Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels
Genre: Space shooter/ Arcade Inspiratie: Space invaders/ titan attacks/ Geometry Wars
Hoe werkt Blob or die? - Blob schiet eigen massa af, wordt kleiner - Alle massa weg = dood - Opnemen massa maakt blob groter - Vijanden willen je vernietigen Blob level: toont hoeveel massa de blob nog heeft
Setting Blob verveelt zich op zijn saaie kantoorjob en begint de dromen over een wereld waar hij de held is - Futuristisch - Strak - Arcade - Elektronische muziek
Interface - Futuristische en strakke sfeer - Minimalistische interface hindert niet in-game - Blob level toont hoeveel massa de blob nog heeft
Special attacks Op max blob-level is het mogelijk een speciale aanval te doen door de attack knop ingedrukt te houden
Vijanden: Mortars en Mini’s
Mechanics vijanden: Mortars en mini’s Mortars: Vernietigen of ontwijken Mini’s: Vallen aan in Grote hoeveelheden
Vijanden: Spinners en Beams
Mechanics vijanden: Spinners en beams Spinners: Draaien en Snijden massa af Beams: Immobiliseren
Vijanden: Gunners
Mechanics vijanden: Gunners - Schieten blobmassa stuk - Gemiddelde hoeveelheid leven
Vijanden: Bosses
Mechanics vijanden: Boss Fases: 1.Boss laat spinners los 2.Boss valt aan met wapen 3.Boss laat 3 beams los 4.Boss valt aan met wapen
Levels Ieder level heeft zijn eigen soort vijanden en eindbaas
Levels
Bedankt voor jullie aandacht Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels