project
Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag. Leren verwoorden van gevoelens en interesses. Leren van verschillende culturen en leefomstandigheden. Leren typen op de computer.
Het Plan 1. Leg fundament. 2. Ontwerp activiteiten schema. 3. Maak lessen en lesmateriaal. 4. Voer het project uit. 5. Sluit het project af. 6. Evalueer het project. project
School gevonden en dan: Wissel gegevens uit;telefoonnummers,etc. Welke groepen doen mee? Aantal leerlingen. Begin- en einddatum project vaststellen. Hoe wordt het project geïntroduceerd? Op welke dag worden berichten ontvangen en verstuurd? Wat te doen als je niets van elkaar hoort? Welke activiteiten vinden plaats tijdens het project? Hoe wordt de betrokkenheid met ouders geregeld? Hoe wordt het project beëindigd?
project Het mailen Als groep of, Kind met kind. Wat zet je in een bericht? Spellingscontrole door de computer? Kijken de kinderen elkaars bericht samen na? Bekijkt de leerkracht alle berichten? Hoe vaak wordt er g d?
project Voorbeelden van projecten 1. Briefwisseling met 10 thema’s: Introductie. Mijn thuis. Mijn school. Mijn hobby’s. Reageren op vragen. Mijn dagboek/ wat heb je vandaag gedaan. Ken je elkaar nu echt? Mijn land. Ik laat je wat van ons land zien. De laatste brief van het project.
project Voorbeelden van projecten 2. Stapelverhaal. 3. De school gepresenteerd. 4. Het berenproject. 5. Engels uitproberen. 6. Een onderzoek doen.
project Waarom een project? Betekenisvol met taal bezig zijn stimuleert kinderen en vergroot daardoor de motivatie en het plezier in taal.