Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenvatting hoofdstuk 15-16
Advertisements

Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Welkom! Kijk, een neushoorn! Ken je een stoerder dier dan de neushoorn? Helaas is hij ook ernstig in gevaar!
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad
Pucca verdwaalt In Het bos Pucca plukt bloemen Ze ziet vlinders. Eén vlinder is heel bijzonder. Hij is roze en is veel groter.
Olle en de windmolens.
Even verpozen en genieten... met muziek.
The London Starlight Orchester
Luchtwrijving Don (massa 80 kg) stapt uit het vliegtuig.
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
INTERACTION DESIGN Week 6.
Super Mario 64 Super Mario 64 noemen sommige mensen ‘het beste spel ter wereld’ Dat is eigenlijk het eerste 3d Mario spel. Super Mario kart is niet echt.
Game Architectuur Case. Game Architectuur Case - Requirements Hardware  het spel moet op een PC draaien met verschillende hardware; Input  het spel.
ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz
Gears of war alternatief Rts & 3rd person shooter PEGI 12+
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Godsdienst.
Godsdienst.
Kinetische energie massa (kg) energie (J) snelheid (m/s)
Getuigende kerk Openbaring :1-7:17 7 zegels God maakt zich klaar om te oordelen (sparend) 8:1-11:14 7 bazuinen God gaat zijn oordeel aankondigen.
De koninklijke weg Terugpakken, betaald zetten, lik op stuk geven… dat is normaal Wat David doet valt daarom op Hij gaat de koninklijke weg.
Breek de stilteStef Bos & Bob Savenberg 2006.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Verwaaien in de wind Muziek: Bob Dylan Blowing in the wind
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Kinderboekenweek 2014 Lezen is een feestje!.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
App voor rijschool.
Stef Bos & Bob Savenberg
Hoofdstuk 4 GELUID.
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
Scouting Nederland Robert Baden-Powell Klik hier op Saluteren 3 vingers in de lucht Spel takken: Bevers 5-7 Jaar Welpen 7-11 Jaar Scouts.
Een opkikkertje ! Muziek : Will Tura Hemelsblauw.
Wereld GIS Dag 2005 Geografie & Technologie Onderdelen van een GIS n Geografie n Een computer n Gegevens n Iemand die de boel bedient Geografisch Informatie.
League of Legends Presentatie.
Presentatie Nick Visser, Steve Zonneveld, Jeffrey Beckers, Desirée van den Berk & Christel Wortman.
Geluid Brend Meuleman. Functies van geluid en muziek  Geluidsweergave  Weergeven van geluid uit de scène.  Sfeersuggestie  De sfeer in een scène bepalen,
Brieven beginnen met A- B- C… Nummers beginnen met een, twee, drie…
Mahatma Gandhi,
Uitje schoenwinkel. Sebastiaan Ik vond het interessant. Er zitten veel borstels aan deze machine. De mevrouw van de winkel heeft een keer haar vinger.
De robot en de uitvinder! Geschreven door de kinderen van groep 3 en 4a!
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Regenwormen.
De teleporter gaat kapot Heden Verschillende plaatsen in Nederland Als eerste komen we op het idee om een teleporter te bouwen. Daarna gaan we daarmee.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
Brief aan de Galaten -3- De verbazing van Paulus.
Minecraft. Waarom ik Minecraft kies O Het is een spel dat ik vaak met vrienden of mijn zus speel op mijn playstation 3&4 of mijn computer.
Meubelzaak. 1. De meubels 2. Materialen 3. De oprichting 4. Wat doe het bedrijf zelf? 5. Filmpjes 6. Slot/Bedankjes Inhoudsopgave.
Sterk in uw kracht 3 Wakker worden! Rechters 15.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Gameprogrammeren: Platform-games
Lente.
DE TWEEDE WERELD OORLOG
Fidget Spinner Workshop
Hoofdstuk 7: Handelsrekenen
“Naar een positief en veilig sportklimaat”
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Cup Game.
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
In Gods rijk zijn de burgers vrij
Transcript van de presentatie:

Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels

Genre: Space shooter/ Arcade Inspiratie: Space invaders/ titan attacks/ Geometry Wars

Hoe werkt Blob or die? - Blob schiet eigen massa af, wordt kleiner - Alle massa weg = dood - Opnemen massa maakt blob groter - Vijanden willen je vernietigen Blob level: toont hoeveel massa de blob nog heeft

Setting Blob verveelt zich op zijn saaie kantoorjob en begint de dromen over een wereld waar hij de held is - Futuristisch - Strak - Arcade - Elektronische muziek

Interface - Futuristische en strakke sfeer - Minimalistische interface hindert niet in-game - Blob level toont hoeveel massa de blob nog heeft

Special attacks Op max blob-level is het mogelijk een speciale aanval te doen door de attack knop ingedrukt te houden

Vijanden: Mortars en Mini’s

Mechanics vijanden: Mortars en mini’s Mortars: Vernietigen of ontwijken Mini’s: Vallen aan in Grote hoeveelheden

Vijanden: Spinners en Beams

Mechanics vijanden: Spinners en beams Spinners: Draaien en Snijden massa af Beams: Immobiliseren

Vijanden: Gunners

Mechanics vijanden: Gunners - Schieten blobmassa stuk - Gemiddelde hoeveelheid leven

Vijanden: Bosses

Mechanics vijanden: Boss Fases: 1.Boss laat spinners los 2.Boss valt aan met wapen 3.Boss laat 3 beams los 4.Boss valt aan met wapen

Levels Ieder level heeft zijn eigen soort vijanden en eindbaas

Levels

Bedankt voor jullie aandacht Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels