De werking binnen de Scholengroep 25 Brugge-Oostkust

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
[Titel bijeenkomst] [Datum] Presentatie door: [naam]
Advertisements

Tips en praktijk opstellen businesscase
Studenten in Kortrijk. Vandaag voor jullie… • Uitgangspunt • Situering Kortrijk – centrum – onderwijsinstellingen • Aantallen (algemeen & kotstudenten)
KFAC Waarschoot Organisatie jp. KFAC Waarschoot vzw Raad van bestuur KFAC Waarschoot vzw Gerechtelijk correspondent Verhuur en sponsoring Evenementen.
Centrale Aanpak van AGION-dossiers… 8 oktober 2009.
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Het kan met Zon op Castricum
 Begroting over de periode  1 januari 2012  tot  1 april 2013.
Fusiemaatschappij WoninGent
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Milieudienst Westfriesland November 2005 Dia nr. 1 Inhoud presentatie Aanleiding Introductie Milieudienst Westfriesland ICT Digitale handhaving Ervaringen.
1 Het Watersportverbond. 2 Hoe zit het Verbond in elkaar 440 verenigingen met leden zijn het Watersportverbond Met elkaar vormen wij het Watersportverbond!
Waarom ‘Financiën en Leermiddelenbeleid’? Doel van deze presentatie Het budget en de kosten De verdelingssystematiek Twee scholen, twee scenario’s De logistiek.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
T h e q u a l i t y m a k e r s 10 juli 2014 VAB bijeenkomst 10 maart Uitvoering GMO bij FresQ Loek Jochems.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Grootboek / General Ledger Toelichting bij de financieel administratieve verwerking van in- en verkoop mutaties in het “General Ledgar” van Navision.
Gelukkig oud worden CDA GELDERLAND Janny Bakker 13 mei 2013.
Presentatie gemeente Beek
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
Laat u wat liggen ? Bianca Steentjes RO Reinier Gosselink RA
Verduurzaming gemeentelijk scholen 's-Hertogenbosch Leo de Koster, afdeling Maatschappelijk Vastgoed 26 september 2013.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Grootboek Er vinden voortdurend veranderingen plaats op de balans.
Anemoon project Vernieuwing administratieve informatieverwerking K.U.Leuven Academische Raad 8 februari 1999.
Organisatie van de faculteit Infosessie ABAP 14 oktober 2013.
MS Landen Tiensestraat Landen 1. Begeleiders  Directie  Leerkracht voor begeleiding van leerstoornissen  Begeleider huiswerkklas  Leerlingbegeleider.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor CLB-secretariaten
Opleiding voor schoolsecretariaten
RONDE VAN VLAANDEREN – VOLWASSENENONDERWIJS DE ADMINISTRATIE NA BBB (Beter Bestuurlijk Beleid)
OPROEP WERKERVARING 2009 ARTIKEL 60 INFOSESSIE 2 SEPTEMBER 2008 FINANCIEEL PROJECTBEHEER.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Extra-muros BGV in Ravelijn
Bijkomende gegevens (niet/onvoldoende beschikbaar via NME inventaris)
Anderstalige nieuwkomers in centrumsteden (basis- en secundair onderwijs) - resultaten bevraging centrumsteden en LOP’s -
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Industriële Symbiose IVAGO – UZ Gent IVAGO Paul Dobbelaere
Passend onderwijs & gemeentelijke transities
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Integraalplannen Voorstel ‘gezamenlijke aanpak’.
RTC West - Vlaanderen Situering. Ontstaan in 2000 (Minister Vanderpoorten). Eerst coördinatie en aanspreekpunt. Ondersteuning technisch onderwijs (duur.
Gas Natural Fenosa Presentatie 2 e helft landen Wie zijn wij? 20 mln. klanten werknemers EBITDA € mln. 330 TWh gas verkocht wereldwijd.
Toelichting vastenactieproject: Bouwen mee aan kindertehuis Bethesda in Zsobok!
Opleiding voor schoolsecretariaten
Welkom op de verplichte bezoekdag Bandenbestek GAC/2013/1805.
GO! onderwijs voor anderstalige nieuwkomers Wat zijn in het kort de regels voor het organiseren van onthaalonderwijs in het basis- en secundair onderwijs.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1. De Academie voor Muziek, Theater & Dans Maasmechelen: Een korte geschiedenis.
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
Integrated Software for Real Estate, Facility & Workplace Management 1 myMCS Energy Energiebeheer van de toekomst.
Departement Onderwijs en Opvoeding Stad Gent Departementshoofd Luc Heyerick.
Formatie april Financiering school = lumpsum School ontvangt geld van het rijk op grond van: 1.Het aantal leerlingen op 1 oktober van.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Opleiding voor schoolsecretariaten
MZC 12 oktober 2015 WELKOM.
Algemene Ledenvergadering
Van Dordt, voor Dordt.
Meer dan zomaar mensen vervoeren
Opleiding voor schoolsecretariaten
Opleiding voor schoolsecretariaten
Reg - investeringsfonds
Opleiding voor schoolsecretariaten
Opleiding voor schoolsecretariaten
Meer dan zomaar mensen vervoeren
MFO met RIZIV budget Een goedgekeurd lokaal project ontvangt een vergoeding van EUR: 500 EUR na aanvraag en administratieve goedkeuring ervan Opmerking:
Transcript van de presentatie:

De werking binnen de Scholengroep 25 Brugge-Oostkust

Algemene schets Sterk landelijk gebied met stadsker-nen aan de kust, Brugge en Torhout 36 scholen 18 basisscholen (waarvan 6 met +/- 100 lln.) 11 secundaire scholen 6 scholen voor buitengewoon onderwijs 1 centrum voor volwassenenonderwijs Aantal leerlingen leerplichtonderwijs: 8 300 leerlingen volwassenenonderwijs: 5 600 cursisten

Organisatie

Financieel beleid De leerling- en personeelsfacturatie voor alle scholen binnen de SGR wordt centraal verwerkt (ook de opvolging ervan) Er wordt gebruik gemaakt van een uniform kassabeheerprogramma “MoneySafe” voor de registratie van de verbruiken van maaltijden, uitstappen, leermiddelen, … Het crediteurenbeheer gebeurt eveneens centraal (uitbetalen van facturen aan leveranciers)

Financieel beleid - Voorafnames op eigenaarsonderhoud voor de mobiele ploeg onvoorziene omstandigheden reserve opbouw centraal → systeem van de communi-cerende vaten kinderbijslag aankoop van bussen beheerderswoning reprobel preventieadviseur infrastructuurcoördinator centrale ICT scholengroep werking centrale administratie verzekeringen dienstverplaatsingen

Infrastructuur Alle gelden KIW worden centraal beheerd en op voorstel verdeeld over de verschillende subregio’s Aanwezigheid mobiele ploeg voorafname uit de middelen eigenaarsonderhoud voor de vijf personeelsleden buschauffeur, elektrodienst, metser, schilder, groendienst, sanitair scholen doen de aanvraag bij de infrastructuurcoördinator die de mobiele ploeg aanstuurt Infrastructuurplannen worden verwerkt in een tweejarenplanning

Personeel Leerling- en personeelsadministratie gebeurt uniform via het softwarepakket “Informat” Contractueel personeel is in eigen beheer en verloopt dus niet via een sociaal secretariaat (190 contractuelen) In het basisonderwijs worden alle administratieve zendingen naar het Departement Onderwijs door 1 personeelslid verwerkt

ICT Hoofd ICT-coördinator Lokale ICT-coördinatoren oplossen technische problemen SGR en scholen beheer & ondersteuning Informat / MoneySafe / BelfiusWeb ontwikkeling & ondersteuning uniforme programma’s “Bankboekkas”, “Inventaris”, “Begroting” en “Vorderingen” ondersteuning financiële cel opstellen & opvolgen centrale aanbestedingen / contracten beheer & onderhoud website SGR & hostingbeheer GO! Centraal contactpersoon GO! Centraal Lokale ICT-coördinatoren oplossen technische problemen in de scholen beheer & ondersteuning SmartSchool beheer & onderhoud websites scholen

Centrale projecten containers vervangen stookinstallaties EPC-attesten catering papier kopieertoestellen (met centrale kleurenprints) stookolie onderhoud dampkappen keuring afwerkingskeukens centrale bus crèches elektriciteit: relightning / LED-verlichting opvolgen meterstanden en verbruik scholen zonnepanelen containers vervangen stookinstallaties EPC-attesten leerlingenfacturatie & opvolging betalingen kassabeheersysteem “MoneySafe” uniforme leerling- en personeels-administratie via Informat uniforme programma’s bankkasboek, begroting, inventaris toners en cartridges aankoop SmartBoards

Centrale projecten - Catering eigen centrale keuken (uitbesteed met winstparticipatie) ongeveer 10 000 maaltijden per dag (waarvan 4 000 voor eigen verbruik) levert ook aan andere scholengroepen: → Oostende & Eeklo / Maldegem ontvangen van een productievergoeding op de meer geproduceerde maaltijden personeel- en logistieke kosten zijn voor de cateraar

Centrale projecten - Zonnepanelen 34 scholen uitgerust met zonnepanelen 6 500 zonnepanelen oppervlakte van meer dan 10 000 m² levert voldoende vermogen voor een verbruik van 430 gezinnen (per uur 1,35 gigawatt productie) zorgen voor 40% van het totale energieverbruik

Centrale projecten - Crèches 15 crèches binnen de SGR zelfstandige uitbaters