Bovenschoolse aanpak: Samenwerken en kansen benutten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sprint Jabbla.
Advertisements

Informatieavond Leerlingenzorg.
Project ICT–ondersteuning voor kinderen met leerstoornissen
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Realtime in vogelvlucht Demo ePack (zie ook site Centrale uitgangspunten: motivatie en leerrendement.
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Het ontwikkelingsperspectief
Apps en websites voor leerlingzorg
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Van idee tot digitaal materiaal
Uitrol van implementatieplan taal en rekenen
HET SLATINK Ouderavond Dyslexie.
MathUnited Wiskunde Dialoog- Nijmegen- 14 mei
Taalbeleid in het vmbo - een praktijkvoorbeeld
Info-groep 4 en 5 September Regels Inloop tot 8.30 uur Inloop tot 8.30 uur Klassendienst of zonnetjes Klassendienst of zonnetjes Dagprogramma op.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
MaxX Maak werk van je talent.
Microsoft Dynamics NAV Meerwaarde voor leerlingen/cursisten.
Kurzweil in de praktijk
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Inzet ICT-middelen
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Uitganspunten passend onderwijs
Basisondersteuning ‘het geheel van preventieve en licht curatieve interventies die binnen de school planmatig worden uitgevoerd en is het fundament van.
Vergoedingsregeling dyslexie
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
MONITORING PILOT MDO BEDRIJFSECONOMISCH (BUREAU INFINITE)
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Implementatie ondersteuning werkpleinen
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Ondersteuning leerlingen met dyslexie in de vakles
De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Wat? Taal in de vakken en.
Stichting Wireless Leiden, zonder winstoogmerk
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
De gezonde school en genotmiddelen
Stercollecties van VO-content
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
Werkzaamheden bovenschools GZ psycholoog i.o Schooljaar Informatieochtend SWV /
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Even voorstellen : Groep 3b
Dyslexie DYSLEXIEBELEID OP LYCEUM DE GRUNDEL.
23 september 2014.
De niveaus. De niveaus Advies van de basisschool Werkhouding, huiswerkhouding en zelfstandigheid van het kind Intelligentie en leerprestaties van het.
Programma uurOntvangst met verjaardagstaart uurOfficiële opening en presentatie van de resultaten van 1 jaar kwartier maken uurCarrousel.
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Floris Smits, Sven Damen en Josie Berkx. Inhoud Hoofdvraag Doelstelling Concept Plan van aanpak.
Passend onderwijs in swv Helmond-Peelland vso Arrangementen extra ondersteuning basisondersteuning TLV ACT School 1 oktober 2012 VSO 5,21% LGF 2,27% 92,52%
Leerlingzorg op Zorgvliet Bianca Meijer intern begeleider
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Sjabloon Implementatieplan Naam organisatie:…… Opgesteld door:…..
Informatievaardig met de Bibliotheek op school Naam.
Masterclass onderwijstijdverlenging (OTV) voor beginners Ton Klein (Oberon) Hanny Voskuylen (pl. Zomerschool Leeuwarden) Bodes Kroes (Gemeente Leeuwarden)
Onderwijs Zorg Combinaties “Jeugdhulp op school?!”
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Sleutel tot succes Workshop compenserende dyslexie-ICT Dyslexie-ICT.
Dick Pardon.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
SOPOGO Van 1990 tot 2017.
WELKOM basisberoepsgerichte leerweg DE MARKE
Informatieavond Kurzweil (basis).
Wikiwijs saMBO Conferentie 18 & 19 januari.
Contactpersoon Kurzweil
Dick Pardon.
Jaarverslag trainerscoordinator Baan
Studiemorgen 5 september 2019 Ondersteuningsroute en OST
Transcript van de presentatie:

Bovenschoolse aanpak: Samenwerken en kansen benutten

Bovenschoolse aanpak SWV Centrale inkoop Centraal faciliteren Centraal beheren Lexima Kurzweil /Sprint Raamovereenkomst Continuïteit Doorlopende leerlijnen

Kritische succesfactoren Zorgplan Dyslexieprotocol Dyslexiearrangement Plan van Aanpak ICT (hardware en keuze hulpmiddel) Content (gescand materiaal)

Raamovereenkomst SWV “Expertisecentrum Dyslexie” Raamovereenkomst SWV & Lexima Raamovereenkomst SWV & Lexima Netwerkbeheer = Lexima Licentiebeheer Implementatieplan Projectleiders Training Scannen + Mediatheek Pilot + Evaluatie Uitrol + Evaluatie Refresher Training Train de trainer Ond./Beheer en Ondersteuning Y Leerlingen Y Leerlingen X scholen Lexima

Licentienetwerkserver + documentenserver

Resultaten pilots na 3 mnd. Begrijpend lezen is vervelend:33%  13% Meer dan normaal hulp nodig hebben:31%  12% Boeken lezen is vervelend:30%  16% Zelfvertrouwen: 3%  27% Zelfstandig werken: 7%  31%

Bovenschoolse aanpak: Samenwerken en kansen benutten