WELKOM Sales Management Association. PROGRAMMA 1. Historie en Cijfers Europrovyl 2.Verschillende Marktsegmenten/Doelgroepen 3.Afgelopen 5 jaar: “CRISIS!”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

’’Wij geloven in de mens achter de hamer’’. Aannemersbedrijf Kesselaar & Zn. B.V. Ketensamenwerking:
Herwers en ZE Jos Herwers.
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
De Overijsselse energiebesparingsaanpak 2
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
Pieter-Jan Van Aeken Raf Willems Yovan de Coene
T h e q u a l i t y m a k e r s 10 juli 2014 VAB bijeenkomst 10 maart Uitvoering GMO bij FresQ Loek Jochems.
POD maatschappelijke integratie
Welstand.info Systeem – Léon van BerloBegincolloquium – 16 December 2003 Welkom Introductie Afstudeerplan Plan van aanpak Relatie andere projecten WELKOM.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Vertrouwen als samenwerkingsmechanisme binnen ruimtelijke planning Jasper de Vries/ 28 oktober 2008/ Rotterdam.
Een startersgids voor innovatie
Innovatie voor kwaliteitskringen
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Opsomming Gebruik de knoppen op het Start-lint in de sectie ‘Alinea’. AEDES EN STAEDION Bijeenkomst voorkomen huisuitzettingen 2 april 2013.
Klantgerichte ICT organisatie
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Zomerterras Nieuwe Zorgeconomie kennis – ontmoeting - discussie Griftpark Utrecht, 7 juli 2008.
Groot HUB’N BUB’N ZATERDAG 23 EN ZONDAG 24 JUNI 2012 FEEST 25 jaar.
Beeld van de onderneming Productiebedrijf: –Smelten van aluminium –Gieten van aluminium –Bewerking en Inpakken van aluminium Grootte van het bedrijf: –
op het VDCM Symposium Naar Energieleverende Gebouwde Omgeving -
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Onthaal op evenementen Organisatie van evenementen OPR studiedag Antwerpen, 21 februari 2005.
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Haarlems Inkoop- en Aanbestedingsbeleid
19 e eeuw Arbeiders niet beschermd Bedrijven waren slecht georganiseerd 1850 in Londen Werkloosheid 40% Het aantal faillissementen 70% Geringe financiële.
LODESTAR O NLINE E XPERTS Welkom! Ben jij een Kameleon?
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Investeerders in duurzame energiesystemen
Themabijeenkomst midden- management AZN Sanne van Loon Hanneke ter Beek Peter-Paul Lücker 22 maart 2012.
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
Fondsenwerving Kinderwerkdag -Met RECHT spelen – 17 januari 2006.
Sollicitatietraining
Met muziek. Nu op dit moment....
Rudy Stroink. De andere aanpak van de verkoop van een omvangrijke hoeveelheid Rijksgebouwen en wat je anders kunt doen als je eigenlijk het verlies al.
Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter
CB-NL Waarom zijn we er ooit aan begonnen?
Conferentie Netwerk Participatie 15/3/2012 “Leiderschap in innovatiegedreven organisaties” Herman Van de Velde Gedelegeerd bestuurder Van de Velde NV.
Leren in een werkende omgeving
Visie op Duurzaamheid  .
Straffe madammen… …werken bij een straffe overheid.
Grote veranderingen in de technische installatiebranche Peter Smulders.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Hoe leer je geschiedenis?
Klantgericht Ondernemen De Toekomst 7 December 2011.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marcel Seijner Turning Torso Santiago Calatrava. Marcel Seijner.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Voorlichtingsbijeenkomsten subsidie-instrumenten 2016.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
”Welkom”. ”Denken en doen onder één dak” Historiek BOKO  Bedrijfspand 1961  Bedrijfspand 2006.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Bent U er wel? 1.
Drijfveren Ontdek je eigen kracht! Ontwikkel niet je tekortkomingen,
Verkoopt en handelt verkoop af
Werken in een arbeidsorganisatie
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
“De vertaalsector zou verder
Transcript van de presentatie:

WELKOM Sales Management Association

PROGRAMMA 1. Historie en Cijfers Europrovyl 2.Verschillende Marktsegmenten/Doelgroepen 3.Afgelopen 5 jaar: “CRISIS!” 4.Sales voorheen 5.Sales nu 6. Leefregels Sales 7.Toekomst De innovatieve trendsetter in kozijnen

HISTORIE EUROPROVYL 1970:Oprichting door Haitsma Beton 1988: Innovatie verdiept profielsysteem 1998:Innovatie Authentiek kozijn 2000:Overname Doorwin Groep 2000:Innovatie Eurospeed concept 2006:Innovatie CLK kozijn 2011:Introductie LEAN/BIM (Procesinnovatie) De innovatieve trendsetter in kozijnen

CIJFERS EUROPROVYL Aantal werknemers:Ca. 100 Omzet 2014:Ca. 20 miljoen Productie:ca m1 profiel per week ca. 750 kozijnen per week De innovatieve trendsetter in kozijnen

MARKTSEGMENTEN/DOELGROEPEN PARMA -ZZP-ers / Klusbedrijven -Dealers -Montagebedrijven -Bouwmaterialenhandels -Aannemers De innovatieve trendsetter in kozijnen PROJECTEN -Aannemers -Woningbouwverenigingen -Projectontwikkelaars -Architecten -Adviesbedrijven (Bouwfysische bureaus)

MARKTSEGMENTEN/DOELGROEPEN De innovatieve trendsetter in kozijnen EUROPROVYL BOUWMAT. HANDEL AANNEMER ZZP-er/KLUS PARTICULIERE EINDGEBRUIKER DEALER

MARKTSEGMENTEN/DOELGROEPEN De innovatieve trendsetter in kozijnen EUROPROVYL AANNEMER WONINGCORPORATIE PARTICULIERE EINDGEBRUIKER PROJECTONTW.

ECONOMISCHE CRISIS Te laag bouwvolume / Overcapaciteit Enorme prijsdruk Veel faillisementen (debiteurenbeheer?) Verschuiving van de markt (Vestia): -Projectontwikkeling naar marktpartijen -Onderhoud/beheer naar marktpartijen De innovatieve trendsetter in kozijnen

SALES VOOR Lobby bij voorschrijvende instanties -Woningbouwvereniging -Architect / Bestekschrijver -Productinnovatie (weinig Procesinnovatie) -Commerciele vaardigheden! (weinig technische kennis) De innovatieve trendsetter in kozijnen

WAAROM? De innovatieve trendsetter in kozijnen “Waarom veranderen??? We hebben geen tijd om veranderingen uit te voeren; “ Het is beter om harder te duwen!?!“

SALES NU ! -Lobby bij aannemers -Kennis/onderricht -Vertrouwen en transparantie! -Ketensamenwerking! -Klantgericht / Bruggen slaan! De innovatieve trendsetter in kozijnen

LEEFREGELS SALES De innovatieve trendsetter in kozijnen Als de klant jou niet begrijpt, ben je niet duidelijk geweest Een verkoper die denkt er alles aan gedaan te hebben, is vaak vergeten te luisteren! Vertel niet hoe goed je bent, maar laat zien hoe goed je bent Stel je kwetsbaar op Wees oprecht en wees jezelf

De innovatieve trendsetter in kozijnen