Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economie in de bovenbouw
Advertisements

Opiniepeilingen over politiek: enkele vaststellingen Jaak Billiet CeSO.
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Vakantie in beeld Nl Vak 1.4.
Danielle Bloemsma, Suzan Coster en Ilja Rosenbrand 5VWO
Archeologie voor pakket++s
Autisme en Mindmap Thuis en op School
“Hoe kom ik aan klanten?”
Francois Aelbrecht Vakantie films
Welkom op TOV!. bidden Geloof & gevoel ‘ik merk niks van God’
De gevolgen van de zonde
Extra ondersteuning voor leesvaardigheid
Onderzoek in het nieuws? Kansen en bedreigingen Chris Aalberts CEPHIR - 4 maart
Achtergrondkennis verandert je waarneming
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
Levensvragen Over geluk…..
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Het Leven /04/2017.
Carnaval Wat is de succes factor van carnaval?
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Objectieve en subjectieve onveiligheid
Oefening 3, powerpoint, 1BaMV
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Welkom op onze thema-avond
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Economie in de bovenbouw
De vicieuze cirkel van kindersterfte en armoede
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
CanDo Coaching.
Mindfulness.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Politiek jargon Bingo.
Preek Jakobus 2:
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Door te denken, te hopen en te geloven, kom je vaak het grote verdriet te boven. Muziek : Helmut Zacharias – Tanzen Möcht’ Ich.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Seminarie Software Open Bestandsformaten Open Versus Gesloten Software.
Stage: Basisschool de Klingerberg
De risico-regelreflex ontleed
Vergelijkingen.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Erfelijkheid.
Psychologieles 7 lesweek 7
Stress op de middelbare school
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Verschillende grafieken en formules
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Hoofdstuk 2 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Leesvaardig Examentraining.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Ongeschreven en geschreven bronnen
Trailer 'dansen op de vulkaan'
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Hoofdstuk 1 Wat is politiek?
Transcript van de presentatie:

Inleiding in de Module R. Hoijtink

Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat plezierig is.

Waarom gebruikt de reclame beelden om producten aan de m/v te brengen? Zien Horen Lezen Mate waarin mensen iets onthouden Beelden worden dus gemakkelijker onthouden

Kloppen de beelden ook?

Nee dus In de reclame probeert men een product aan een positief imago te koppelen. De consument moet namelijk het product onthouden en aan een positief gevoel koppelen Als het over landen of gebieden gaat dan hebben mensen daarvan ook meestal een bepaalde voorstelling of proberen er zich een voorstelling van te maken. Eigenlijk is een voorstelling of beeld noodzakelijk om ergens over mee te kunnen praten.

Over welk land gaat het? Over welk land gaat het?

Hoe komen mensen aan hun beeld van een gebied of land? Informatie Objectief Subjectief Geografisch beeldMentaal beeld Regionaal beeld

Subjectieve informatie is ‘gekleurd’ PrimairSecundair Eigen waarnemingenMedia Afhankelijk van: Zintuigen Leeftijd Opleiding Inkomen TV Kranten Tijdschriften Verhalen van anderen Dit kan toch niet! En dit dan?

Soms wordt informatie opzettelijk vervormd om zo zaken anders voor te stellen dan ze zijn of om een doel te bereiken. Men spreekt van Manipuleren Op de afbeeldingen hiernaast wordt gesuggereerd dat er een duidelijk verband bestaat tussen de uitstoot van CO  door menselijke activiteiten en Temperatuur. Toch gebruiken ze telkens op de x-as geheel verschillende tijdsperiodes.Dit zorgt voor een verkeerd beeld Pleistoceen Deze veranderingen kunnen onmogelijk het gevolg zijn van menselijke activiteiten Sterke stijging van CO2 uitstoot na de Industriële Revolutie

Soms gebeurt dat ook zonder opzet. USA Op de satellietfoto hiernaast gaat het om een warme en een koude zeestroom. Welke is warm A of B? A B

Klopt het ook? Nee dus! Want zoals je ziet stroomt er voor de kust van de USA een koude zeestroom

Om een correct beeld van een gebied of land te krijgen is het nodig hier nader kennis mee te maken. Dit kan door een langdurig bezoek aan het gebied of land of een onderzoek van feiten. Je krijgt dan een objectief of geografisch beeld. Voor wie is zo’n beeld noodzakelijk? 1.Ondernemers i.v.m. vestiging, markt etc. 2.Politici i.v.m. besturen en besluiten 3.Landinrichters 4.Planologen 5.Iedereen die als volwaardig burger mee wil praten en oordelen. Einde