Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Evaluatie van mentorprojecten
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Eindwerk zesde jaar.
BattleBots The school battle.
Dé Action Learning Business School Champion: B BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Probleem gestuurd onderwijs
Reflectievaardigheden en instrumenten
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Leeskringen in het onderwijs Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
BSN nederland De Action Learning MBA
Business School Nederland
BSN nederland De Action Learning MBA
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Het einddoel. Het einddoel Doel 1e start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met: Business School Nederland medestudenten/subsetgenoten.
Het einddoel Doel eerste start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met:  Business School Nederland  medestudenten/subsetgenoten  hun.
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
De Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Al doende leren training docenten
zelfsturend portfolio-onderwijs:
BSN nederland De Action Learning MBA
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Introductiebijeenkomst AOS leergang
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Vragen subsets OM2. Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Curriculaire spinnenweb
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Praktijkervaring en reflectie

Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Leiding geven aan school ontwikkeling
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Portfolio, Logboek en Casus
Transcript van de presentatie:

dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND

Action Learning (1)  Kennis opdoen is onvoldoende (L = P + Q + I + R)  Al doende leert men (individu én organisatie)  Gezamenlijk leren  Docent in andere rol  Persoonlijk netwerk: set + subset

Action Learning (2)  Tijdens studie werken aan echte problemen  Risico’s durven nemen  Verantwoordelijkheid organisatie voor leermogelijkheden  Verantwoordelijkheid eigen en gezamenlijke leerproces  Voorkomen “bekwame onbekwaamheid”  Reflection in Action

Leerstadia

Logboek Action Learning Reflectiedocument als ondersteuning voor het leerproces /EML  Wat wil je leren, doelstellingen  Wat heb je geleerd  Heb je geleerd wat je wilde leren  Hoe was dat proces ( hobbels )  Hoe kun je jouw proces sturen / veranderen  Vorm staat vrij  Studiebegeleider kan ernaar vragen

Studiebegeleiding  Decaan  Studiebegeleider(s)

Rol van de decaan  Regels, procedures en opleidingsbeleid > informatie: opleidingsgids en studentensite > vragen en problemen rond je studieplanning (bijeenkomsten, opdrachten) > klachten  VAL/VLC moderator  Docentencorps > evaluaties zijn belangrijke informatiebron

Rol van de studiebegeleider  Begeleiding leerproces individu en studiegroep  intervisie 2 e en 3 e Fase  Adviseur proposal Dissertation en EML  Beoordelaar Evaluatie Management Leerervaringen (EML)  Adviseur / coördinator internal en external examiner  Voorzitter Viva Voce (mondeling afstudeerexamen)  Primaire studieverantwoordelijkheid ligt bij student!

Opbouw studiemateriaal  VisieHet bereiken van een algemeen perspectief van het onderwerp  InstrumentenBepaalde methoden, instrumenten of werkwijzenaanreiken.  IntegratieOnderwerp niet langer als geïsoleerd beschouwen: in samenhang brengen met andere onderwerpen

Action Learning Projecten / Leerarrangementen  OM:(concept Alp + definitief Alp)  MM:ALP  HRM:Leerarrangement ( VAL/VLC )  IM:ALP  FM:Leerarrangement ( VAL/VLC )  SM:Groepsopdracht in subsets  Int. Management: Groepsopdracht tijdens studiereis Tsjechië  Major (optioneel): afsluiten met Leerarrangement

ALP-voorstel (aandachtspunten) op 5 juli meer  Is het onderwerp niet te breed? ( kaderen ! )  Is het waarschijnlijk dat het knelpunt door de student opgelost kan worden (niet te hoog gegrepen/ buiten eigen gezichtsveld )  Is het waarschijnlijk dat de oplossing geïmplementeerd gaat worden  voorstel wordt wel / niet goedgekeurd door docent en is bijlage in de ALP.  voorstel is huiswerk 3e CC  Definitief plan van aanpak wordt een hoofdstuk in een ALP

ALP aan-/inleveren en beoordeling  Goedgekeurd ALP-voorstel met aanwijzingen van docent  ALP (concept en definitief )  Beoordeling door RFC

Subsets  Studie- en intervisiegroep voor het hele studietraject in voor- en tegenspoed………  Groepjes van 4, 5, of 6 personen, criteria branche, profit / nonprofit, functie, geografie.  Bedoeling: hechte studie-eenheid in voorbereiding op studiedagen en op te leveren werkstukken, uitwisseling kennis en vaardigheden, ondersteuning, plezier én lol.

Subsetbijeenkomsten  Voorzitter/notulist  Huisactiviteiten bespreken ( indien nodig )  Subsetopdrachten uit studiewijzer bespreken  Vertaalslag eigen organisaties maken  Eigen vragen / thema’s /stellingen voor docenten en set in subsetformat formuleren en opsturen naar docenten / setleden, studiebegeleider, decaan  Zelf plannen op de eerste na ( minimaal 9x )!

Verdieping Master Class volgen met paper: Major Opdracht schrijven Major en Dissertation in relatie: aantekening op Bul MVO Leiderschap Veranderkunde Financiële Dienstverlening Efficiency in de Zorg Sales en Accountmanagement Majors - Masterclass (zie ook BSN site)

Studiedag Fase 3  Na 4 opdrachten en de studiereis: uitnodiging voor deze dag  Intervisiegroepjes

Leerproducties/oprachten Fase 3  Organisatieanalyse Foto van de Structuur, Cultuur, HRM gerelateerd aan de strategie  Dissertation bestaat uit: Literatuuronderzoek en Master’s project  Evaluatie Management Leerervaringen ( EML ): Reflectie op eigen leerervaringen tijdens MBA- tijd ( logboek bijhouden )

Virtual Action Learning (VAL)  Variatie in de opdrachtstructuur (HRM en Financieel Management)  Toegevoegde waarde van leren via een Virtual Learning Community (VLC): > versterkt het leren van en met elkaar > vergroot planningsvaardigheden en bevordert studietempo > verbetert doelgerichte communicatie onderling (ook met BSN) > verzamelplek voor informatie  VAL kent een variatie in leerproducties/breed kennis opdoen  Leerdoelen formuleren, 3 (beperkte) opdrachten én een afsluitende opdracht  op 5 juli instructie VLC/VAL

Diversen MWM2  Onderzoeksbureau.  Doet online onderzoek en verwerking is prima  Opgeven via Business School  Misschien iets voor dissertation Management Updates (zie BSN-site) De Vraagbaak  Aanmelding doorBSN Vraagbaak schrijft student aan, verstrekt login  Artikelen zijn niet gratis Snellezen  aanmelding via BSN

Leerstijlen  ActivistOpdoen van nieuwe ervaringen  ObservatorNader beschouwen van die ervaringen  TheoreticusOnderzoek en conclusies  PragmatistGeleerde in de praktijk brengen De 4 leerstijlen vormen samen de leercyclus van Kolb: Ervaren, evalueren, concluderen, plannen Voor begrip van jezelf en van anderen.

Huiswerk overzicht  Opleidingsgids doornemen  Artikelen over Action Learning lezen: – What is IMC’s philosophy: zie BSN (studenten)site – AL, een moderne visie op Management Development: zie (studenten)site  Huisactiviteiten OM Visie  Subsetbijeenkomst 27 april (zie subsetactiviteiten)  Subsetverslag mailen naar docent, studiebegeleider, set én decaan

Evaluatie Core Courses  Elke plenaire bijeenkomst wordt (verplicht) elektronisch geëvalueerd

Een inspirerende studie gewenst!