PLUK
1. Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen 11. Vragen
Motivatie Wij zijn alledrie overeens dat uit de campagne niet goed was op te merken welke functionaliteit pluk aanbied. Hierdoor bouwt het te weinig indentiteit op.
Over Pluk Een crossmedia campagne die in juli 2006 gelanceerd werd door KPN en Bartack, een nieuwe dienst die iedereen de mogelijkheid zou geven om informatie op het internet via de mobile telefoon te verkrijgen. Na hun tv-commercial zijn veel mensen getriggerd om toch een smsje te sturen met ‘ koekje’ om de afloop te zien van de tv- commercial die op het einde leek als een soort spam op je gsm.
Doelgroep 20 tot 40 jaar voornamelijk forenzen die onderweg met media worden geconfronteerd.
Boodschap Informatie die je onderweg tegenkomt verzamelen door middel van sms om op je eigen website te zetten zodat je er later aandacht kan aanbesteden
Doelen Diepere betekenis geven aan reclame Makkelijkheid om reclames te onthouden. Mensen naar gerichte reclame leiden. Reclameboodschappen met verwijzing naar de website onthouden.
Tools Nationale sms dienst sms serive 7858 diverse abri’s van verschillende producten en diensten waar een pluk code bij staat virals en filmpjes (bijvoorbeeld het koekje commercial) Beurzen (zoals de woonbeurs waar veel stands gebruik maakte van de dienst) Online nieuwsbrief
Marketingvormen Crossmedia Virals Outstore promotion Pr Directmarketing
Waarde-oordeel + nieuwsgierige forenzen + reclame versterking -Omslachtige manier om sites te onthouden. -Pluk werkt alleen als alle partijen actief zijn. -Content wordt aangeleverd door derde partijen -Pluk moet het makkelijk maken om advertorials te begrijpen maar omdat ze zelf geen duidelijke indentiteit aangeven, wordt de dienst niet door iedereen begrepen.