Social media presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Presentatie nieuwe media
De impact van nieuwe & social media
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Brainstorm sociale media in het onderwijs
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Social Media.
Social Media Reputation.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Kennismanagement & Sociale media
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
4. Online strategie Internet scorecard
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Implementeren met haken en ogen
DMK – week 2.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Sociale media. Wat zijn sociale media? Social media is een paraplubegrip voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Maak je website beter vindbaar!
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentstrategie voor het web
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Kantoorboekhandel Van Atten
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Kluwer The end of Publishing
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

Social media presentatie Art of Branding

Index Wat is Social media? Waar beginnen we? Welke doelen streven wij na? Hoe vertalen wij dit door naar onze communicatie? Hoe meten wij Social media? Wanneer is het een succes? © Art of Branding 2012

Wat is Social media? Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Het betreft niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via Social media websites. Met andere woorden, Social media staat voor 'Media die je laten socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt'. © Art of Branding 2012

Wat is Social media? © Art of Branding 2012

Wat is Social media? Via deze kanalen delen mensen Kennis Vragen Ervaringen Inzichten Verhalen Media Reviews Meningen © Art of Branding 2012

Wat is Social media? Kanalen Social networks Publish/blog Share © Art of Branding 2012

Waar beginnen we? Luisteren Klanten Trends Werknemers Belanghebbenden Branche Buurtbewoners © Art of Branding 2012

Waar beginnen we? Onderzoek Welke kanalen gebruikt mijn doelgroep? Volg online conversaties binnen de branche Online reputatie op dit moment Invloedrijke mensen binnen online conversaties Waar heeft mijn doelgroep behoefte aan? © Art of Branding 2012

Waar beginnen we? Strategie Welke communicatiedoelen streven wij na? Welke kanalen gaan wij gebruiken? Gaan we crossmediaal? Alleen online of offline? Hoe gaan we Social media integreren in de bestaande communicatie? Wat is de toegevoegde waarde? © Art of Branding 2012

Waar beginnen we? Mens en budget Social media is 24/7 Social media is niet gratis Altijd beschikbaar zijn Aandacht en inzet van medewerkers Social media is niet iets eenmaligs © Art of Branding 2012

Welke doelen streven wij na? Luisteren en leren Monitoren en leren Insights verkrijgen Wat wilt onze doelgroep? Wat vindt onze doelgroep belangrijk? Doel Insights toepassen in de communicatie © Art of Branding 2012

Welke doelen streven wij na? Relatie bouwen en bekendheid ondersteunen Praten met betrokken mensen Informatie delen Zichtbaar betrokken Hulp bieden Betrouwbaar en transparant Doel Informatie geven dat waarde heeft om te delen en als bedrijf transparant en betrouwbaar over te komen © Art of Branding 2012

Welke doelen streven wij na? Reputatie en expertise Reputatie vergroten Expertise laten zien Wat is de meerwaarde van ons? Doel Reputatie vergroten en als expert gezien worden © Art of Branding 2012

Welke doelen streven wij na? Content generation Geef de doelgroep de kans om zelf content te maken Geef iets deelbaars, iets unieks Motiveer de doelgroep Doel Gebruikers die actief content genereren en in hun verhaal andere gebruikers enthousiast maken. © Art of Branding 20112

Doorvertaling communicatie? Stand alone platform? Crossmediaal platform? Links © Art of Branding 2012

Hoe meten we social media? Pageviews Hoe vaak wordt een kanaal bekeken? Op welk kanaal / onderwerp reageren gebruikers? Hoeveel reageren gebruikers (frequentie)? ROI= statistieken + verkopen © Art of Branding 2012

Wanneer is het een succes? Binding en acceptatie Feeling en binding met klanten Acceptatie van klanten Kennis opdoen © Art of Branding 2012