Alternatieve routes voor de snelfietsroute / Geen doorgaande weg door Goffertpark.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Praktisch verkeersexamen
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Route Oost Inventarisatie door Paulette en Theo
De hersenen zijn het controlecentrum van het lichaam…
verkeerskrant gemaakt door:
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
Fietswensen-analyse Diezerpoort Kinderen in beweging / Fietsersbond - workshop 1.
Informatieavond Camminghaburen 3 september Kengetallen gemeente totaal lichtmasten Kosten per lichtmast per jaar gem. € 70,- –Beheerkosten.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
Gemaakt door Melissa van Lijssel
Levensvragen Over geluk…..
digitale verkeerskrant van Rilland
Welkom.
Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld.
Even geen kinderen om me heen. Alleen maar genieten.
Ik voel me zo alleen !.
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
1 juli 2010 Informatie avond Deijlerweg
Fiets Profijt! Henk Hendriks Projectleider Wijken voor de Fiets.
Bewoners Collectief Nieuwegein Welkom.
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
23 september 2010 VRI’s Amsterdam Fiets Groene Golf / Wachttijdvoorspeller Sjoerd Linders, Team VRO (verkeersregeltechnisch ontwerp)
Hoe snel op de fiets 5 fietsen vergeleken op route Utrecht –Breukelen Kees Bakker Consumentenvoorlichter Fietsersbond.
Veilig naar school! Wat maakt dat dit een veilige schoolomgeving voor kinderen is? -Praktijkvoorbeelden van de inrichting van een veilige schoolomgeving-
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
De verkeersborden.
...is een groot stadspark op het eiland Manhattan in de stad New York. Het is het bekendste park van New York en misschien zelfs van de VS. Met zo’n 25.
FIETSENSTALLING GEBRUIKSAANWIJZING
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Buurtvergadering Burgemeestersbuurt 12 september 2007.
Les 3: Verkeer TOETS.
SAM ( strooi- actie- management )
Praktijk verkeersexamen basisschool St. Aloysius 2014.
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Verbinding G- en K-buurten met Gaasperpark na verbreding A9
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Monitoring Harmsenbrug
Tijd, afstand, snelheid.
Welkom ouders van de leerlingen van klas…
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Les 1: Verkeer.
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Van krachtwijk naar fietswijk
Gemaakt door: Enrico Stolwijk Rowan de Vries Daan Borger
Verkeerssituatie rond onze school
Verkeersveilige Schoolomgeving
Verkeersveiligheid voor kinderen voorop! Fusie, verhuizing, nieuwe school?
Optimale final glide Baer Selen, 28 oktober 2006.
Hansenstraat wil uit de vergetelheid….  Doel/aanleiding Leefbaarheid en veiligheid in de wijk vergroten, door een mooier, veiliger en meer sociaal straatbeeld.
Mijn gemeente Mijn omgeving Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
ENQUETE VERKEERSVEILIGHEID VEILIG NAAR SCHOOL IN AALST Ouderraad SJC, hier vertegenwoordigd door Wencelaus Mertens, voorzitter Jo Vandenbossche, lid
Marktonderzoek Niel Margot Avonts Jolien Dejongh Kjetil De Weyer Arthur Hachez Sébastien Heymans Marilyn Vandeputte Fabian Verdult Karen Vermeire.
Stageproject Gemeente Sittard-Geleen 2025 Door: Laura Engels & Sander Bertrand.
Resultaten enquête Agenda Inleiding door de voorzitter (1/6 enquêtes retour) Bespreken van de enquête Volgorde van belang bepalen door u?
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
Meten en meetkunde in het verkeer
Klankbordsessie 2 december 2015
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Werken als wegbeheerder bij de provincie
Werken als wegbeheerder bij de provincie
Transcript van de presentatie:

Alternatieve routes voor de snelfietsroute / Geen doorgaande weg door Goffertpark

Recreatiefietsers en -wandelaars zullen worden gehinderd door het doorgaande snelfietsverkeer; In het donker sociaal onveilig (dus kiest fietser alternatieve route); Routeafsluiting bij thuiswedstrijden van NEC en andere evenementen (Koningsdag, wandelmarsen, open dag NEC, etc.); Verlichting en geluid zijn voor de fauna in een bos in nachtrust onwelkom (ook 'meefietsende' verlichting wekt onrust); In het bosgedeelte ontstaan bij kruisende paden (16 stuks) onoverzichtelijke situaties; Ook (snel)brommers zullen willen profiteren; Strooien in de winter is erg schadelijk voor het bosgebied; De snelfietsroute is in strijd met het bestemmingsplan Nijmegen Goffert- Winkelsteeg; De snelfietsroute doet afbreuk aan de recreatieve functie van het park dat is aangewezen als een gemeentelijk monument; Een doorgaande snelfietsroute is in strijd met de bedoeling van het Goffertpark, vastgelegd in het Monumentenregister van de Gemeente Nijmegen (Stadspark de Goffert is een typisch voorbeeld van een volkspark.Volksparken zijn aangelegd om enerzijds een rustig wandelgebied te creëren anderzijds om de gezonde lichaamsbeweging in de open lucht te stimuleren). Bezwaren tegen voorgestelde snelfietsroute door Goffertpark:

Alternatieve routes: Burgemeester Daleslaan

Voordelen Burgemeester Daleslaan: Verbeterde fietsontsluiting naar: – CWZ – Sanadome – Oorlogsbegraafplaats Jonkerbos – St. Nicolaasschool – NEC stadion Fietspaden gescheiden van autoverkeer Mooie, groene route Gebruik bestaande fietspaden

Mooie, groene route

Alternatieve routes: Slotemaker de Bruïneweg

Voordelen Slotemaker de Bruïneweg: Aanpassing van een straat in een 30 km zone waar nu te hard gereden wordt (50-75% rijd te hard, hoogst gemeten snelheid 87 km/uur) Gescheiden fietsbanen (beide zijden) Verbeterde fietsontsluiting naar: – Bibliotheek – Goffertbad – Goffertboerderij – Kinderboerderij – Scholen (Canisiuscollege, SSGN, NSV2, Hazesprong, Martinus van Beek, Marwindt en de Windroos) Fietspaden gescheiden van autoverkeer Gebruik bestaande fietspaden

Afstand/reistijd Goffertpark vs Burgemeester Daleslaan Afstand: 0,2 km verschil Reistijd: 1 minuut verschil

Afstand: 0,3 km verschil Reistijd: 1 minuut verschil Afstand/reistijd Goffertpark vs Slotemaker de Bruïneweg

Enquête: Misleidend, welke argeloze recreant wil nou niet dat zijn pad groter, veiliger, breder, lichter en mooier wordt? En dat voor misschien wel 20 euro beloning.

Conclusie: Keuze voor beide alternatieve routes? Geen doorgaande verkeersroute door park Park blijft beschikbaar voor recreatiefietsers (kwetsbare gedeeltes van het park worden ontzien ) Bescherming flora en fauna van park Veiliger voor spelende kinderen, voetgangers en loslopende honden In Goffertpark fietsers te gast Alternatieve route veiliger voor gebruikers Alternatieve route praktischer qua aansluitingen Alternatieve route heeft geen beperking wat betreft bruikbaarheid

Conclusie n.a.v. Informatieavond Gemeente 09 december 2014 De Gemeente erkent de problemen die een route door het bosdeel van het Goffertpark oplevert: – Pad door park niet overal breed genoeg voor volwaardige snelfietsroute; – Pad door pad sociaal onveilig, wanneer het donker is zullen mensen alternatieve route kiezen: Burgemeester Daleslaan; – Pad bij gladheid niet te strooien, wanneer het glad is zullen mensen alternatieve route kiezen: Burgemeester Daleslaan. Daarom komt de Gemeente met een voorstel waarbij de snelfietsroute ophoud bij het Goffertpark, waarbij fietsers moeten kiezen of ze door het park durven, of via de Burgemeester Daleslaan fietsen.

Brief “Onderzoek gebruik Goffertpark “, Datum ambtelijk voorstel 2 december 2014 Veiligheid als issue Substantiële groepen gebruikers voelen zich op de besproken route door het Goffertpark ‘niet altijd veilig’. Dit speelt vooral in het donker, en heeft een relatie met de ligging van het tracé in het groen (tussen struiken en bomen). Zo’n 63% van de fietsers en 51% van de voetgangers geeft aan zich niet altijd veilig te voelen. De groep fietsers die aangeeft zich meestal niet veilig te voelen op de route relateert dit aan: - de donkere, lage begroeiing; - “veel verhalen over criminaliteit”; - “soms de voetbalfans”; - de donkerheid en gebrekkige verlichting, “gevaarlijke gaten in het pad”; - dat de route door het Goffertpark bij gladheid niet gestrooid wordt. Bijna 11% van de fietsers geeft aan de Burgemeester Daleslaan geregeld te gebruiken als alternatief, een kleine 30% af en toe. Dus een totaal van 41%.

Wordt de keuze gemaakt voor een onvolledige snelfietsroute ?

Of wordt de snelfietsroute Beuningen-Nijmegen een volledige snelfietsroute …