BIVV-campagnes 2011 Floris Merckx - Campagnemedewerker BIVV 15/03/2011
Bob bekend niet altijd even aantrekkelijk In control ervaring vaste afspraak
Shift Bob Relevantie bij groep die breder is dan jongeren Niet enkel uitgaan Bob-rol actiever en meer fun Sterke reden om Bob te zijn
Bob is liefde Emotionele betekenis
Succes Bob steunt op handhaving ademtests +11% VL -23% W -36% BXL Campagneaantal positieven 0,5 – 0,8 ‰ %aantal positieven > 0,8 ‰ %Totaal aantal positieven % , , , , , ,7
Valentijnsactie
Communicatieaanpak ‘Killers’ Doelgroepen Combinatie met handhaving Gedeelde visie Informatie Responsabilisering Participatie / Engagement
COMMUNICATIE PLATFORM GO FOR ZERO BOB GSM GPS GORDELDRUGS WEEKENDO NGEVAL SNEL- HEID ROAD ORK PARTICIPATIE DOOR WEGGEBRUIKERS EN ALLE PARTNERS Communicatiestrategie
Radio Verkeersinfo sponsoring -VRT -RTBF
Dag Zonder Ongevallen 28/3 Eerste climax Nationale oproep veilig rijgedrag Enorme media-aandacht VRT en RTBF op 27/3 Verhogen aantal handtekeningen online Terreinacties Ludieke sensibilisering langs autosnelwegen en stadscentra Testparcours (bvb. al sms-end rijden) Grootschalige actie!
Motorrijders kwetsbaar in het verkeer Dodelijkste ongevallen perceptiefout automobilist
Zijdelingse aanrijding Kruispunten met voorrangsregel
Oproep aan motorrijder “Anticipeer…!” op de automobilist laat je niet verrassen onvoorziene obstakels wegmarkeringen, riooldeksels, …
Campagne BIVV en motorfederaties april 2011
Display met geluidseffect Speelt in op verrassingseffect Campagneboodschap “anticipeer”
Print advertenties in belangrijkste motormagazines
Online webpagina Game met wedstrijdelement speler anticipeert op specifieke verkeerssituaties verspreid via Facebook, enz.
Bannering op belangrijkste motorwebsites en fora Linkt door naar webpagina met online game
Gadget: removable sticker Met campagneboodschap en verwijzing website
Contact Floris Merckx 02/