PLUK. www.pluk.nl 1. Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Marketingcommunicatiemix
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Kinderen online.
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Kwestie van Kreativiteit
Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?
Cross Media.
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Cross Media.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Marketing presentatie
Student Vol Talent Maak jezelf bekend en upload je talent! Campagne Student Vol Talent.
anno 1995 realisatie concept Marketing Creative strategie websites animaties Direct Online brand activation.
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Crossmediale Communicatie
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Media en de massa.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Nike + Vera, Martje en Gaby.
Cross Media: een goede en een slechte campagne
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Crossmediale Marketing Campagne
Marketingcommunicatie
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Goede tijden & Slechte tijden. T-Mobile - Wendy’s wereld Doel: T-Mobile is een cross media campagne begonnen om het mobile internet gebruik onder jongeren.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Marketingplan.
Internetmarketing en oefentoets
DMK – lesweek 10: Privacy.
Opdracht 1 communicatietheorie
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

PLUK

1. Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen 11. Vragen

Motivatie Wij zijn alledrie overeens dat uit de campagne niet goed was op te merken welke functionaliteit pluk aanbied. Hierdoor bouwt het te weinig indentiteit op.

Over Pluk Een crossmedia campagne die in juli 2006 gelanceerd werd door KPN en Bartack, een nieuwe dienst die iedereen de mogelijkheid zou geven om informatie op het internet via de mobile telefoon te verkrijgen. Na hun tv-commercial zijn veel mensen getriggerd om toch een smsje te sturen met ‘ koekje’ om de afloop te zien van de tv- commercial die op het einde leek als een soort spam op je gsm.

Doelgroep 20 tot 40 jaar voornamelijk forenzen die onderweg met media worden geconfronteerd.

Boodschap Informatie die je onderweg tegenkomt verzamelen door middel van sms om op je eigen website te zetten zodat je er later aandacht kan aanbesteden

Doelen Diepere betekenis geven aan reclame Makkelijkheid om reclames te onthouden. Mensen naar gerichte reclame leiden. Reclameboodschappen met verwijzing naar de website onthouden.

Tools Nationale sms dienst sms serive 7858 diverse abri’s van verschillende producten en diensten waar een pluk code bij staat virals en filmpjes (bijvoorbeeld het koekje commercial) Beurzen (zoals de woonbeurs waar veel stands gebruik maakte van de dienst) Online nieuwsbrief

Marketingvormen Crossmedia Virals Outstore promotion Pr Directmarketing

Waarde-oordeel + nieuwsgierige forenzen + reclame versterking -Omslachtige manier om sites te onthouden. -Pluk werkt alleen als alle partijen actief zijn. -Content wordt aangeleverd door derde partijen -Pluk moet het makkelijk maken om advertorials te begrijpen maar omdat ze zelf geen duidelijke indentiteit aangeven, wordt de dienst niet door iedereen begrepen.