Timing Aanlevering informatie Potentiële problemen Sjabloon Contactinformatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
Advertisements

Invoering van Corona Belangrijke wijzigingen voor studenten Check regelmatig voor updates van deze presentatie.
Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
Pagina-instelling.
Evaluatie van MS Exchange 2000 en opzetten van een server voor wereldwijde uitwisseling van projectinformatie Bertels David 3ICT1 Stageplaats: Acros Organics.
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Onderzoek naar de invloed van oplossingsgericht werken op no-show binnen de ambulante verslavingszorg Opzet en voorlopige resultaten Klazien.
SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011
VAVO in BRON 28 januari 2014.
Workshop Nieuwe begroting
Nieuwe regelgeving geattesteerde kadervorming
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Werkpakket 4: - implementatieprojecten - duurzaamheidsplan Evert van de Vrie Open Universiteit.
HOOFDSTUK 12 Media.
Tramnet Antwerpen Infosessie Poort Oost
Actualiteiten Accountantsproces BVE
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Bachelor in de godgeleerdheid en de godsdienstwetenschappen Verkort programma.
Opleidingsonderdelen
Verkiezingen 2014 E. Van Verdegem. Verkiezingen 2014 Welke verkiezingen? Agenda Belangrijkste wijzigingen Varia
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Datawarehouse Nele Coghe
I-SCAN PROJECT E-gov met en voor uw INHOUD 1.Kerngedachte I-scan 2.Historiek I-scan 3.Het I-scan traject voor gemeenten en steden 4.Praktisch.
BuE-natraject bij het Agentschap voor Onderwijsdiensten.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
Onderwijsconferentie
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
HR - netwerk september BUE over HR - netwerk september Waarom zouden we? (1) Belang van kwaliteitsvol leidinggeven Daarom sinds jaren.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Onderzoek doen Hoofdstuk 11 Rapportage.
Welkom… Studiecoachbijeenkomst 11 CE-1 mei Agenda 1.Locatie Sporthal tentamenperiode 4 2.Update jouw gegevens in studielink. Check! 3.Terugblik.
GO!2020 Workshop Hervorming SO. Eerste graad Eerste niveau  Tweede niveau  Derde niveau  Vierde niveau –Viveau.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Nieuwe regelgeving geattesteerde kadervorming 10 juni 2014.
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Welkom!.
Diverse maatregelen infosessie 25 augustus Welke? Actualisering opleidingsaanbod Vrijstellingen Instroom Lagere Graad Dans en Woordkunst Duur toelatingsperiode.
Informatieavond.
Maandag 30 mei corveerooster Corvee rooster week 25 (20 juni t/m 24 juni): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 2Y Melkweg en Grote Beer
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Informatiebehoefte na invoering van 1mei-deadline (recht op Studiekeuzeadvies) Wat het onderwijs(management) allemaal wil weten over het effect van deze.
1 BOTTOM UP FEEDBACK - WERKJAAR Infosessie BUE werkjaar Intro BUE-kader Verloop BUE-traject en technische instructies Rol als BUE-begeleider.
Na de basisschool Presentatie Procedure naar het VO Mieke Staal Intern Begeleider 5 MW.
H UURDERSADVIESRAAD - 4 M ELDPUNTEN /10/2014.
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit Plaats hier ter afsluiting Bijvoorbeeld een uitnodigende Tekst voor de lezer! Gebruik deze tekst voor.
Info- & discussiesessie m.b.t. het BUE-project 2004 over werkjaar 2003
HR-netwerk - 6 juni BUE- werkgroep Ontwerp beleidsaanbevelingen 2003.
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
Instructie systeem: organisatiedeel Klik op button ‘aanmelden organisatie' op
BUE (Bottom Up Evaluatie) Infosessie medewerkers- 26/11/2012.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Online instrument tevredenheidsmeting ouders
1 BUE Middenkader 2003 Een eerste verkenning van de resultaten.
Infosessie praktische PPW Voor studenten 1 ste bachelor Psychologie.
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Meten. Waarom meten Zo hou je vinger aan de pols Hiermee koppel je resultaten terug aan betrokkenen Het motiveert.
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Sturen op resultaat in Jeugd en Wmo
21e 21e verjaardag verjaardag Peters Peters Uitnodiging voor
Functieclassificatie - impact Vlimpers
Davy Davy Kom dit vieren! Kom dit vieren! wordt 18! wordt 18!
Inleiding veiligheidsmap
Hoe maak je een grafiek met Excel.
Onderzoeksproject Service’
Transcript van de presentatie:

Timing Aanlevering informatie Potentiële problemen Sjabloon Contactinformatie

BUE 2014 infosessie

FASE 1: inschrijving organisaties FASE 2: deelnemersgegevens verzamelen FASE 3: afname van de bevraging FASE 4: rapportering

FASE 2:  deadline aanleveren bevragingslijnen aan CM  gegevens van feedbackgevers en leidinggevenden  gebruik sjabloon dat CM bezorgt  verbeter gekende gegevens  lay-out niet wijzigen (bv. geen extra tabbladen) Specifieke maatwerkvraag ?  vragenlijst bezorgd aan CM tegen 3-10  anders kan timing standaard BUE niet gevolgd worden

FASE 3:  start bevraging  uitnodiging naar feedbackgevers  uitnodiging voor zelfevaluatie aan leidinggevenden

 responsoverzicht naar BUE begeleiders  tweede responsoverzicht voor afsluiten  herinnering (niet geantwoord) naar feedbackgevers  gedeeltelijk geantwoord volgt enkele dagen later  motivati naar feedbackgevers <5 respons

 einde bevraging  verwerking resultaten FASE 4: Uiterlijk  bezorging standaardrapporten  Maatwerk: 29/01 (of volgens afspraak)  bericht aan LG indien onvoldoende feedback  wel mogelijk: zelfevaluatie

BUE 2014 infosessie

gebruik meegestuurd Excelsjabloon  Verbetert datakwaliteit  Snellere verwerking  Minder fouten  Tijd- en kostenbesparend  Sjabloon bevragingslijnen informatie-voor-deelnemende-entiteiten Bestandsnaam in volgend formaat: BUE_2014_Bevragingslijnen_AFKORTINGNAAM.xls

deelgenomen in 2013 ?  CM bezorgt data van vorige BUE 1.controleer data 2.verbeter waar nodig 3.medewerkers toevoegen en/of verwijderen 4.verstuur naar CM niet deelgenomen in 2013 ? 1.start met blanco sjabloon 2.voer alle gegevens in 3.verstuur naar CM

BUE 2014 infosessie

Vaak voorkomende fouten  data aangeleverd in ander bestand dan het invulsjabloon  onjuiste gegevens  ongeldige adressen  foute tekens in het adres  “,” in plaats van “.”  ontbrekende kolommen  te veel kolommen  verkeerde waarden in kolommen  extra werkbladen toegevoegd (bv. per deelentiteit)  postadres i.p.v. mailadres bij entiteiten die enkel online deelnemen

Vaak voorkomende fouten  onvolledige gegevens  leidinggevenden zonder feedbackgevers of omgekeerd  feedbackgevers worden toegevoegd om voldoende respondenten te bekomen voor een leidinggevende … ZONDER hier vooraf over geïnformeerd te zijn  verouderde gegevens  personen op pensioen  ontslag  andere entiteit en/of leidinggevende  …  Leidinggevende als feedbackgever van zichzelf  Opmerking: langdurige afwezige medewerkers (ziek of zwangerschapsverlof ) : best verwijderen of thuismail gebruiken

Onvoldoende feedbackgevers  minstens 5 potentiële feedbackgevers voor deelname  anonimiteit van individuele deelnemers garanderen  motivati naar feedbackgevers <5 respons  feedbackgevers stimuleren  minimum aantal bereiken Uitzonderingsmogelijkheid  rapport mogelijk voor kleine teams waar toch 4 respondenten input leverden  succesratio is beperkt  BUE begeleider wordt ingeschakeld

BUE 2014 infosessie

Enkele tips  Tijdig beginnen  Als onduidelijkheden of vragen: neem op voorhand contact  Correctiemogelijkheden zijn beperkt  Deadline

Enkele tips  gebruik actuele gegevens  laat valideren als mogelijk  gebruik de juiste werkbladen : feedbackgevers en leidinggevenden  kies de juiste vragenlijst  enkel voor leidinggevenden  1 = Middenkader  2 = Lager kader  3 = Operationeel leidinggevenden

Enkele tips  controleer gegevens leidinggevenden  naam en voornaam  dezelfde schrijfwijze in beide werkbladen  koppeling met feedbackgevers  naam en voornaam in de correcte volgorde  vermeld chef van de leidinggevenden (want ontvangt rapport in cc)

werkblad “Instructies” Bottom-up Evaluatie Geachte heer, Geachte mevrouw, Uw organisatie neemt deel aan de Bottom-up Evaluatie bevraging. Het Agentschap voor Overheidspersoneel organiseert deze bevraging in samenwerking met de externe firma CheckMarket. Daarbij staat CheckMarket in voor de technische ondersteuning van de bevraging: het versturen en verwerken van de elektronische en postale bevragingen. Aan u als contactpersoon van een deelnemende organisatie vragen wij om via dit Excel-document de gegevens van de te bevragen personen aan te leveren. Om deze datastroom vlot te laten verlopen, is het belangrijk dat de gegevens correct en uniform zijn. Hiertoe werd dit sjabloon uitgewerkt, waarin u de tabbladen vindt met de correcte opbouw voor de contactinformatie van de leidinggevenden en de feedbackgevers van uw organisatie. Let op! - Zorg dat u de juiste, actuele en volledige bevragingslijnen aanlevert voor zowel de leidinggevenden als de feedbackgevers. - Zorg ervoor dat u de juiste contactinformatie op de juiste plaats vermeldt: leidinggevenden bij het tabblad '1. Leidinggevenden'en medewerkers bij het tabblad '2. Feedbackgevers'. - Geef op het tabblad van de leidinggevenden aan welke vragenlijst dient te worden voorzien. U heeft de keuze uit een vragenlijst voor middenkader (1), lager kader (2) en operationeel leidinggevende (3). Geef ook voor elke leidinggevende aan wie zijn/haar chef is. - Geef op het tabblad van de feedbackgevers aan over welke leidinggevende (enkel naam en voornaam) het gaat. - Hou er rekening mee dat er minstens 5 feedbackgevers per leidinggevende dienen te zijn om de anonimiteit van de bevraging te waarborgen. Er wordt pas een rapport opgemaakt vanaf 5 respondenten. Het is van het grootste belang dat alle gegevens correct zijn. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt volledig bij de deelnemende organisatie. De gegevens van de te bevragen personen kunnen tot en met 27 oktober 2014 bezorgd worden aan CheckMarket via Dit is de deadline om aan de bevraging te kunnen deelnemen! Hierna worden geen nieuwe gegevens meer verwerkt. Als u praktische of inhoudelijke vragen heeft, kunt u terecht bij het Agentschap voor Overheidspersoneel via of telefonisch via 02/ Voor technische vragen neemt u best contact op met CheckMarket via of telefoon: of 014/

werkblad “1. Leidinggevenden”  Leidinggevenden en hun chef  adres  voornaam  achternaam  Soort vragenlijst  1 = Middenkader  2 = Lager kader  3 = Operationeel leidinggevenden

werkblad “2. Feedbackgevers”  Feedbackgevers  adres  voornaam  achternaam  postadres  enkel als papieren bevraging  Leidinggevende  voornaam  naam

BUE 2014 infosessie

Inhoudelijk  AgO   02/ Technisch  CheckMarket   014/ Neem bij twijfel contact op met AgO