Online marketing Expert (in een week)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Adwords RemarketingAdwords Remarketing
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Facebook Zie de kansen!.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Tips voor de blogger in spé.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Google Analytics Statistieken over je website
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Online Marketing voor het MBO
Maak een site en onderscheid
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Online marketing Expert (in een week) Boek Analyse

De schrijfer Jeroen Bertrams (1974) Strategisch marketing adviseur bij VODW Marketing. Tussen 2000 en 2005 drie sites naar de top honderd Sinds 2005 bedrijven bij het verbeteren van hun online marketing. Hij behoorde tot de eerste vijf gebruikers van Google Adwords, introduceerde Social Media Marketing bij grote bedrijven, en was in 2001 bedenker van de eerste zakelijke weblog van Nederland. Hij is auteur van zeven boeken

Deel 1: Vormen van online marketing Zoekmachine Marketing Zoekmachine Optimalisatie Affiliate Marketing Facebook Marketing Email marketing Mobile Marketing Content Marketing

Google Adwords Google adwords; systeem van google dat kan worden gebruikt om advertenties te plaatsen rondom zoekresultaten van google en op zoekmachines waarmee google samenwerkt. Advertenties verschijnen zowel direct boven als rechts naast de normale zoekresultaten. Structuur advertentie; Kop (bovenste regel van advertentie) Beschrijvingsregel (middelste 2 regels) Zichtbare url Bestemmingsurl (de echte, niet getoonde url waarnaar de advertentie linkt)

Deel 2: Online marketing campagnes Stappenplan Doelstellingen bepalen Boodschap en incentive bepalen; unique selling points van je product Vormen van online marketing selecteren Planning opstellen Uitingen voor campagne ontwikkelen Optimaliseren van website Zorg dragen voor interne afstemming; eigen organisatie voorbereiden Campagne testen en lanceren Resultaten meten en analysren Campagne verbeteren

Deel 3: Website optimaliseren Goede landingspagina Goede pagaina zorgt dat bezoeker 1e stap in proces conversie maakt Inhoud moet bij bezoeker passen Pagina aanpassen aan de uiting, bezoeker en bron Website sociaal maken Zichtbaar plaatsen deelknoppen Like knop plaatsen op een positieve plek Profiteer van webcare Sociale elementen op eigen site integreren (reviews, forum, sociale reactie, content van sociale media profielen)

Tips & Advies Acht basisregels die conversies verhogen Focus op de voordelen Bezoekers niet afleiden met andere zaken Visualiseer de behoefte Toon grote foto’s en Visuals van het product Overtuig kopers van hun keuze Teksten als   ‘Nu al 100.000 verkocht’ helpen om de koper zekerheid te geven over de koop. Gebruik sociale bewijskracht Creëer urgentie Creëer schaarste Neem risico’s weg Maak het product uniek

Tips & Advies Een goede landingspagina Een goede landingspagina zorgt ervoor dat de bezoeker in ieder geval de eerste stap zet in het proces dat leidt tot conversie. Herhaal de campagneboodschap en de uitingen Optimaliseer de pagina voor het type bezoeker Breng slechts één specifieke boodschap Vermijd teveel afleidende Visuals Beperk het aantal externe links, tenzij zeer relevant Zorg voor voldoende witruimte Zorg dat de pagina supersnel laadt Daag de bezoeker uit met een boodschap Zorg voor een overduidelijk vervolgknop Vermijd lange formulieren

Tips & Advies Analytics Maak een dashboard aan met alle gegevens die je nodig hebt om je activiteiten te kunnen beoordelen Hoge bouncerrate betekent dat de pagina onvoldoende uitlokte tot doorklikken Korte tijdsbesteding betekent geen interessante content op de pagina In kaart brengen van de pagina’s waar iets niet goed gaat Bekijke probleempaden en succespaden van bezoekers Welk type bezoekers doet niet wat we willen?

Questions?