Lezen les 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ik ben dankbaar ....
Advertisements

Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Natuur mix de oorzaak verschuilt zich vaak in de spiegel
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
The richness of diversity HBO IC DIEN vzw Johan De Cock Coördinator internationalisering.
Welkom bij Leefstijl.
De eerste mensen Paragraaf 1 Hoofdstuk 2.
Droge voeten en schoon water Help, er loopt een dijk door mijn tuin! 08 November 2012 Marco Maréchal (Hoofd communicatie HHSK)
Mart Smeets Op zoek naar zijn succesfactor(s). Mart Smeets Bekend van radio en televisie Voornamelijk sportverslaggeving en presentatie Ook bekend om.
De verlichting Paragraaf 2.
Inleiding. Inleiding Geschiedenis Verlichting + technologische ontwikkelingen bourgeoisie  alternatieve journalistiek.
START DIA.
Geld & Geluk Laura Spierdijk.
Woordpakket 6.
UA – 11 mei Missie Stichting Lezen wil brede bevolkings- groepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke.
Spreekwoorden: les 11 de bal misslaan = zich vergissen
1 Presentatie radioscenario Raad van Bestuur NOS Integrale radiostrategie 2006.
Het Potlood.
Vriendschap made by bep powerpointsite-bep.
Indonesië.
Ketnet.
Dag van de cultuurcommunicatie 13 december 2005 Aimé Van Hecke VRT - Algemeen Directeur Televisie.
Kunst.
Leven in verbondenheid
Voor alle kinderen betaalbare en toegankelijke dagarrangementen woensdag 12 september D&C Amsterdam Antoinette Kat.
Cultuur van het moderne
Jazz avond Hall OF Fame Tilburg
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
PANTOFFELS.
Muziekgebouw Eindhoven
Herstructurering Sociaal Domein
Achttiende en negentiende eeuw
Opdracht: brief aan de redactie van een krant.  Graag wil ik volgende ten sprake brengen.
Muziek: op zoek naar emotie
AMT/MT Algemene Muziektheorie/ Muziektheorie Muziek maken met computer
min. = minuut m.a.w. = met andere woorden “We hebben alles geprobeerd om het te maken. Met andere woorden, het is niet gelukt.” ond. = onderwerp = wie.
Paragraaf 1.2 De Renaissance.
Godsdienst. Jij ben dom. Zie je schoenen eens! Welk merk?
Eenvoudig Communiceren 15 jaar Makkelijk Lezen
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Presentatie Leerplan ‘Pop- en cultuurpodium Het Kasteel’ November 2004.
Wat is FB? FB staat voor FlashBack FB gaat programma’s van vroeger uitzenden FB is commercieel FB is een B.V.
Wat moet je weten aan het einde van de les?
Dictee 6.2 succes.
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
De 10 geboden van de tijd..
Holland’s got talent Jeroen Hoogenhout, Marvin Bos, Ruben van der Par, Carlo van Soest en Kimberly Leerkes Instituut van Interactieve Media – Hogeschool.
10 zinnen woordenschat lezen les 3
4. Media 1. Kranten Type 1Type 2Type 3Type 4Type 5 Type 6Kindere n HLN 21% Nieuwsblad 11% Belang van Limburg 9% De Standaard 7% Gazet van Antwerpen 7%
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
De herfst is begonnen.
Zegt de Bijbel iets over jouw muzieksmaak
Wat doe je graag/niet graag?
Rotterdam, cultuur en publiek in kaart gebracht
Woodlands Festival Nick de Wit
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Het Roze Strikje Hoeveel hou je van haar... ? hou je van haar... ?
Kees Toering, Zendermanager Radio 2 en Radio 5 Datum: februari Muziek als succesformule.
Hoofdstuk 7 Een sterk kasteel. Luister naar een verhaal over de jongen die geen ridder wilde worden.
Hoeveel hou je van haar... ? Als je een vrouw bent, ben ik zeker dat dit je zal interesseren... En ben je een man, dan ken je zeker een vrouw die echt.
Doelgroepen: STER & LINDA
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
Bijeenkomst 1 Workshop werven en behouden van vrijwilligers
Wie bestuurt Nederland?
ECONOMIE en IT (A stroom)
Muziek.
Burgerschap Thema: politiek
Transcript van de presentatie:

Lezen les 3

Oefening 22

Nederlander kijkt meer televisie Voornaamste = belangrijkste / versus een voorname buurt Becijferen = berekenen Stijgen, steeg, is gestegen – de stijging Het Hollandgevoel trekt kijkers en kopers. / Zijn voorstelling trekt volle zalen. De kijkcijferkraker = het kijkcijferkanon

Nederlander kijkt meer televisie

Spanje wil miljoen buitenlandse werkers

Spanje wil alleen buitenlandse werkers Een aantrekkelijke man – een aantrekkelijke job – … Behoren tot Arbeiders werven (= personeel aantrekken) Hij zoekt zijn heil in de drank. (= redding, verlossing)

Uitzendbureau vluchtelingen wordt zelfstandig

Uitzendbureau vluchtelingen wordt zelfstandig Het uitzendbureau De vacature De vluchteling – de politieke vluchteling Iemand aan een baan helpen Naar schatting / men schat dat … De subsidie De opstap – het opstapje: Zijn voorzitterschap was een opstapje naar het ministerschap.

Uitzendbureau vluchtelingen wordt zelfstandig

Man neergeschoten in Arnhems café Iemand neerschieten Gewond geraken (lichtgewond/zwaargewond) De aanleiding (de omstandigheid die iets tot gevolg heeft) De schietpartij (incident waarbij geschoten wordt) Bomvol zitten / staan Vrijwel (zo goed als, bijna)

Man neergeschoten in Arnhems café

Man neergeschoten in Arnhems café Iemand neerschieten Gewond geraken (lichtgewond/zwaargewond) De aanleiding (de omstandigheid die iets tot gevolg heeft) De schietpartij (incident waarbij geschoten wordt) Bomvol zitten / staan Vrijwel (zo goed als, bijna)

Oefening 23

De Vlaamse televisie BRTN, nu: VRT en Canvas/Ketnet VTM, VT4, 2BE, etc.

De Nederlandse zenders Nederland 1: brede programmering, een relevante en toegankelijke mix van ontspanning, nieuws, actualiteit, informatie en emotie. Nederland 2: een venster op de wereld, thema’s als levensbeschouwing en spiritualiteit, politiek en samenleving, natuur en milieu, educatie en persoonlijke ontwikkeling, heden en verleden én kunst en cultuur. Nederland 3: een gedurfd net met een jong karakter, een mix van nieuw talent, humor, reality, drama, sport, popmuziek, en toegankelijk nieuws.

De Nederlandse zenders Radio 1: nieuws en sport Radio 2: doelgroep = middelbare leeftijd, muziek van de jaren zeventig en tachtig Radio 3, nu 3FM: jonge doelgroep, commerciële muziek Radio 4: klassieke muziek Radio 5: mix lichte muziek en informatie Radio 6: jazz, soul, wereldmuziek en meer