Modeleren met Grafen: Modeleren met Grafen: Van A naar B tijdens leswisseling Bart en Jesse TSG 5A 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gemaakt door: Mylène Boode & Isa Beuze Naam van ons project: Mylìsa
Advertisements

Technology in the classroom
Meten met de multimeter
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Welke vernieuwende vormen van reclame worden in de openbare ruimte gebruikt, en wat maakt deze tot een succes. Kay Lakeman.
Natuur- en scheikunde R. Majewski (MAJ).
Digitaal Onderwijs. In deze presentatie: - Versnellen van het plan - Leraren en Leerlingen - Digitaal les,omdat het beter is dan het huidige systeem.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
Onderwijs en kinderarbeid
Werkwoordspelling Hoe ging het ook alweer?.
DNA bouw en replicatie.
Algemene Natuurwetenschappen Module 2
Flexibele onderwijstijden
Polariteit scheikundeblok.
Het Debat Opbouw en inhoud.
Introductie Oude Geschiedenis 15 september Weekopdrachten moeten op maandag vóór 16.30u worden ingeleverd in postvak op Drift 10 Werkboek staat.
Zwemmergie Stan Coen Luuk Egon SG Groenewald Klas: A2A.
Meetnauwkeurigheid opgave 1
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
't was 't tiende of 't vijftiende huis in 'n rij..
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Kanjergroep 4.
Ouderen + bejaardentehuizen =
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Stijl Extra uitleg 4 havo.
Argumentatiestructuren
Overzicht scholen 6000 leerlingen Clooser.nl.
Geschiedenis Mevr. Liefting
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Grammatica en spelling
Feiten, meningen en argumenten
Gemaakt door: kaj en rens
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Oberservatie van bruggers
Gedoe in de gangen Modelleren met grafen. Hoe nemen de leerlingen uit B22 de route naar de aula? ‘eigen’ groep De hoofdgroep neemt de snelste route.
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
IB Klankbordgroep Oktober Programma Korte info vanuit samenwerkingsverband Peter van Buuren van SO Keurhove in Middelburg Pauze Een lezing van Peter.
Onderzoek Grafen Cees van Vledder & Bas Diender. Nemen leerlingen in het algemeen dezelfde route van van het ene naar het andere lokaal? -Volgen de jongens.
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Het 5 gelijke dagenmodel Obs ’t Hunnighouwersgat.
Differentiëren & klassenmanagement
6.4 transistor. In 6.3 zagen we een relais: In de ene schakeling (groen) loopt een stroom waardoor de spoel magnetisch wordt. Daardoor wordt het “anker”
Auteur: Felicie van Vree, Susan van Klaveren Datum: 4 februari 2010 Van AWBZ naar Wmo: zoeken naar nieuwe vormen van ondersteuning Susan van Klaveren en.
Spel Politiek Nederland
Meten en meetkunde in het verkeer
Betaalbaar houden van de vwo afdeling + afgeleid maatregelen voor de HAVO 17 december HLD-
TeachMeet - iPadstoplicht
Presentatie economische orde
Succeservaringen voor en door NT2 vrijwilligers
Tegenwoordige tijd:.
United care clip.
Stevigheid & beweging.
Aantekeningen maken en navertellen
Stagebegeleider: Annemarie Janssen
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
Visie en strategie Les 4: strategie.
Thema 9 Milieu.
Een verandering in hoe wij God benaderen
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Spellenboek buitenschoolse opvang
Van alle markten thuis Perron 1 – les 23.
Onderzoeksvraag: Wat zijn de succesfactoren van de verschillende Open Dagen binnen de stichting en hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze met elkaar worden.
ieder kind een gul onthaal! (2x)
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

Modeleren met Grafen: Modeleren met Grafen: Van A naar B tijdens leswisseling Bart en Jesse TSG 5A 2014

Hoofdvraag: Hoofdvraag: Lopen klassen op TSG Zwolle tussen leswisselingen van A naar B in groepen of gaan ze ieder hun eigen weg? Hypothese: Klassen lopen in het algemeen van A naar B in groepen, dit met bijkomende complicaties.

Deelvragen Wat zijn de drukke punten in de schoolgebouwen? Waar, hoe en waarom hebben wij bepaalde metingen gedaan? Hoe zit het met leerlingenverdeling over de verschillende routes? Geven leerlingen voorkeur aan de lange of de korte route? Wat zijn de looptijden van de routes tijdens de les?

Wat zijn de drukke punten in de schoolgebouwen? Gebieden met veel leerlingen

Waar, hoe en waarom hebben wij bepaalde metingen gedaan? Waar? Hoe? Waarom?

Hoe zit het met leerlingenverdeling over de verschillende routes?

Geven leerlingen voorkeur aan de lange of de korte route? 1M2 maandag1M2 donderdag2MH1 dinsdag2MH1 woensdag Route 1= 100% leerlingen

Wat gebeurd er nou precies?

Hoe zit het met het de tijden van het lopen tijdens de les? Drukke punten zijn er dan niet!

Conclusie Klassen lopen in een groep van het ene lokaal naar het ander. Doordat de klas als 1 groep loopt, maken ze de duur van de route voor zichzelf langer. Dit komt omdat: 1. De groepen aansluiten op routes waar veel mensen lopen, dit heeft als gevolg filewerking. 2. Leerlingen in een groep lopen trager dan alleen. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat wanneer men dan te laat komt, men immers met zijn allen te laat komt, dus is er geen reden om te haasten. 3. Leerlingen kletsen in groepen meer en letten daardoor wellicht minder op de tijd.

Foutenanalyse Geen duplometingen Ander tempo

Vervolgonderzoek Interviewen leerlingen Filewerking nader onderzoeken

Dankwoord en bronnen Tim en Guus uit 5a1