S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart 2011 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Advertisements

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
DMK – week 2.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
DMK – week 2.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
SEO Hoger in Google.
Les 3 Affiliate Marketing
Uw website bovenaan in Google!
Online Marketing Basis
over verbouw en nieuwbouw
Online Marketing voor het MBO
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart

Kennismaking 2

Vindbaarheid Search Engine Marketing 3 Search Engine Marketing is het specialisme dat webpagina's vindbaar maakt bij zoekdiensten. Dat wil zeggen dat een webpagina op een prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine komen te staan als een zoekmachinegebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt.Marketingwebpagina'szoekdienstenzoekresultatenzoekmachine zoekterm

SEM = SEO + SEA 4 Natuurlijke zoekresultaten Gegenereerd op basis van algoritmen – onbevooroordeeld en ‘kosteloos’ Gesponsorde koppelingen

5 Bron: Marketingvox 2008

Eye tracking 6 Oogbewegingen op een pagina met zoekresultaten. Stippen (fixaties) zijn plekken waar naar gekeken is. Lijnen zijn de bewegingen van het oog tussen de fixaties in. Video

Eye tracking 7 Informatieve zoekopdracht Transactionele zoekopdracht

Eye tracking Er blijken zeven motieven om te klikken: 1.Bekendheid & betrouwbaarheid van een website of organisatie. 2.Hoge positie in de resultaten geeft vertrouwen en suggereert voor de respondenten dat het om actuele informatie gaat 3.De aanwezigheid van de zoekterm in het zoekresultaat 4.Consumenten zijn op zoek naar functies in een website zoals gebruikerservaringen of producten vergelijken 5.(Indirecte) prijsinformatie: vooral trefwoorden die refereren aan ‘goedkoop’ 6.De vermelding ruim aanbod 7.consumenten lijken opdringerige resultaten te vermijden. Hoofdletters en uitroeptekens 8 SEM

Aantal zoekwoorden gebruik Een woord 16% Twee woorden 34% Drie woorden 27% Vier woorden 14 % Vijf woorden 5% 9 84% gebruikt meer dan 1 zoekwoord

SEO & SEA 10 Advertising + snel inzetbaar + ‘garantie’ op toppositie + geheel uit te besteden − hogere, onzekere prijs per doorklik − relatief lagere CTR (1-15%) − Minder volume (15% van totaal) Organic + lage prijs per doorklik + hoge CTR (5 – 25%) + Meer volume (85% van totaal) – geen garantie op toppositie – lange implementatie periode – intern kennis en resources vereist

Search Engine Advertising 11

Back to basics: Betaalmodellen CPM: cost per mille Betalen per 1000 geleverde views CPC: cost per click Betalen per gerealiseerde klik CPL: cost per lead Betalen per aangeleverde lead CPS: cost per sale Betalen per gerealiseerde sale 12 actie bezoek lead sale CPMCPCCPLCPS % CTR% CR

Google Adwords adverteren 13

Advertising services 14 Location based: Targetting mogelijk op: Taal Land/provincie Kilometers rond een bepaalde lengte/breedte graad Via Google Maps Via Google Earth

Beginnen met SEA 15

Gouden regel Adwords Hogere positie = meer volume Relatief hoger percentage bezoekers clickt op de bovenste advertenties dan op de lagere 16

SEA doelstellingen toegelicht Traffic: clicks/bezoeken Uitgevers met CPM advertentieverkoop Brancheverenigingen die bezoekersaantallen aan deelnemers rapporteren Leads/offertes Actiesites Virals aanjagen Sites zonder online bestel mogelijkheid Complexe en veelal duurdere producten/diensten Een “online folder” website met online contactmogelijkheid Sales/offertes Bol.com, Wehkamp, Telco’s etc. Awareness/ Branding SEA is een direct response medium. Welkom neveneffect, maar geen hoofddoelstelling 17

Quality Score 18 Belangrijk voor de Adwords/Adsense campagne Advertentiepositie = bieding x QS De QS is opgebouwd uit: Clickrate Performance historie Conversie/clickgedrag op de eigen site Relevantie van een zoekwoord met de bestemmingspagina(automatisch bepaald door Google) Laadtijd van de bestemmingspagina

Longtail in SEA Betaal minder door op niet (alleen) op topwoorden te bieden Vraag van klant is specifiek (niche) en ‘op maat’ Hoe specifieker de zoekopdracht hoe hoger de CTR en hoe lager de CPC Specifiek, relevant en vooral: compleet 19

20 Vragen?