Stichting van GOL naar Beter

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Parc Spelderholt & SBNE- Beekbergen
Advertisements

Ontwikkeling Noordrand Zevenbergen
Comment déboucher le Ring de Bruxelles Hoe congestie op de Ring rond Brussel oplossen Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) ABR - BWV R. Van.
Stand van zaken A15 MaVa-project Jan van de Meene 21 september 2011
Samen naar goed water in Rozenburg!
Realisatie kindcentrum
Welkom bij de informatiebijeenkomst HOV Noordoost Brabant 29 januari 2014 ‘t Spectrum, Schijndel.
Bijstelling StructuurvisiePlus Welkom 3 april 2007.
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Gebiedsplan Hillesluis
Aan vrijkomende schoollocaties in Waalwijk
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
BMF Tilburg 15 april Brabant in een dynamische context Veranderend landelijk gebied Afnemende bevolkingsgroei Afname biodiversiteit Klimaatverandering.
Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Bewoners Collectief Nieuwegein Welkom.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Gemeente Leidschendam-Voorburg Woonoord Duivenvoorde: Henk van Veen.
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
The Alternatives Magnetogo Anne Jon Schoonhoven Eric Kramer
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Resultaten KLANKBORDGROEP Donderdag 4 juli 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Informatie-avond accommodaties 28 juni Programma Het doorlopen traject tot op heden Toelichting visie Dynamiek Toelichting Stichting Brouwershuis.
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Wijkontsluiting stationskwartier
N329 Weg van de toekomst Linda de Klein, provincie Noord-Brabant.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Verlaat Uden Bouwsystemen
Inloop D’n Brooy d.d. 2 juli Welkom Stand van Zaken besluitvorming gemeente Toelichting plannen en proces Vragenronde.
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
O.B. PWA Beu sichem I 6 november straks krijgen we een mooie frisse school.
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Faunapassage. VAN PROBLEEM NAAR OPLOSSING Verleden >> Heden >> Toekomst? HELP.
Informatie Avond Rijksstraatweg Nieuwersluis 27 september 2006.
Actiegroep Velserbroek-Oost Inspreken op procedures woonvisie, structuurvisie en woningbouw Velserbroek 25 november 2003.
Aanpak N629: één project, twee delen
Zieuwent, Wi‘j doot ‘t samen!. Zieuwent? 1 van de 6 dorpen in gemeente Oost Gelre, Achterhoek Ca 2100 inwoners Ca 800 huishoudens Sociaal, actief betrokken.
Voorgenomen besluit tot een scholenfusie SBaO door de besturen van voorgenomen besluit tot een scholenfusie SBaO door de besturen van Scala & WvO informeren.
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Stichting van GOL naar Beter
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
Standpunt inzake Schiphol Presentatie voor Gemeenteraad Nieuwkoop CROS Kerngroep Nieuwkoop 23 januari 2008.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Welkom Provincie Noord-Brabant in samenwerking met de gemeente Heusden, ’s-Hertogenbosch, Waalwijk, en het waterschap Aa en Maas. Informatieavond GOL Nota.
SamenMeeNaarDeA2? Goes, 28 sept Situatie 2 Goes, 28 sept 2015.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Inleiding  Cursusmateriaal: naslag  Doel: versterken van positie en functioneren GMR  Uitgangspunt: optimaal functioneren betrokken scholen  Werkvorm:
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
REGELREKSESSIE SCHAKELDAG 21 juni 2016 Boukje Keijzer en Marte Kappert.
Bijeenkomst kavelruil Tuinbouwgebied De Kievit
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
Informatiebijeenkomst GOL
Een vergadering organiseren
InnovA58 Noord-Brabant verdient een betere en slimmere weg
Centrumontwikkeling Waldervaart
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Bewonersavond 20 maart 2019.
Transcript van de presentatie:

Stichting van GOL naar Beter Presentatie Omwonenden A59 Waalwijk Stichting van GOL naar Beter bewoners gemeenten Waalwijk en Heusden

Citaat wethouder Waalwijk Jan van Groos: “B&W komen niet want dan wordt het weer een discussie en daar hebben wij geen zin in! De brug is een zaak van Rijkswaterstaat.” Let op: De brug is slechts een onderdeel van de totale infrastructuur aanvullen

Wie zijn wij Stichting van GOL naar Beter Opgericht in 2014 op initiatief van verschillende bewonersgroepen in Heusden/ Drunen Stichting heeft contact gelegd met de bewonersgroep omwonenden A59 Waalwijk Er waren duidelijke parallellen/overeenkomsten en zorgen tussen deze bewonersgroepen Besloten is, samen gezamenlijk verder op te trekken in de Stichting aanvullen

Wie zijn wij Doel van de Stichting Behartigen van de collectieve en individuele belangen van aan- en omwonenden die te maken krijgen met de gevolgen van het GOL inzake wegen, kunstwerken en alles wat daartoe behoort, noordelijk en zuidelijk van de A59 en inhoudende het volledige invloedsgebied van het GOL De stichting / omwonenden tracht haar doel te verwezenlijken door het aanwenden van alle wettige middelen die bevorderlijk kunnen zijn voor het verwezenlijken van de doelstelling aanvullen

Doel van de bijeenkomst U informeren over huidige plannen Rijkswaterstaat en GOL U te laten delen in onze zorgen ten aanzien van deze plannen Presentatie van ons alternatief plan A59 (incl. de voordelen) Oproep tot ondersteuning van onze plannen aan bewoners, gemeente en provincie aanvullen

Programma Film Omroep Brabant Plannen GOL en Rijkswaterstaat Presentatie alternatief plan Vragen stellen over alternatief plan Voordelen alternatief plan Discussie Sluiting officieel gedeelte Informeel napraten aanvullen

Film Omroep Brabant aanvullen

2015 is einde levensduur brug: HOEZO?? Omwonenden A59 zijn vooraf niet betrokken t.a.v. het voorgenomen besluit 2015 is einde levensduur brug: HOEZO?? Geen tijd voor andere optie is geen argument. aanvullen

Presentatie door Jeroen en Michel Oplossingen genereren met voldoende draagvlak

Voorgenomen GOL plannen Flyer GOL, tekening GOL brugomgeving (spagettistructuur)

Voorgenomen GOL plannen Rijkswaterstaat GOL Flyer GOL, tekening GOL brugomgeving (spagettistructuur)

Huidige knelpunten Geluidsoverlast A59 Verkeersoverlast woonwijken Waalwijk / Drunen Filevorming op de A59 (capaciteit onvoldoende) Verkeersonveilige afrit Waalwijk Centrum Toename verkeersongevallen Vrachtverkeer door de woonwijk

Onze uitgangspunten Geen onnodig verkeer door de woonwijken Goede ontsluiting van de wijken Verbetering t.a.v. geluid, gezondheid, landschap en milieu Duidelijke visie en lange termijnplannen Toekomstgerichte oplossingen Draagvlak van omwonenden

Onze zorgen t.a.v. huidige plannen Rijkswaterstaat en GOL Noodbrug zorgt voor overlast en onnodige kosten Definitieve brug A59 komt nog dichterbij de woonwijk Geen ruimte bij de brug voor aanvullende rijstroken t.b.v. een toekomstige verbreding A59 Verkeersoverlast en slechte bereikbaarheid: - Waalwijk Centrum - Overlaatweg en woonwijken Drunen - Noordoost Waalwijk Aantasting landschap tussen Waalwijk en Drunen (Overlaat) aanvullen

verlegging tracé over een lengte van 2 km in noordelijke richting Alternatief plan A59 Zuidelijk brugdeel (vernieuwd huidig brugdek): 2 rijstroken ri Den Bosch 1 parallelstrook met invoeger ri. Drunen – Den Bosch Verlengde spoorlaan Noordelijk brugdeel, nieuw aan te leggen: 2 rijstroken ri. Breda 1 parallelstrook met uitvoeger ri. Waalwijk verlegging tracé over een lengte van 2 km in noordelijke richting

Alternatief plan A59 Zuidelijk brugdeel (vernieuwd huidig brugdek): 2 rijstroken ri Den Bosch 1 parallelstrook met invoeger ri. Drunen – Den Bosch Verlengde spoorlaan Noordelijk brugdeel, nieuw aan te leggen: 2 rijstroken ri. Breda 1 parallelstrook met uitvoeger ri. Waalwijk hierdoor komt ruimte voor een parallelstructuur met een max snelheid 70 km/uur

Alternatief plan A59 Zuidelijk brugdeel (vernieuwd huidig brugdek): 2 rijstroken richting Den Bosch 1 parallelstrook met invoeger richting Drunen – Den Bosch Verlengde spoorlaan Noordelijk brugdeel, nieuw aan te leggen: 2 rijstroken. richting Breda 1 parallelstrook met uitvoeger richting Waalwijk hierdoor ontstaat ontsluiting Drunen West, Waalwijk Oost en Waalwijk Centrum

Alternatief plan A59 Zuidelijk brugdeel (vernieuwd huidig brugdek): 2 rijstroken richting Den Bosch 1 parallelstrook met invoeger richting Drunen – Den Bosch Verlengde spoorlaan Noordelijk brugdeel, nieuw aan te leggen: 2 rijstroken richting Breda 1 parallelstrook met uitvoeger richting Waalwijk hierdoor ontstaat ruimte voor geluidwerende en landschappelijke voorzieningen

Alternatief plan A59 Brug Ten noorden van de huidige brug Zuidelijk brugdeel (vernieuwd huidig brugdek): 2 rijstroken richting Den Bosch 1 parallelstrook met invoeger richting Drunen – Den Bosch Verlengde spoorlaan Noordelijk brugdeel, nieuw aan te leggen: 2 rijstroken richting Breda 1 parallelstrook met uitvoeger richting Waalwijk Brug Ten noorden van de huidige brug Voorbereid op toekomst (mogelijk 2x3 rijstroken) Er hoeft dus geen noodbrug te worden aangelegd Brug GOL plannen vervalt en wordt de nieuwe definitieve brug A59

Voorgenomen GOL plannen Rijkswaterstaat GOL Flyer GOL, tekening GOL brugomgeving (spagettistructuur)

Inhoudelijke vragen over de plannen?

Voordelen alternatief plan Geen toename verkeer in woonwijken Waalwijk en Drunen Geen versnippering en aantasting landschap Drunen – Waalwijk (Overlaat) Geen spaghettistructuur Geen nieuwe randweg door de Baardwijkse Overlaat Geen extra belasting Overlaatweg Kortere en rechtstreekse routes Geen noodbrug Vervallen van onvolwaardige toe- en afritten A59 Betere doorstroming A59

Voordelen alternatief plan Past beter bij structuurvisie GOL (parallelstructuur) Handhaving en uitbreiding uitstraling winterdijk Betere ecologische verbindingszone Breed draagvlak bij de bewoners Minder geluidbelasting bewoners Kosten worden over langere termijn afgeschreven Biedt mogelijkheden tot herziening van kostenverdeling tussen partijen Toekomstbestendig maken nieuwe tracé is op deze manier gewaarborgd

Tijdelijke brug zet situatie op scherp Voortzetting van de huidige plannen is korte termijnvisie en leidt tot procedures en weerstand Voorstel: Versterk huidige brug en creëer tijd om in overleg met bewoners een goede, duurzame oplossing uit te werken

Stap 2: volgt dan vanzelf: van GOL naar Beter HELP ONS! Neem ons plan serieus Stap 1: ons plan bestuurlijk inbrengen in de procedures noodbrug en ontwerp-tracé besluit Stap 2: volgt dan vanzelf: van GOL naar Beter

voor ideeën en reacties www.vangolnaarbeter.nl voor ideeën en reacties

Doorontwikkeling alternatief plan A59