E-Xperimenteren Plus Project van de Digitale Universiteit Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU 10-11-2004, LabVIEW in Education.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Advertisements

Stage bij Technische Informatica
Bevindingen Proefvisitatie Onderwijswetenschappen OU 29 Feb Alexander Udink ten Cate Rob Koper Diana Dolmans.
Digitaal platform voor Employability
E-DEPOT en digitale toegankelijkheid 19 oktober 2006.
Energiebesparing in de Industrie
Wat is goed onderwijsonderzoek?
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Stichting RechtenOnline
Stadsverwarming en alternatieven Gemeente Amsterdam, 18 april 2007, Cooperaties/huurders 19 april 2007, Teus van Eck.
Ontwerpprojecten In de praktijk
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Auteursomgeving voor Digitale Componenten
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Toekomst van de e-Infrastructuur
Bétapartnersconferentie
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
E-merge, Kennis die samenwerkt
Michel Visser Founder EesySoft
Projectmanagement (SBC) 19 november 2009
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
De Digitale Universiteit Innovatie en Transformatie van onderwijs met ICT via samenwerking van hoger onderwijs instellingen Wil Verreck programmamanager.
Woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' 1 Presentatie onderzoek TNO en CLU ‘Effecten van businessmodellen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
TISO NIOC 18 april 2007 Jacob Brunekreef (HvA), Arie Dekker (HR), Frans Mofers & Anda Counotte (OUNL) 1 TISO Onderwijs en onderzoek met authentieke dossiers.
ICT in het Onderwijs bij TBM
HRL - Tb Department | 02/10/2013 | © Robert Bosch GmbH / Bosch Transmission Technology B.V All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation,
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Virtueel discursief kennisnetwerk: een project van de Digitale Universiteit Anneke Dirkx, INHOLLAND.
Prima idee, SHB Jan Companjen Bibliothecaris Haagse Hogeschool Voorzitter SHB Bestuurslid NVB-HB.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
Data Acquisition & Control System
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Inrichten van een dienst Weblectures
Voorlichtingsbijeenkomst. 100K ontwikkelbudget voor slimme mobiliteitsoplossingen.
Studiecoaches voor (HBO/ WO) studenten met een vorm van autisme
Informatie bijeenkomst Kansrijk Eigen Baas Eindhoven.
E-Xperimenteren Plus Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , NNV Landelijke Practicumdag.
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Minisymposium Labs on Line afsluiting project e-Xperimenteren+ 1 december 2006.
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
E-Xperimenteren Plus Leendert van Gastel, UvA Piet Blankert, VU , DU Innovatium.
Duurzame ontwikkeling & kwaliteitszorg binnen de HAN
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
United Mobility Roy Jeukens, Mitchel Daleman, Wouter de Bruijn Maandag
CODI-actiemiddagVSNU, 13 november CODI-actiemiddagVSNU, 13 november CODI: waar staat het voor? Bert Zwaneveld CODI Open Universiteit Nederland.
15 maart 2016 TKI Gas Programmalijn LNG Tender 2016, sluiting 14 juni Jeroen van Hengstum, RVO
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
Commissie Ruimte 2 april 2013 Drs. Wiel Ploegman, voorzitter raad van bestuur Drs. Pierre Dols, senior beleidsadviseur Innoveren door Verbinden.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
KIPS - offshore in ons onderwijs1 OFFSHORE in ons onderwijs: internationale virtuele samenwerking tussen docenten Eddie Kips – Opleiding IDM Lectoraat.
Klankbordgroep III 2 okt 2008
Realisatie en implementatie
Kader kritische vakkennis Gehandicaptenzorg (GZ)
Sieberdam/ROCS & KODOS
Lectoraat New Business & ICT
Digitale architectuur
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Plexuz Leer effectief! RU Onderwijsdag 2018 Donderdag 1 februari 2018
Smart schools Open oproep voor digitale innovatie in onderwijs
Transcript van de presentatie:

e-Xperimenteren Plus Project van de Digitale Universiteit Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , LabVIEW in Education

Inhoud Trends Idee Wat is de Digitale Universiteit? Project Demonstratie Wat gaat het opleveren? Visie

Remote Labs: Trends Onderzoek Bedrijfsleven Onderwijs

Hoge Energie Fysica

Virtual Lab. Application Layer Grid Layer Virtual Lab Environment

Samenwerkende Industrie: Collaboratory.nl

De Idee: Experimenten op afstand Lab is virtueel, experiment is echt Anywhere, anytime Delen van kennis en resources Opbouwen van pool van experimenten Opbouwen van community of practice  Vernieuwing van het onderwijs  DU project

Project: e-Xperimenteren + Universiteit van Amsterdam Leendert van Gastel, Jasper Bedaux Universiteit Twente Jeroen Verschuur Vrije Universiteit Piet Blankert Fontys Hogeschool Eindhoven Wopke Wijngaard

Wat is de Digitale Universiteit? Consortium met 10 Hoger Onderwijsinstellingen (4 Universiteiten, 6 HBO’s) Opgericht n.a.v. continueringsvraag Open Universiteit Budget ca 25 MEuro per jaar, waarvan de helft eigen bijdrage, en de helft subsidie van Min OCenW Doel: samenwerking aan vernieuwing van hoger onderwijs Strategie: 3T’s: transformeren, toepassen, tenderen

Voordelen van online experimenten Beschikbaarheid Besparing Veiligheid Inzetbaarheid: geen op- en afbouwtijd Meer onderwijssettings: –Experiment in zelfstudie –Demonstratie-experiment –Kortdurend experiment –Focus op concept i.p.v. instrumentatie

Experimenten Experimenten ontwikkeld –Fresnel diffractie en interferentie –Michelson-Morley –Röntgen fluorescentie en absorptie (VU) –Level control systeem (Fontys) –Doppler effect met micro-golven (UvA) 1 nieuw experiment ontworpen –Dipool in een Bol (model voor ECG bepaling bij het hart ) Nog 4 experimenten te doen binnen het project

Demonstratie

Project e-Xperimenteren+: tijdschema Voorloper: OBM-project E-xperimenteren Definitiefase (apr 2004): plan Ontwerpfase (nov 2004): eerste experimenten, prototype omgeving, schets organisatie Realisatiefase (juni 2005): pool experimenten, 1ste versie omgeving, ontwerp organisatie Afrondingsfase (aug 2005): oplevering, documentatie Vervolgproject?

Wat levert het project op?

Opstellingen

Software omgeving

Business Model makelaar aanbieder afnemer operator makelaar docent studenten SLA

Service Level Agreement

Community Of Practice