Onderwerp aanscherpen Aan de slag Huiswerk

Debat = een stelling + twee partijen (de voorstanders en de tegenstanders). De kunst is het tonen van overtuigingskracht: het vermogen om een stelling zo uit te leggen, te beargumenteren en te illustreren dat een publiek of een jury het met je eens wordt. De sport is om het daarbij beter te doen dan je tegenstander, die precies het tegenovergestelde verkondigt. Het spel ligt in het feit dat je niet altijd je eigen mening verkondigt, maar moet roeien met de riemen die je gegeven worden.

Kunst: wees menselijk

Sport: wees overtuigend

Spel: roeien met…

Lees de tekst over debatteren, argumenteren en discussie leiden, zie bijlage

wie is voor, wie is tegen, wie is leider, wie doet de organisatie, wat heb je nodig, hoe kan jouw club winnen van de andere club?

Organiseren van een debat Praat met je groep over de debatvorm en maak samen een keuze. Neem de tijd om extra’s te verzinnen voor jullie debat. Wat moet er georganiseerd worden? Maak een lijst. Maak een verdeling, propositie - oppositie

Onderwerp aanscherpen

Onderwerp aanscherpen? Verdiepen in actuele thema’s over engagement. Leerdoelen: Verkennen van het domein van engagement en betrokkenheid binnen het nieuwe media vakgebied Op de hoogte zijn en deelnemen aan het actuele debat binnen het thema engagement in het vakgebied

Let bij de voorbereiding van het debat op de volgende punten: –Heeft het debat een heldere opbouw? Maak een agenda voor het debat Bereid een presentatie voor Tijdsbesteding van de onderdelen (introductie/toelichtingen, debat, afronding) –Wordt het thema helder uiteengezet? (aan de hand van de voorgeschreven literatuur en zelf gevonden bronnen) Welke kernvragen zijn actueel binnen jouw thema? Worden medestudenten actief betrokken tijdens het debat? Bereid een aantal prikkelende vragen voor Maak eventueel gebruik van stellingen –Wordt de discussie goed geleid?

Huiswerk les 4 Bestudeer het onderwerp van debat van jouw groep! Bronnenmap aanleggen! (zie opdracht 2) Groep 1: organiseer debat nr. 1 (Maak een begin met opdracht 4) Groep 4: maakt een verwerking van dit debat, bedenk van tevoren wat jullie gaan doen en handel ernaar. Foto’s maken of een video, notuleren, enz. (zie opdracht 3)

Modulewijzer opdracht 2 De klas wordt in groepen verdeeld. Bereid met je groep een debat voor. Een onderwerp heb je gekozen. onderzoek het onderwerp door minstens 10 hoogwaardige artikelen over het onderwerp te verzamelen, schrijf samenvattingen. verzamel deze in een bronnenmap. Kies een debatvorm die bij het onderwerp past. (Ga na welke debatvormen er zijn, en welke past bij jullie onderwerp. Zie de links). Bereid voor beide kanten een betoog van tussen de 5 en de 7 minuten voor waarin jullie je standpunten uiteenzetten.

Opdracht 3 Verwerk het debat van een andere groep (zie weekschema) in een visueel statement. Dit kan een strip, film of animatie zijn, dat is aan jullie. Denk hierbij aan satire, scherts, dagblad of actualiteitenprogramma.

Opdracht 4 Beschrijf je uitgangspositie aan het begin van het debat, verwoord of -en hoe- deze uitgangspositie in de loop van het kwartaal is veranderd.