De kwaliteit van loopbaangesprekken in de beroepsonderwijskolom De invloed van de kwaliteit van loopbaangesprekken op studiesucces en doorstroom in horecaopleidingen
Theoretische achtergrond en onderzoeksvragen Kennissamenleving, leven lang leren Kwalificatiewinst: Intern rendement Doorstroom Loopbaanontwikkeling en –begeleiding [LOB] Loopbaancompetenties Arbeidsidentiteit Onderzoeksmodel:
Onderzoeksmethode Participanten
Onderzoeksmethode (Vervolg) Instrument Kwaliteit loopbaangesprek Inhoud van loopbaangesprekken Vorm van loopbaangesprekken Eigenschappen loopbaanbegeleider Studiesucces Gemiddelde cijfers Blijven zitten Diploma Doorstroom Wat ga je doen na afronding opleiding?
Resultaten en Conclusies Deelvraag 1: Kwaliteit gesprekken Samenhang tussen inhoud en eigenschappen Deelvraag 2: Loopbaangesprek en studiesucces Eigenschappen belangrijke rol, invloed kwaliteit gesprek nuanceren Deelvraag 3: Studiesucces en doorstroom Diploma is belangrijk en blijven zitten beïnvloedt richting studie Deelvraag 4: Verschillen vmbo, mbo en hbo Moeilijk verbanden gevonden voor afzonderlijke opleidingsniveaus Hoofdvraag: Loopbaangesprek en doorstroom Autonomie en eigenschappen spelen een rol
Discussie Verklaringen opvallende resultaten Beperkingen onderzoek Aanbevelingen
Afsluiting Zijn er naar aanleiding van deze onderzoekspresentatie vragen? Of neem contact op per