Een best practice in het Legermuseum Joris van der Meijden
Wat maakt een event tot een best practice?
Kenmerken van het Legermuseum -Gastvrijheid -Vele educatieve / recreatieve activiteiten mogelijk -Uniek historisch pand in de Delftse binnenstad -Flexibiliteit in catering en decoratie
Klantgroepen voor events –Militaire groepen –Rotary’s en netwerkclubs –Productpresentaties –Gemeente Delft –Boekpresentaties –Bedrijfsuitstapjes –Inhoudsgerelateerde SIG’s
Succesfactoren Randvoorwaarden -Passend in museaal beleid -Financieel rendabel ‘Bonusaspecten’: -Totaabeleving -Relevante thematiek - Spin-off
Luchtmachtevent 26 juni De vraag van de klant -Ideeën -Het programma -Spin-off
Ruimte voor verbetering Optimalisatie van de ruimtes Pro-actieve marketing Recreatieve arrangementen Standaardaanbod voor zakelijk segment
Conclusie
Conclusie: Het karakter van het museum is je sterkste wapen
Vragen en discussie