Maken van een film Bedenk een verhaal op basis van de situaties (bv: hoe het niet moet en dan hoe het wel moet.) Humor is belangrijk! Bedenk een plaats.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop voor verenigingen 19/11/2009
Advertisements

Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Wat bedoelen we ermee? Hoe volg je dat?
Opkomen voor jezelf.
Verborgen vormen van pesten
De verschillende stappen
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
Een algemene inleiding bij het maken van video’s
Programmeren met Alice
toolbox deco-procedure
We gaan uitleggen hoe je een bus moet nemen!
Hoera, een oudergesprek!
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Bent u goed in hoofdrekenen? Ja? We zullen zien!...
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Doel: rekening met elkaar houden
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Interpreteren van data
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Top games In deze powerpoint kom je alles te weten over games!
Communicatie en relatie
FILMEN MET JE SMARTPHONE
Camera tips Video opdracht maken met de smarthphone B. Plaat.
De duivels dag. Tess, Jet, Sanne, Kyra en Yara zijn aan het voetballen, Tess schiet de bal in het hokje.
Bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus
Lesbrief Jongerenprogramma
Lesbrief Jongerenprogramma
FILMEN MET JE SMARTPHONE Een workshop voor schrijvend journalisten door Annelotte Verhaagen Amsterdam, 7 november
Welkom bij het vak ICT … Van Meester Muhammet.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
De voorbereiding De planning
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Mensen ontmoeten  Hoe begroet je deze mensen?. Mensen ontmoeten  Met vrouwen praten die je niet kent:  Vrouwen aanstaren:  Praten met vrouwen = praten.
GRENZEN EN ZINVOLHEID INTEGRATIE IN HET ONDERWIJS SOFIE VUYLSTEKE – 1 BASWB Bron: Loesje, 1988.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Basis-workshop fotografie. Ken uw camera Belangrijke zaken Scherpe foto’s Compositie Hoe verder.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Ouderavond over pesten op de basisschool
Schrijf jouw boodschap met stoepkrijt in je spreekballon.
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Doet ie het of doet ie het niet?
Presenteren: Door: Cor, Harro, Herre en Niels.
Zoom in.
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Deel 2: dicht bij de leerlingen
Nee Zeggen!.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Slim tellen.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Welkom, het is fijn om jullie hier vandaag allemaal te zien
Iedereen heeft z’n eigen locker om
De schrijver mee op reis
Wat doe jij?.
Zoom in.
Slim tellen.
Les pijn en lijden Met kernwoorden.
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Maken van een film Bedenk een verhaal op basis van de situaties (bv: hoe het niet moet en dan hoe het wel moet.) Humor is belangrijk! Bedenk een plaats en personages Schrijf het verhaal zo op dat het te verfilmen valt Verdeel het verhaal in scènes Spreek ter plaatse met iedereen door hoe je gaat filmen Repeteer vooraf zonder te filmen

Het filmen zelf: Tel af van 5 tot 0 (2 en 1 worden in stilte gezegd) Laat de acteurs doorspelen nadat je gestopt bent met filmen en roep dan bv we zijn gestopt Zorg dat iedereen stil is tijdens het filmen, zorg voor stille locatie Hou de camera zo stil mogelijk (eventueel met “vriendenstatief”) gebruik geen zoom Film niet langer dan 3 tot 5 tellen hetzelfde als er een actie gebeurd. Verander je camerastandpunt als je opnieuw filmt om geen “springers” te krijgen. Voldoende dicht, microfoon vaak ontoereikend

Inhoudelijk wat moeten jullie meegeven in je filmmateriaal Bij aanspreken eerst begroeten Pas je stijl aan de situatie aan (verschil zakelijke persoonlijke relaties) Dank je wel en asjeblieft gebruiken Geen kauwgom in zakelijk sociaal verkeer Ik-boodschap gebruiken Ga bij communicatie in op de manier waarop en niet alleen op de inhoud De sociale voorrangsregels: leeftijd, functie, geslacht

Mogelijke situaties Een nieuwe leerling staat alleen op de speelplaats Je kan je niet aanmelden aan de computer en gaat dit meedelen aan het coôrdinatielokaal Je vraagt een leerkracht om de klas open te doen Een leerkracht zegt: “onozele trut” tegen een leerling Krijt vragen in een naburige klas Aan iemand op straat vragen hoe laat het is Vragen aan de bushalte of de bus stopt aan het station Vragen om een toets uit te stellen Met twee aan de deur komen