Major-project bachelor-curriculum b Wat ? b Waarom ? b Wanneer ? b Hoe ? b Uitvoering b Meer info.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Advertisements

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Centre of Innovation and Services (CIS)
WebQuestsWebQuests Voor het basisonderwijs Ververs Foundation Seminar 29 januari 2009 Peter Blijleven.
Opleiding Aviation Presentatie Themadag Engineering 18 november 2011
Master Architecture, Building and Planning PAGE 07 mei 2012 Master Architecture, Building and Planning Faculteit Bouwkunde.
1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
domeinbeschrijving Bachelor of ICT 2 oktober 2009 HBO-I, Job Event
Methoden van Onderzoek
Bachelorproject: problemen onduidelijk voor student en docent gebrek aan uniformiteit uitstelgedrag kritiek visitatiecommissie: te geringe omvang kwaliteitsverbetering.
Masterprogramma Taal, Mens en Maatschappij
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Voorlichting bedrijfsstage dr.ir. Jetse C. Reijenga STW 2.22, tel 3096
ISA (InformatieSysteemArchitectuur) Geert-Jan Houben.
Organisatie en regelingen Masteropleiding André Duif 23 maart 2009.
Minorkeuze Technische Bedrijfskunde 2011/ maart 2011, 12.30u-13.30u, Pav.B01 dr.ir. E. van der Geer Rutten Rijswijk ing. B. Osinga - Kuipers.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Identiteit
Bijeenkomst Niels de Beer Active Ageing.
Starten met de master Voorlichting, 21 maart 2012.
Starten met de master Voorlichting, 16 maart 2011.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 2 februari 2011.
1212 /n 1/17 Organisatie en regelingen Masteropleiding André Duif 2 april 2008.
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Welkom.
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
Studiecoach Bijeenkomst
NLT modules en excellentiebevordering
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Where innovation starts Bachelor-eindproject- voorlichting André Duif, 21 oktober 2014.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 VOORLICHTING B3 KEUZERUIMTE februari 2015 Gert Brinkman
Where innovation starts Vakken eerste jaar Sustainable Innovation.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Universiteit TwenteIndustrieel Ontwerpen IDE-voorlichting Keuze en procedure 30 maart 2015Slide 1IDE-voorlichting.
Training digitale didactiek
Where innovation starts Exchange in de bachelor invulling keuzeruimte, generatie 2013 Tanja Krijgh, studieadviseur Suzanne Jacobs, onderwijscoördinator.
Startcollege B2 Psychologie
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Hogeschool Rhein-Waal 27 Januari 2016 Linda Lamer, Maike Kaufmann.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Master Handelsingenieur Master Business Engineering Prof. Dr. Filip Van den Bossche Programmadirecteur HIR(B) Brussel en Leuven 12 mei 2016.
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Voorlichting over 3e jaar MST
Honoursprogramma IIS.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
SLC ASSESMENT Door Peter Smaal.
Product Design & Engineering
Decanaat klas 4 oktober 2017.
Ouderavond klas 5 oktober 2017.
Informatie voor tweedejaars
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Product van TU Delft, SEC
Informatie voor tweedejaars

Product van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

Major-project bachelor-curriculum b Wat ? b Waarom ? b Wanneer ? b Hoe ? b Uitvoering b Meer info

Major-project: wat ? b Eindproject van het bachelor-curriculum disciplinaire kennis heractiveren, integreren disciplinaire kennis heractiveren, integreren en toepassen op eind-opdracht en toepassen op eind-opdracht b Beoordeling inhoudelijke kennis inhoudelijke kennis zelfstandige uitvoeringzelfstandige uitvoering gestructureerde aanpakgestructureerde aanpak inzicht in probleemstellinginzicht in probleemstelling bereikte diepgangbereikte diepgang krtitisch vermogenkrtitisch vermogen originaliteit/creativiteitoriginaliteit/creativiteit

Major-project: waarom? b Afsluiting bachelor-curriculum b Toetsing inhoudelijke vakkennis en vaardigheden b Nabootsing praktijksituatie b Oriëntatie op te kiezen master-track

Major-project: wanneer? b Verroosterd in blok F (3 e jaar) nominale studentnominale student b Continu door het jaar aangeboden niet-nominale studentniet-nominale student

Major-project: hoe? b Keuze uit 6 themagebieden Sustainable Energy TechnologiesSustainable Energy Technologies Nano-technologyNano-technology Health & Life SciencesHealth & Life Sciences Sustainable Molecular EngineeringSustainable Molecular Engineering Advanced MaterialsAdvanced Materials Product Design and Process ManagementProduct Design and Process Management b Aanmelden bij coördinator Major-project vóór begin blok F (14 mei 2007)vóór begin blok F (14 mei 2007)

Major-project: uitvoering b Opdracht bespreken met docent (dag 1) b Plan van aanpak maken (week 1) heractiveren kennisheractiveren kennis b Plan van aanpak bespreken (week 1-2) toetsing kennistoetsing kennis b Opdracht uitvoeren (weken 2-7) na goedkeuring plan van aanpakna goedkeuring plan van aanpak b Afsluiting met rapport en presentatie (blok F)

Major-project: meer info b edu.chem.tue.nl/majorminor b STipt b Bert Hintzen (coördinator Major project) STW 3.42, 3.42, b Jetse Reijenga (2 e docent) STW 2.22, 2.22,