BIVV-campagnes 2011 Floris Merckx - Campagnemedewerker BIVV 15/03/2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sensibilisatie en communicatie De geïntegreerde aanpak Pieter De Neve, Afdeling Communicatie.
Advertisements

Social Media marketing
BFB-bier-krat Q
BUREAU VOOR i-COMMERCE
IJSSELLAND Team Dalfsen-Ommen: Update gebiedsscan Dalfsen.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Verkeers- stellingenspel
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Evaluatie actie Jobstudenten Juni - september 2010.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
‘Op weg naar de huisarts’
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
1 PROGRAMMA ALCOHOL & MAATSCHAPPIJ SPIRITSNL ONDERZOEK VOORJAAR 2013.
GAAN-DE-WEG Zondag 01 mei 2011: 09h00 Op weg naar het vormsel
Preventie voor jonge fietsers Politiezone Gent Fluo en fietsverlichtingscampagne ontstaan Stad Gent en Politiezone Gent doelgroep studenten (hogescholen.
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Nationale Campagne Safe Surgery Checklist Eerste resultaten en doelstellingen van de federale overheid Stéphanie Maquoi Dr. Margareta Haelterman Louiza.
Verkeersongevallen en verkeersovertredingen. Enkele cijfers (België) Verkeersongevallen in 2010: Verkeersongevallen in 2011: ______ Dodelijke verkeersongevallen.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Goede campagne - De domste student van nederland
Angelique Declercq 17/01/1213/12/2011 INTERREG IV A 2 zeeën “SUCCES” Sustainable Uplifting Client Centred Employment Support.
Week van de armoede Platform Hulpverlening Gentbrugge – Ledeberg Dinsdag 07 september 2010.
UiTcampagne Sint-Truiden Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.
Evaluatie ECTS- en DS-label aanvragen Procedure/ beslissing nieuwe oproep labelaanvragen meegedeeld aan de Nationale Agentschappen.
Iedereen mij gezien ? Delarbre Jos Preventie
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
les 10 : Specifieke didactische oefeningen
Lokale acties en campagnes alcohol en drugs Werkgroep lokale acties en campagnes.
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Raadgevend Comité van 28 september 2011 Heffingen 2011 Federaal Agentschap voor de Veiligheid.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
GO FOR ZERO Lanceringsconcept. Gedeelde visie Rode draad doorheen alle thema’s Jong en oud (same same but different) Informeert Participatief Sociaal.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Crossmediale Communicatie
Hoger Instituut voor de Arbeid Lanceringsdag Onderzoeksplatform Pulse Draagvlak Ontwikkelingssamenwerking Presentatie 27 november 2009 Onderzoeksinstituut.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Pogosian Vatchagan Bachelor in het Sociaal Werk
 Hilde Vanhuele & Marc Verheyen  Stafmedewerkers Tele-Onthaal West-vlaanderen, Vlaams-Brabant & Brussel Bron:
Awel, ik zie het niet meer zitten. Itte Van Hecke.
Jezelf kort voorstellen.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
PZ KASTZE - 5 april 2011 Myriam Adriaensen, Floris Merckx, Mark Tant.
Inleiding VSV Mechelen, Diepenbeek, Gent November De andere Kris Peeters-
Studiedag afschakelplan Wegen en verkeer VVSG - Wegen en verkeer 1.Treinvervoer en spoorovergangen (NMBS/Infrabel) 2.Busvervoer (De Lijn) 3.Verkeerslichten.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
VERKEERSCIJFERS 2014 Politiezone RIHO. Vooraf  Snelheid, gebruik van alcohol en drugs en onaangepast rijgedrag zijn de drie hoofdoorzaken van ongevallen.
Platform primair voor deelnemers aan het leafs-project.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Online gaan? Let’s keep it safe… and fun! Katrijn Van den Abeele - Projectmanager.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Klanttevredenheidsonderzoek
Van Dordt, voor Dordt.
Sportivos Brons STARTMOMENT.
WAAROM ADVERTEREN IN NEWSBRANDS?
De kracht van de Fietsersbond
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

BIVV-campagnes 2011 Floris Merckx - Campagnemedewerker BIVV 15/03/2011

Bob bekend niet altijd even aantrekkelijk In control ervaring vaste afspraak

Shift Bob Relevantie bij groep die breder is dan jongeren Niet enkel uitgaan Bob-rol actiever en meer fun Sterke reden om Bob te zijn

Bob is liefde Emotionele betekenis

Succes Bob steunt op handhaving ademtests +11% VL -23% W -36% BXL Campagneaantal positieven 0,5 – 0,8 ‰ %aantal positieven > 0,8 ‰ %Totaal aantal positieven % , , , , , ,7

Valentijnsactie

Communicatieaanpak ‘Killers’ Doelgroepen Combinatie met handhaving Gedeelde visie Informatie Responsabilisering Participatie / Engagement

COMMUNICATIE PLATFORM GO FOR ZERO BOB GSM GPS GORDELDRUGS WEEKENDO NGEVAL SNEL- HEID ROAD ORK PARTICIPATIE DOOR WEGGEBRUIKERS EN ALLE PARTNERS Communicatiestrategie

Radio Verkeersinfo sponsoring -VRT -RTBF

Dag Zonder Ongevallen 28/3 Eerste climax Nationale oproep veilig rijgedrag Enorme media-aandacht VRT en RTBF op 27/3 Verhogen aantal handtekeningen online Terreinacties Ludieke sensibilisering langs autosnelwegen en stadscentra Testparcours (bvb. al sms-end rijden) Grootschalige actie!

Motorrijders kwetsbaar in het verkeer Dodelijkste ongevallen perceptiefout automobilist

Zijdelingse aanrijding Kruispunten met voorrangsregel

Oproep aan motorrijder “Anticipeer…!” op de automobilist laat je niet verrassen onvoorziene obstakels wegmarkeringen, riooldeksels, …

Campagne BIVV en motorfederaties april 2011

Display met geluidseffect Speelt in op verrassingseffect Campagneboodschap “anticipeer”

Print advertenties in belangrijkste motormagazines

Online webpagina Game met wedstrijdelement speler anticipeert op specifieke verkeerssituaties verspreid via Facebook, enz.

Bannering op belangrijkste motorwebsites en fora Linkt door naar webpagina met online game

Gadget: removable sticker Met campagneboodschap en verwijzing website

Contact Floris Merckx 02/