De Triple A Regio: Wat maakt een regio écht creatief? Roy van Dalm Luik/Liège, 24 april 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Advertisements

Wij hebben een woord -Het Woord- voor de wereld
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Medezeggenschap en de Benchmark
Zero Accidents Netwerk NL Robert Bezemer, Gerard Zwetsloot.
Ouders en Kinderen Centraal
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
Opzet van de workshop Kennismaken
Innovatie als bestuurlijk vraagstuk Inleiding door P. Pollen/Leo Lenssen Boardroom FO 11 april 2007.
De waarde van cultuureducatie
Carlo Vuijlsteke  Flanders DC  21 Mei 2012  Uitreiking Popthesisprijs 2012 Ondernemerschap en zakelijke kennis in de creatieve sector.
OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP:
Actief Burgerschap Plan Nederland.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Politici: bescherm de filantropische sector, maar durf haar los te laten! Prof. dr. Sigrid Hemels 24 april 2014.
Hemelvaart: Met ons Hoofd in de wolken en de voeten op aarde.
 Mobiliteit moet! (uitspraak ‘oud’ kabinet)  Iedereen is mobiel… kijk maar eens naar je eigen situatie.  Vooral tweeverdieners (met kinderen) extra.
Fietsbeleid in Culemborg
Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek.
Waarom Europa? “Kennis over Europa bij jongeren beperkt!”  En dan!? Jongeren laten zich positief uit over de Europese integratie… maar de belangstelling.
24 MEI UITREIKEN VISIEDOCUMENT REACTIES /OPMERKINGEN Een helder en over het algemeen duidelijk verhaal Als keten zijn we al best vooruitstrevend!
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
Inhoud Korte inleiding Kwantitatieve- en kwalitatieve krimp Krimp en ruimte Conclusie * Vragen na de presentatie svp.
Hoe een loopbaandialoog te voeren
GRENZELOOS MAAR DOELGERICHT Een min of meer sociologische kijk op cultuureducatie in “a new modernity that is global from scratch”
verhoogt het Creatief Quotiënt
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
Kunst geeft niet het zichtbare weer, kunst maakt zichtbaar
Wat is de zin van het leven?
‘Doen wat echt het verschil maakt’ John Hattie:
Re-integratie en activeringsbeleid 2012 – Context kadernota  ontwikkeling economie?  vergrijzing: toenemende vraag naar (hoog) geschoolde arbeidskrachten.
Beroepsoriëntatie 2.1 VTM leerjaar 1 kwartaal 3 Rens Rietveld.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
1 functie De ondernemer centraal De knoppen voor wethouders en teams EZ Koos van Dijken Nijverdal, 28 april 2015.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Agenda van Brabant Toekomstgericht investeren én ombuigen 24 november 2010.
1 Het goede leven En iemand uit de menigte zei tegen Hem: Meester, zeg tegen mijn broer dat hij de erfenis met mij moet delen. 14 Maar Hij zei tegen.
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Docent Dans De Codarts dans docent is een dans docent die dans in de maatschappij een waardevolle plek geeft. Een docent die mensen essentieel beweegt.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
20 februari Netwerk Platteland Europees landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Geschiedenis in een boekenkast. Entoen.nu 2007: commissie van Oostrom presenteert Canon van Nederland Stichting entoen.nu stimuleert het gebruik van de.
Winkelstad Veenendaal anticyclisch en innovatief Stadswerkcafé 17 april 2014 Rick Schukking – Centrumcoördinator Peter Baten - Binnenstadsmanager.
Aandacht voor diversiteit, onderwijs en openheid Melvin Draaijer Voorzitter Medische Faculteitsvereniging VUmc 2 maart 2014.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 1 Les 3 Wat doet de zon met het landschap?
De kracht van het pedagogische verhaal Theodoor van Baars en Marja Liefaard 15 oktober 2015.
Samen op reis ! GO! Barcelona, mei Samen op reis ! GO! Barcelona, mei 2015.
Uitwisseling- Polen Ouderavond.
Crowdfunding.
Een verhaal dat onrustig maakt…
De tempel 2 Kronieken 34:8 "Toen Josia achttien jaar koning was, wat hij nog steeds bezig om het land en de tempel van de Heer, zijn God, rein te maken.
Dierenparcours Genesis 1:25-26
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Voorlichtingsavond profielkeuze
Voorlichtingsavond 2e fase en profielkeuze
Experimentele modevormgeving
4 Keuze vakken, Durf jij er voor te gaan ?
Activernde didactiek & passende werkvormen
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Hallo ! Ontdek onze gemeenschappelijke ruimte: de Europese Unie
Transcript van de presentatie:

De Triple A Regio: Wat maakt een regio écht creatief? Roy van Dalm Luik/Liège, 24 april 2012

Slimme Steden boek 7 auteurs 18 maanden 80 Europese steden 50 in het boek

Vraag: Zijn steden vol creatieven ook creatieve steden ……?

En: Wat is nou authentiek in een verhaal van de stad?

Warschau: De schizofrene stad

Lodz: Het Beloofde Land

Helsinki: Gebouwd op vertrouwen

Vraag: Wanneer is een stad of regio echt creatief?

Een Creatieve Stad “ Een plek waar mensen kunnen denken, plannen en handelen met verbeeldingskracht” Charles Landry

Ruimte voor verbeeldingskracht: In hoe beleid tot stand komt In (creatief) ondernemerschap In onderwijs In kunst en cultuur In betrokkenheid van burgers

De Triple A Regio Authentiek Activerend All inclusive

De Triple A Regio A: Durf Anders te zijn A: Productieve creativiteit A: ‘Betrek mij erbij’

Beleid is als tuinieren: Verbeter de groeivoorwaarden en vergroot daarmee de kans op innovaties Want..

Je kunt tulpen niet laten groeien door eraan te trekken