Een best practice in het Legermuseum Joris van der Meijden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Geo-informatie: bestuurlijke ‘tom-tom’ voor gemeentebestuurders
Advertisements

Economische Benutting van Forten
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Deelgebruik monumentale kerken
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Agenda Maatschappelijk Vastgoed 2013
Music Math’s Quanta Spin-up dag Kwantum Spin-Off – 7 oktober 2011 N AAM S CHOOL Gemeente Namen lln. evtl. foto brug tussen onderzoek in de moderne.
Arbeidsongeschikt. Een risico?
WELKOM Vrijwilligersbijeenkomst De WENDE Programma  20.05: Waarom deze bijeenkomst  20.10: Samen vooruit -Huidige situatie & voorstellen -Waar.
Dorpshuus Heino MFA Heino
Beheer en onderhoud in de openbare ruimte Commissie Leefbaarheid vraagt op 10 juni 2004: “Is het mogelijk om beheerplannen (met achterliggende info) per.
Commissies Technische commissie o Zorgdragen voor de organisatie rond trainingen o Het samenstellen van teams o Zorgdragen voor de organisatie van toernooien.
Doelstelling Joure Ambachtstad: juni 2012 juli
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
HPO Sector Kinderopvang
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Het ondernemingsplan en Meet&Greet 4-FM 27 januari 2011.
Verduurzaming gemeentelijk scholen 's-Hertogenbosch Leo de Koster, afdeling Maatschappelijk Vastgoed 26 september 2013.
Workshop intrapreneurschap Ondernemerschap binnen de bedrijfsmuren.
Voel u thuis ´t Strandpaviljoen biedt u met zijn sfeervolle inrichting en fraai terras een zee aan mogelijkheden. Iedereen.
Project waardebepaling MUVERON Hengelo
Workshop Experiment Flexibele bestemmingsplannen Marrit van der Schaar & Jan Oosterkamp Programmamedewerker & Juridisch adviseur.
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
“Landgoed de Logt” Gebiedsontwikkeling op basis van samenwerking
TOM keurmerk Marius Berendse.
Discussie met de klant !! Professionalisering Vergunningverlening.
16 juni 2011sia thematische impuls Thematische Impulsen (TI) Agenda Wat is een Thematische Impuls? Waarom Thematische Impulsen? Plaats binnen SIA Inhoud.
2012 ©LSA BewonersBedrijven ©LSA BewonersBedrijven Principes bewonersbedrijven 1.Werken aan economische, fysieke en sociale ontwikkeling van een.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
Informatiebijeenkomst >Datum>. Programma 1. Korte toelichting op het instrument BIZ 2. Het opstarten van een BIZ 3. Ondersteuning 4. Vragen.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Ketenaanpak Laaggeletterdheid LeerWerkdag 2014
Hoger onderwijs ranking in Europees perspectief: Het CHE-systeem 2 december 2005 Amersfoort.
Ketensamenwerking: trends & trucs Anja van der Aa
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
4. Online strategie Internet scorecard
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Openings Dia - Powerpoint Vidomes Datum 1 (Nieuwe) woonvormen voor kwetsbare mensen 21 januari 2016 – Startconferentie Zoetermeer.
Programma Groepsontwikkeling Naam groep Datum presentatie.
Jeugdhulp naar gemeenten Kip met gouden eieren Workshop ‘ontbureaucratiseren’ Stadskanaal 12 juni 2014 Astrid Jansen.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Gemeente Delft 11 juni André Hertog Directeur N.V. IRADO.
Workshop VWS, VenJ en VNG Ondersteuning bij de transitie en transformatie 13 februari 2012.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
 Definitie  Toepassing  Aanleiding  Soorten  Voordelen  Nadelen  Conclusie.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Passend Onderwijs en nieuwe Jeugdwet Ben Plandsoen wethouder portefeuillehouder PaOn wederzijdse verwachtingen grijs gebied netwerken houding & paradigmashift.
3 Beleidsprogramma’s –Cultuureducatie met kwaliteit –Versterking Actieve Cultuurparticipatie –Talentontwikkeling en Manifestaties.
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
Bodem in de Omgevingswet
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Nut en noodzaak vervolg Stadsmanagement Leerdam
Inspiratiebijeenkomst
Jaarvergadering Florian Stiller.
CENTRUMPLAN SCHAIJK Centrumplan Schaijk
Twee in Een Kick-off online masterclass van de Open Universiteit
14 november 2017.
Data gedreven bedrijfsprestaties verbeteren
Bitter Sweet Candy Company
De bedenkers.
Door Amos de Jong & Bart Jansen
StemUITSLAG Pg De Regenboog
Vergadering Florian Stiller.
Nederland Filantropieland
Samen in werk Opleiding Zorg Detailhan
Transcript van de presentatie:

Een best practice in het Legermuseum Joris van der Meijden

Wat maakt een event tot een best practice?

Kenmerken van het Legermuseum -Gastvrijheid -Vele educatieve / recreatieve activiteiten mogelijk -Uniek historisch pand in de Delftse binnenstad -Flexibiliteit in catering en decoratie

Klantgroepen voor events –Militaire groepen –Rotary’s en netwerkclubs –Productpresentaties –Gemeente Delft –Boekpresentaties –Bedrijfsuitstapjes –Inhoudsgerelateerde SIG’s

Succesfactoren Randvoorwaarden -Passend in museaal beleid -Financieel rendabel ‘Bonusaspecten’: -Totaabeleving -Relevante thematiek - Spin-off

Luchtmachtevent 26 juni De vraag van de klant -Ideeën -Het programma -Spin-off

Ruimte voor verbetering Optimalisatie van de ruimtes Pro-actieve marketing Recreatieve arrangementen Standaardaanbod voor zakelijk segment

Conclusie

Conclusie: Het karakter van het museum is je sterkste wapen

Vragen en discussie