PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Digital Playground Programma workshop 4 april
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Ruimte voor eigen kracht Sportproject Kwintes Fit & Happy Bewegen met een visie 3 oktober 2013.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Website voor bewonerscommissies
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
We hebben een goede basis:  Enthousiaste vaste groep hulpouders  Ouders met brede, diverse achtergrond  Ouders met kennis & kunde  Sterke community.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Hoe vergaat het mijn leerlingen in het vervolgonderwijs? Opbrengsten LOB-doorstroompilots.
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
Project Sponsoring Kenia
WeVeVo Roermond Roermondse scholen v.o. 6 bijeenkomsten
Brede School Rotterdam
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
Schoolexperimenten Wiskunde D juni 2006 Utrecht
Een kansenpas voor het onderwijs 1.De kansenpas 2.OK-pas (Oudenaardse Kansenpas) 3.Schoolkosten, cultuurparticipatie & kansenpas 4.De OK-pas in het onderwijs.
Collectieve Cultuur Marketing
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Cultuurnet Vlaanderen Meten is weten 4/6/2009. De Theorie.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
Het Nederlands Uitburo
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
Terugkoppeling studieresultaten Voortgezet Onderwijs
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Docent Ontwikkelteam Nederlands
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
1 Cultureel zelfportret
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
TRANSVISIE ZORG Gert Bekendam
Evenementencommissie RCU Zwolle
MIS HET NIET! JE DIPLOMA.
Betere prestaties op het gebied van LEZEN & MEDIAWIJSHEID Samen sterk met.
Voorlichtingsmiddelen '15-'16 voltijd/duaal
Betere prestaties op het gebied van LEZEN & MEDIAWIJSHEID Samen sterk met.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Selectie, Instroom en Overstap voor de Masteropleidingen Biomedische Wetenschappen BioMedisch Studenten Overleg.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
“Help mij het zelf te doen”
Magister voor ouders.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond H4/A4 7 september 2015.
Informatieavond voortgezet onderwijs September
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Experiment 2: Museumbezoek in schoolverband. Vooraf Dit receptenboek is bedoeld voor musea die de resultaten van de experimenten willen toepassen in de.
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
‘Waalwijk Taalrijk’ 1 juni 2016 Workshop ‘Partnerschap met ouders‘ Karin Hoogeveen Sardes.
Een gezegende sabbat!. Wij, Zevendedags-Adventisten van Rotterdam Noord willen, geleid door de Heilige Geest, Jezus Christus navolgen. Dit doen we door.
Informatieavond voortgezet onderwijs September
Welkom in gemeente Rotterdam-Noord
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Welkom in gemeente Rotterdam-Noord
Arline Spierenburg november 2018
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Power up your fundraising
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR

Doel van DIMI Jongeren (HAVO 4/5, VWO 5/6 & HBO 1) informeren over culturele activiteiten in Rotterdam, met als doel: stimuleren van cultuurparticipatie DIMI Magazine/ website DIMI databaseDIMI Acties

Website: DIMI website is een verlengde van het DIMI magazine. De agenda voorziet in actuele informatie. Daarnaast is er ruimte voor input van de doelgroep (via galery en het messageboard). Er is ook een help-functie waar CKV’ers vragen kunnen stellen en informatie kunnen inwinnen voor hun CKV- verslagen Aantal unieke bezoekers per maand:1.500 Tijdens acties ontstaan er pieken in het site-bezoek

Database: Achter het DIMI magazine en de website hangt een database. Deze database bevat de adressen van ruim jongeren. Van hebben we een adres en de toestemming om ze per te informeren. Zij ontvangen maandelijks de DIMI nieuwsbrief met tips voor de komende maand. In overleg kunnen culturele instellingen ook het jongerenbestand over een voorstelling/activiteit informeren. Ook acties worden via dit bestand gecommuniceerd.

Acties: Regelmatig worden er acties ingezet. De acties hebben een meerledig doel: -adressen verzamelen -Informeren over bijzondere activiteiten - traffic/bekendheid DIMI site vergroten - experimenteren met verschillende marketinginstrumenten Randvoorwaarden: - Meetbaar zijn - Leerdoelen - Evaluaties

Acties: Museumnacht Hoofddoel: Bezoekers genereren voor Museumnacht Nevendoel: Promotie Museumnacht Inzamelen gegevens jongerendatabase Traffic op site DIMI en Cultuurinrotterdam.nl

Acties: Museumnacht Werkwijze: Jongeren worden benaderd via: - jongerenbestand Spunk nieuwsbrief Erasmus Cultuurnet CJP DIMI blad studentenbladen onbekend

Acties: Museumnacht Wat leert de ervaring: Jongerendatabase, is 3x zo actief als ingekochte adressen Doorklikken gebeurt via een plaatje en niet via tekst Respons vind onmiddellijk plaats Zo weinig mogelijk drempels tussen contact en mogelijkheid tot reserveren

De database wordt gevuld door acties via het magazine en de website. Acties worden ingezet om traffic te genereren op de website. Bijzondere acties worden via blad/website en database gecommuniceerd. En alles draait om het informeren en doen participeren van jongeren. DIMI Magazine/ website DIMI databaseDIMI Acties

Samenwerkingsverbanden: Culturele instellingen SKVR & ZAPR Scholen en leerkrachten CKV Redactie-adviesraad DIMI Jongeren redactie-adviesraad Act2002 CJP Utrechtse variant DIMI HBO Cultuurbureau

DISCUSSIE Informeren alleen is niet voldoende Losse acties zijn arbeidsintensief Participatie verhogen door integrale benadering en loyaliteitsprogramma’s ism onderwijs