A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Satisfaction survey Externe consultants 2012 Randstad Professionals.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Golfbeweging in de maatschappij
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
De kringloop van het leven
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Voorraadwaardering LIFO FIFO GEMIDDELDE INKOOPPRIJS
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Vitaal langer doorwerken… Werkgever en werknemer aan zet voor een leven lang werkplezier en resultaat Dennis Lindeboom 20 september 2011.
H4: Begrijpen van de markt
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
Kabels en leidingen nabij watergangen
28 januari 2009 Auditieve mogelijkheden en taalontwikkeling bij kinderen met CI op de langere termijn Margreet Langereis Anneke Vermeulen.
Facility management en inkoop
Agenda Inkoopprofessionalisering
H8: Distributie.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
Wat is Customer Relationship Management?
Goedemiddag H3b.
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
Laag Acquisitiekosten Hoog Hoog Retentiekosten Laag Klanten met hoge Retentiekosten 25% van de klanten €€€€€€€ 15% van de winst Royale klanten 28% van.
Organisatiestructuur en
De Cirkel des Levens Wat is succes ? Als je 3 bent is succes : Niet in je broek kakken.
We leren % van waar we over gediscussieerd hebben met anderen
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
1x5= 2x5= 3x5= 4x5= 5x5= Om te controleren: Ga met je muiswijzer over de som tot het een handje wordt. Klik dan en je ziet het goede antwoord! 6x5= 7x5=
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Vergelijkingen oplossen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Besturing van (bedrijfs)processen
glycemiebeleid bij type 2 diabetes : “treat to target”
Stanines z Stanines
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
Hoofdstuk 9 Werkkapitaalbeheer.
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
H 17 Kasstroomoverzicht (Staat van herkomst en besteding van middelen)
Marketing vandaag en morgen
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Compter en français (tellen in het Frans)
Centrummaten en Boxplot
Innovatieve Arbeidsorganisatie Waarom zou je ?
Zo zit dat met uw pensioen!
Zo zit dat met uw pensioen!
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
MANTELZORGQUIZ.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Transcript van de presentatie:

A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag

Tabel 13.7 De relatie tussen de direct-marketingbestedingen en de lifetime value Onderneminghoeveel meer of minder zou er aan direct marketing moeten worden uitgegeven? hoeveel zou de lange termijn winst (klantwaarde) toenemen als het optimale bedrag aan direct marketing zou worden uitgegeven? Business-to-business-68,30%41,52% Farmaceutische sector+31,40%35,80% Postorderbedrijf-30,70%28,90%

Tabel 13.8a De gemiddelde klantwaarde (als functie van de acquisitie- en de retentiebestedingen) Acquisitie- bestedingen Retentiebestedingen €40€50€60€70€80 €1€1€1.423€1.543€1.583€1.542€1.423 €5€5€1.437€1.557€1.597€1.557€1.437 €10€1.443€1.563€1.603€1.563€1.443 €15€1.437€1.557€1.597€1.557€1.437 €20€1.418€1.538€1.578€1.538€1.418 Bron: Thomas, Reinartz en Kumar (2004)

Tabel 13.8b De gemiddelde duur van de relatie (als functie van de retentiebestedingen) Retentie- Bestedin- gen (per klant) €40€50€60€70€80 Verwach- te duur van de relatie Bron: Thomas, Reinartz en Kumar (2004)

Operationele Talent- Strategische processen management processen Waarnemen Sturen en & reageren begeleiden Combineren Coördineren en & verbinden controleren Ontwikkelen Participeren & & maken ondersteunen Producten en diensten Zelfma- nagement Organisatie- ontwikkeling Team A Team B Ontdek en ontwikkel Teamleider Knowledge management Teammanagement Bron: Tissen et al., 1998.