Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op reis langs de voorzieningen
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Beleid vervroegd doorschuiven jeugd naar dames en heren 1 Oktober 2012.
Herkenning? Rot voelen? Leegte opvullen?
Wat mannen echt aan het huilen maakt:
Een vrouw te zijn.
Het is vandaag Girlsday!
Samenvatting Book of lenses
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
De prijs van de benzine € 1,22 per liter.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Godsdienst.
Louis.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Sollicitatiegesprek.
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
evenwicht zoeken tussen ‘graag zien’ en ‘neen zeggen’
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
Samenvatting Book of lenses
Wat maakt het leven zinvol?
Meneertje Blij en Somber
Waarom neem ik met mijn kind een verteltas mee?
Doel: rekening met elkaar houden
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
GEDICHT VAN HET GELUK  .
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Godsdienst 1 1.
The GREAT escape De grote ontsnapping Waarheid Geopenbaard Truth revealed.
Door:Liliane de Voogd Klas: CO1K Datum: 17 september 2012.
Lagoonia.
Interpreteren van data
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Heer, ik kom hier om te twijfelen……… Seth Gaaikema
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter
Het gymnasium. De moeite waard?. Drie vragen: Drie vragen: Is uw kind geschikt voor het gymnasium?
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Liliane de Voogd CO1K, Fontys ACI Mei  Opdracht: speel een aantal uur een serious game  Activiteit: speel de game mee en haal een level.
Volksuniversiteit Zwolle
Samenvatting hoofdstuk 8 & 9
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
(Met dank aan Stijn van den Corput voor de foto) Ik dacht: - dat het saai zou worden. - dat de verhouding meisjes/jongens 1:20 zou zijn - dat je alleen.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Brieven beginnen met A- B- C… Nummers beginnen met een, twee, drie…
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
LOB zeven stappen naar succes
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 8: The game is made for a player

Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats jezelf in de schoenen van de speler.  Demographics: Rekening houden met de leeftijd.  The Medium is the Misogynist: Wat willen mannen en vrouwen?

Lens#16: The lens of the player  Waar houden ze van?  Waar houden ze niet van?  Wat verwachten ze te zien in de game?  Als ik in hun plaats stond, wat zou ik dan willen zien in de game?  Wat zouden ze specifiek leuk vinden in mijn game en wat niet?

LeBlanc’s Taxonomy of Game Pleasures  Sensation: Het gaat hier vooral om je zintuigen. Iets leuks zien, goede muziek horen, iets zachts aanraken,… Hoe je game eruit ziet zal dit voor het grootste gedeelte bedekken.  Fantasy: Een wereld die niet echt is waar je jezelf inbeeld als iets dat je niet bent. Je bent een sterke ridder die bijvoorbeeld draken moet afslachten.  Narrative: Niet het verhaal zelf maar wel hoe het verhaal zich steeds verder uitzet. Verassende wendingen.  Challenge: Elke game bestaat eruit om iets op te lossen en een doel te bereiken. Zonder deze uitdaging zou het spel al veel minder leuk zijn.  Fellowship: Een community is iets zeer leuks in een game. Het feit dat je moet samenwerken en nieuwe mensen leert kennen terwijl je een doel moet bereiken is een leuke factor aan een game.  Discovery: Steeds als je iets nieuws vind of als je je wereld gaat verkennen wachten er niet in te schatten gevaren op jou. Dit maakt de game nog spannender  Expression: Jezelf uitdrukken.  Submission: Je laat de echte wereld achter voor de cyberwereld. Een nieuwe wereld met nieuwe wetten en uitdagingen. Het kan goed zijn dat de game wereld veel interessanter is dan de wereld waarin je leeft.

Lens#17: The lens of pleasure  Welk plezier geeft je game aan zijn spelers? En hoe kan ik deze verbeteren?  Welke kunnen nog worden bijgevoegd? Kunnen ze wel worden bijgevoegd?

Hoofdstuk 9: The experience is in the player’s mind

Lens#18: The lens of flow  Heeft mijn spel een duidelijk doelstelling? Zo niet, hoe kan ik dit verbeteren?  Is de doelstelling die de spelers krijgen dezelfde als die ik bedoelde?  Zijn er delen in het spel die de spelers afleiden van hun doel? Zo ja, kan ik dit verbeteren?  Bezit mijn spel een goede moeilijkheidsgraad? Is het niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk?  Zijn de spelers beter aan het worden in de graad dat ik het verwachtte?

Lens#19: The lens of needs  Op welk niveau in de hiërarchie van Maslow bestaat mijn game?  Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn game nog meer behoeftes vervult dan het al doet?  Op het niveau waar mijn game bestaat, kan ik daar nog beter de behoeftes vervullen dan het al doet?

Lens#20: The lens of judgement  Wat oordeelt mijn spel over de spelers?  Hoe kunnen spelers iets te weten komen over het oordeel?  Vinden de spelers het oordeel fair?  Geven ze wel iets om het oordeel?  Als ze een oordeel krijgen, willen ze zich dan ook verbeteren?