Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Financieringsmogelijkheden clubs Kijk naar buiten! Ken de trends in de samenleving →Zelfredzaamheid, eigen kracht en meer verantwoordelijkheid bij burgers.
Advertisements

Participatiewiel: samenhang in beeld Alle 6 terreinen
Rijdend op een paard hoeft een handicap, geen beperking te zijn. Het geeft een gevoel van vrijheid, je bouwt een band op met het paard. Het geeft je een.
Van makerij naar orthopedische dienstverlening
Silvia Goddijn Jos Borsboom
Strategisch personeelsbeleid
Beleidsplan gemeente Barneveld Door: Erwin van der Meij, Dave Duyn en Robin van Leeuwen.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
Proefpresentatie CV206b Britt Koning Marielle Amahorseja Katja Pravnik
N.Naessens BuSO Spermalie ASV voor Schoolverlaters.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Op zoek naar verborgen rekentaken. verpleegkundige Gestructureerd, methodisch, kostenbewust Met de beschikbare middelen en mogelijkheden een maximaal.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Beweegnetwerk “Zutphen Fit for Life!”
Bevolkings- ontwikkeling Krimp Vergrijzing en Ontgroening
Een startersgids voor innovatie
Even voorstellen Teunis Ruiter RuiterActief. Even voorstellen Teunis Ruiter RuiterActief.
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
de werkgever van de toekomst
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 6: Trends in technologie.
Hans Bakker In verband met het heden is er even geen toekomst ?
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Domotica beleid en inzet VWS
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
De collecte is bestemd voor Red een Kind. Red een Kind Red een Kind helpt kwetsbare kinderen en gezinnen in Afrika en Azië. Dit is Njoroge. Hij is zes.
De dankdag-collecte is bestemd voor Red een Kind
Financiële Analyse OPG
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Investeren in wellness
Ondernemerschap in Perspectief
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Visie en strategie gemeente Huizen Aanpak gemeente Huizen
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
2009 Aberdeen2010 Hamburg/Husum 2011 DK / A’Dam Toekomst? Pitch Offshore wind Allard van Dijk – NV NOM – 30 juni 2011.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Apotheker en zijn team: Wat komt er in de toekomst op ons af?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
© Mulier Instituut, Utrecht De flexibele vereniging Sportverenigingen in een tijd van individualisering en consumentisme? Presentatie Sportraad Apeldoorn.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Duurzame inzetbaarheid en het Levensfasebudget CAO GGZ Een Een interactieve presentatie voor medewerkers vs oktober 2013.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Fatima Zorg. De organisatie Hét expertisecentrum voor wonen, dagbesteding, begeleiding én behandeling voor mensen met een meervoudige of verstandelijke.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
persoonlijk professioneel prettig
Presentatie van ondernemingsplan
Inspelen op innovaties
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Samen in werk Opleiding Zorg Detailhan
Transcript van de presentatie:

Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp Tutorgroep 22 Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp Jordy van den Berg

Onderwerpen die aan bod komen Over de branche: Trends en ontwikkelingen Kansen en bedreigingen Behoefte klant Groeimogelijkheden: Innovaties Kansen in Azië Strategische groeirichting

Over de fitnessbranche Trends en ontwikkelingen Trends Ontwikkelingen Gezondheid Hevige concurrentie Vergrijzing Focus op doelgroepen: - Lowbudget-concepten - Ladiescentra Meer fitnessmogelijkheden Trends en ontwikkelingen In de fitnessbranche zijn er verschillende trends en ontwikkelingen. Een belangrijke ontwikkeling is de hevige concurrentie. Er zijn zoveel fitnesscentrums in Nederland. Dit zijn niet allemaal verschillende bedrijfjes, maar ook grote ondernemingen met meerdere vestigingen. Dit doen ze voor schaalvergroting, door middel van ketenvorming en franchise. Fitnessketen worden steeds dominanter! Ook is de toenemende aandacht voor gezondheid een belangrijke trend. Mensen willen graag sporten voor hun gezondheid, zelfs de vergrijzende consument. Een ontwikkeling binnen de fitnessbranche is de focus op doelgroepen, vooral de lowbudget- en ladiescentra. Fitnessketen maken hun prijzen steeds lager en je kunt steeds meer voor die lage prijs doen. Ook zijn er buiten de fitnesscentra fitnessmogelijkheden, je kunt voortaan sporten op het werk, bij hotels, fysiopraktijken en zelfs op scholen!

Over de fitnessbranche Kansen en bedreigingen Kansen Fitness is erg populair in Nederland Veel aandacht voor overwicht en gezonde voeding. Persoonlijke begeleiding neemt toe Fitness als medicijn Bedreigingen Verdringingsmarkt Gekwalificeerd personeel met de juiste aandacht is schaars De all-inclusive concepten zijn conjunctuurgevoelig

Behoefte klant Gezond leven Voeding Stressmanagement Low budget Persoonlijke begeleiding door gekwalificeerd personeel

Over de fitnessbranche Kortom Trends en ontwikkelingen Kansen Behoefte

Groeimogelijkheden Innovaties Fysiotherapeuten die een afdeling huren waarbij ze met patiënten gaan sporten. Sporten in de buitenlucht. Ouderen die massaal de sportschool vinden. Virtuele fitness Meditatieruimtes. fysiotherapeuten die een afdeling huren waarbij ze met patiënten gaan sporten: Mensen die klachten hebben en bij een fysiotherapeut of arts lopen moeten vaak voor herstelling in een fitnesscentra krachttrainingen doen. Vroeger moesten ze dat alleen doen, maar steeds vaker gebeurd het dat de fysiotherapeut een ruimte afhuurt waarbij er word getraind voor het herstel van de persoon.   Sporten in de buitenlucht: In Azië is het al heel populair om in de buitenlucht met grote groepen te sporten. In het westen zijn doen de mensen dat nog niet, maar daar komt verandering. HealthCity kan zich richten op de mensen die graag buiten willen sporten dit kan doormiddel van groepslessen skeeleren, yogaoefeningen, hardlopen etc. de belangrijkste doelgroep zal mensen zijn die graag in groepsverband willen sporten en voor het sociale aspect gaan sporten. Je kan ook nog gewoon krachttrainingen doen in de openlucht een aantal fitnessapparaten zullen buiten onder een overkapping staan, waardoor je toch gewoon kan genieten van de natuur. Virtueel fitness: Virtueel fitness is in grote opkomst voordelen hiervan zijn dat de mensen gewoon thuis kunne blijven en kunnen fitness wanneer zij er tijd voor hebben. Healtchcity zou fitnessprogramma’s op internet kunnen zetten waardoor mensen een abonnement aanschaffen, waardoor ze de fitnessprogramma’s kunnen zien en kunnen volgen. Ze moeten wel oppassen dat de mensen niet naar goedkopere variaties gaan zoals de wii fit en playstation fitness, deze variatie is goedkoper. Ook is er geen feeling met het fitnesscentra en daardoor zullen mensen sneller stoppen en/of weggaan bij het centra. Mediatieruimtes: Wat ook in een rap tempo opkomt zijn mediatieruimtes. Mediteren is goed voor je geest en laat je weer logischere nadenken, ook is bewezen dat als je mediteert je geconcentreerder bent, je gaat je ook fitter, gelukkiger en meer energieker voelen hierdoor kan je beter werk leveren maar ook beter sporten. Ouderen die massaal de sportschool vinden Nederland vergrijst waar een paar jaar geleden nog jongeren naar de sport school gingen gaan nu steeds meer ouderen naar de sportschool. De ouderen in Nederland hebben nu nog alleen een bankje in het park of een muurtje in de stad waardoor ze al snel hangouderen worden genoemd. In Azie hebben ze daar al slimme oplossingen voor speeltuinen waar geen schommels en wipkippen staan maar speelse apparaten waar senioren in beweging mee blijven. HealthCity kan deze innovatie combineren met het buitensporten, waardoor ze twee vliegen in een klap kunnen vangen.

Groeimogelijkheden Kansen in Azië Azië groeit steeds meer De middenklasse breidt steeds ook uit Luxe activiteiten Groepslessen zijn zeer populair in Azië Azië is flink aan het groeien. Ze gaan met de tijd mee en worden steeds groter. Als HC zich in Azië vestigt zal zij meer klanten krijgen. Ook krijgen ze een grotere naamsbekendheid doordat ze zich internationaal uitbreiden. Er zullen veel kansen liggen in Azië doordat zij aan het groeien zijn en dus ook steeds meer te besteden hebben. Er zal plaats worden gemaakt voor luxere activiteiten zoals bij het fitnesscentra ook in de sauna kunnen, gebruik maken van de zonnebank. Dit zijn allemaal faciliteiten die misschien nog niet zo bekend zijn in Azië! Vooral China is een groeiend land, meer dan 100 miljoen chinezen mogen zich tot de middenklassen rekenen. De middenklasse heeft meer te besteden en kan dus meer uitgeven. De groepslessen die in Nederland worden gegeven zoals yoga of pilates kunnen daar ook worden gegeven. Het zullen de aziaten ook wel aantrekken om van alles in een fitnesscentra te beoefenen.

Groeimogelijkheden Strategische groeirichting Waar moet HealthCity zich op gaan richten in de toekomst? Afweging tussen huidige concepten & innovaties Trend is het groeiende low budget Basic concept Een kans voor HealthCity HealthCity zal als ze willen groeien zich ergens op gaan richten. Ze zullen een afweging moeten maken of ze zich gaan richten op de huidige concepten of op de innovaties die er zijn bedacht. Er zijn verschillende afwegingen gemaakt. Een trend binnen de fitnessbranche is het groeien van de low-budget centra´s. HealthCity heeft een soortgelijk concept als low budget centra´s, namelijk het basic concept. Dit is een behoefte van de klant en ze zullen hierop in moeten spelen.

Groeimogelijkheden Kortom Er liggen mogelijkheden om te innoveren In Azië liggen kansen op groei Basic concept

Ons advies Over de branche Voor groeimogelijkheden Focussen op trends en ontwikkelingen Kansen benutten Inspelen op behoefte van de klant Investeren in innovaties Een nieuwe markt zoeken in Azië Basic concept als strategische groeirichting Bij bedreigingen omzetten in kansen bedoel ik dat er bij bijvoorbeeld schaarste aan goed opgeleid personeel als een kans wordt gezien. Als HealthCity erin slaagt goed opgeleid personeel aan te nemen, zijn ze een stap voor op de concurrentie. Op die manier kan dat als kans gezien worden.

Bedankt voor uw aandacht… Zijn er nog vragen?