IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE. INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo Benelux 04 Sodexo in de wereld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Duurzaamheid en kosten
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Keuze techniek in het (V)MBO Verbetering imago techniek Tussenstand van onderzoeken Bestuursvergadering SIC 19 november 2009.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
België en de wereldhandel: Wat is de reden van de achteruitgang? Hoe kan de situatie worden verholpen? Guy Quaden Gouverneur ICC Belgium, 3 mei 2010.
Informatiemanagement 27 juni 2007 André Knulst Mens College 3/3.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Meisjes en wiskunde (Waarom) is wiskunde moeilijk?
Elke 7 seconden een nieuw getal
Lineaire functies Lineaire functie
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Cijfers Zorg en Gezondheid
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
In opdracht van NOC*NSF
Logistics: a driver for innovation Low costs High value Flexibility now and later Superior technology Timwood - T > No transport - I > No Inventory - M.
Waar gaat het nou toch om?!
Groep Colruyt en ‘participatie’
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Safety Minute - february 2015
Safety Minute - march 2015 Electricity. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Safety Minute - april 2015 Gebruik trapladder. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and.
Transcript van de presentatie:

IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE

INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo Benelux 04 Sodexo in de wereld 05 IFM Contracten België 06 IFM Contracten Nederland 07 IFM Contracten Luxemburg 08 Fundamenten en Strategie 09 Onze Corporate Responsibility 10 Stappen van onze groei 11 Onze belangrijkste erkenningen in België

01 Quality of Life

QUALITY OF LIFE 4 – We zijn ervan overtuigd dat QUALITY OF LIFE aan de bron ligt van individuele vooruitgang en het prestatievermogen van organisaties It’s all about Quality of Life

02 Onze diensten

ONZE DIENSTEN 6 – SODEXO IS WERELDLEIDER OP HET VLAK VAN QUALITY OF LIFE SERVICES On-site Services Benefits & Rewards Services Personal & Home Services It’s all about Quality of Life

ON-SITE SERVICES 7 – Met meer dan 100 diensten biedt Sodexo een brede waaier services aan gaande van receptie, catering en cleaning tot het onderhoud van technische installaties It’s all about Quality of Life

ON-SITE SERVICES

9 –It’s all about Quality of Life CorporateSeniorsHealthcareEducation

ON-SITE SERVICES 10 –It’s all about Quality of Life DefenseRemote SitesJusticeSports & Leisure

BENEFITS & REWARDS SERVICES 11 –It’s all about Quality of Life Quality of Life verbeteren om talent aan te trekken en te behouden

BENEFITS & REWARDS SERVICES 12 –It’s all about Quality of Life Voordelen voor werknemers Oplossingen voor overheidsinstellingen Incentive programma’s

PERSONAL & HOME SERVICES 13 –It’s all about Quality of Life Om ook de individuele Quality of Life te verbeteren

PERSONAL & HOME SERVICES 14 –It’s all about Quality of Life ConciërgerieKinderopvangIn-home Senior Care

03 Sodexo Benelux

SODEXO BENELUX 16 –It’s all about Quality of Life € 900 miljoen omzet medewerkers sites Klanten Sodexo Benefits & Rewards Services

SODEXO BELGIË 17 –It’s all about Quality of Life € 380 miljoen omzet medewerkers klanten Sodexo Benefits & Rewards Services 1 Belg op 4 dagelijks in contact met Sodexo sites

SODEXO NEDERLAND dagelijkse contacten sites 28% mannen medewerkers 72% vrouwen 50 Verschillende services It’s all about Quality of Life

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it SODEXO LUXEMBURG 19 –It’s all about Quality of Life € 100 miljoen omzet medewerkers klanten Sodexo Benefits & Rewards Services 70 sites

04 Sodexo in de wereld

SODEXO IN DE WERELD 21 –It’s all about Quality of Life € 18,3 bn omzet medewerkers 18 de werkgever wereldwijd 75 miljoen klanten per dag sites 80 landen

SODEXO IN DE WERELD 22 –It’s all about Quality of Life Rest van de wereld 20 % Noord-Amerika 38 % Verenigd Koninkrijk & Ierland 8 % Continentaal Europa 34 %

05 IFM Contracten België

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it P&G BELGIUM 24 –It’s all about Quality of Life 15 medewerkers € 3,9 M omzet 14 services

P&G - SOFT FM SERVICES Facility Cleaning Landscape maintenance Reception services Pest control Uniforms Catering Vending Industrial Cleaning 25 – It’s all about Quality of Life

P&G - HARD FM SERVICES Domestic hot water system Domestic cold water system HVAC Non mechanical Building Maintenance Vertical transportation Specialty equipment Metrology & Calibration services 26 – It’s all about Quality of Life

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it J&J BELGIUM 27 –It’s all about Quality of Life 197 medewerkers € 12,1 M omzet 16 services

J&J - SOFT FM SERVICES Cleaning services Catering Window Cleaning Hospitality services Reception services Telephone Facade Cleaning Mailroom 28 – It’s all about Quality of Life Move Management Landscaping Pest control Indoor plants Airfresheners & lady bins Sanitary supplies Doormats Cleaning vending machines

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it 3M 29 –It’s all about Quality of Life 21 medewerkers € 2,1 M omzet 16 services

3M - SOFT FM SERVICES Reception Security Cleaning Landscaping Internal plants Waste Pest Control Moves Mail Room Meeting Room Reprography Archives 30 – It’s all about Quality of Life Office Supplies Visio/Audio Project Management Help desk Warehouse Handyman Catering Vending Water Fountains Dry cleaning Car Wash Shop

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it GSK 31 –It’s all about Quality of Life 240 medewerkers € 20 M omzet 13 services

GSK – SERVICES Reception Cleaning Landscaping Internal Plants Pest Control Mail Room Meeting Room Archives Catering Vending Water Fountains Laboratory Maintenance 32 – It’s all about Quality of Life

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it UZ GENT 33 –It’s all about Quality of Life 150 medewerkers aangestuurd door Sodexo 47 medewerkers € 9,4 M omzet 5 services

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it UZ GENT - SERVICES 34 –It’s all about Quality of Life Catering Cleaning Shops Vending Technical services

FPC GENT 35 – It’s all about Quality of Life 128 medewerkers 15 services € 11,2 M omzet

FPC GENT - SERVICES 36 – It’s all about Quality of Life General management Waste Human Resources Reception ICT Gardening Clerk Dry cleaning Accountancy Security Communication Parking services Catering Shop Hygiene & Cleaning

LES EAUX VIVES – SERVICE FLATS 37 – It’s all about Quality of Life 21 medewerkers 9 services € 8 M omzet

LES EAUX VIVES - SERVICES 38 – It’s all about Quality of Life Catering (appartements & restaurant) Daily maintenance of the appartments Reception Dry cleaning Shop Handy man Organisation activities for residents (gym, petanque, film, etc.) 24h/24 first aid Letting and selling of the appartments

06 IFM Contracten Nederland

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it KLM 40 –It’s all about Quality of Life 45 services

KLM - SOFT FM SERVICES Workplace management Cleaning Greening Waste management Pest control Snow removal Reception services and security Mailroom Reprographics and printing Archive management Fleet management Removal Services Entrance management Art management Handyman services Uniforms Meeting, visitors and parking services Foodservices (restaurants, vending, catering services) Printers and multifunctionals 41 – It’s all about Quality of Life

KLM - HARD FM SERVICES Renovation & furnishing Relocation services Building Maintenance 24h Technical assistance Building design and installation Project management Energy Management Real Estate Management Traffic & Parking management Fire Safety Environmental legislation Internal Signing Environmental center Carpentry workshop 42 – It’s all about Quality of Life

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it KPN 43 –It’s all about Quality of Life 27 services

KPN - SOFT FM SERVICES Workplace management Cleaning Catering Vending Hospitality services Landscaping Waste management Pest control Reception services Security Postal services Repro services Handyman services Parking services Moves Handling of Arts Access provision Internal signage Handyman 44 – It’s all about Quality of Life

KPN - HARD FM SERVICES Building maintenance Space planning Energy management Building legal permits 45 – It’s all about Quality of Life

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it HITACHI CONSTRUCTION MACHENERY - SERVICES 46 –It’s all about Quality of Life Reception Cleaning Catering Vending Greening Handyman services Office Supplies Pest control Waste management Uniforms Project management

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it 47 – 07 IFM Contracten Luxemburg

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it ZORGCENTRUM « AN DE WISEN » - BETTEMBOURG 48 –It’s all about Quality of Life 224 medewerkers 144 bewoners € 17 M omzet

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it ZORGCENTRUM « AN DE WISEN » - SERVICES 49 – It’s all about Quality of Life Catering Cleaning Resident care Support Administration management Hotel services Maintenance

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it BANQUE EUROPÉENNE D’INVESTISSEMENT - KIRCHBERG 50 –It’s all about Quality of Life € 6,7 M omzet 116 medewerkers

TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it BANQUE EUROPÉENNE D’INVESTISSEMENT - SERVICES 51 –It’s all about Quality of Life Catering Vending Fine dining Helpdesk Concierge services Childcare Mail room

08 Fundamenten en strategie

ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING 53 –It’s all about Quality of Life Wereldleider zijn op het vlak van Quality of Life Services.

ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING 54 –It’s all about Quality of Life FOOD FM SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF? Sodexo is wereldleider op het vlak van QUALITY OF LIFE SERVICES 70% 30%

ONZE MISSIE 55 –It’s all about Quality of Life Dag na dag bundelen onze medewerkers wereldwijd de krachten, met oog voor de volgende zaken: Dagelijks de levenskwaliteit verbeteren van iedereen aan wie we onze diensten leveren. Bijdragen aan de economische, sociale en milieuontwikkeling van de steden, regio's en landen waar we onze activiteiten uitoefenen.

ONZE WAARDEN 56 –It’s all about Quality of Life DIENST- VERLENING TEAM SPIRIT Zin voor VOORUIT- GANG 95% van onze medewerkers staan dagelijks in rechtstreeks contact met onze klanten en hun consumenten. Dat vraagt om grote menselijke kwaliteiten en een specifiek gedrag dat wij beschrijven als:

ONZE ETHISCHE PRINCIPES 57 –It’s all about Quality of Life Transparantie Strijd tegen corruptie en concurrentie- vervalsing Loyaliteit Respect voor de persoon

09 Onze Corporate Responsibility

BETTER TOMORROW PLAN 59 –It’s all about Quality of Life Onze road map op vlak van verantwoord ondernemen. Het legt onze maatschappelijke en ecologische engagementen vast in 4 prioriteiten Actie ondernemen voor een betere voeding, gezondheid en welzijn Ons engageren ten opzichte van lokale gemeenschappen Het milieu beschermen Onze medewerkers ontwikkelen en diversiteit bevorderen

PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTPLOOIEN & DIVERSITEIT BEVORDEREN 60 –It’s all about Quality of Life Sodexo heeft de ambitie om wereldwijd een referentie te worden op vlak van diversiteit en inclusie

PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTPLOOIEN & DIVERSITEIT BEVORDEREN Wij bieden onze medewerkers de mogelijkheid zich goed te voelen bij ons, elke dag opnieuw De ontplooiing van onze medewerkers is onze prioriteit Onze medewerkers erkennen door de beleving van onze waarde en hun bijdrage tot onze groei Elke medewerker ontvangen als volwaardig lid van onze ploeg Zin geven om bij Sodexo te komen werken

10 Golden Rules voor een evenwichtig voedingspatroon PRIORITEIT 2: ACTIE ONDERNEMEN VOOR EEN BETERE VOEDING, GEZONDHEID EN WELZIJN Leaflets en Vitality Corners met thema’s als suikers, voedingsdriehoek en allergieën Elke maand wordt een gezondheidsthema naar voren gebracht Organisatie van conferenties

PRIORITEIT 3 : ONS ENGAGEREN TEN OPZICHTE VAN LOKALE GEMEENSCHAPPEN 100% duurzame bananen waarvan 80% van biologische oorsprong en Fairtrade Max Havelaar Aspretto: onze fairtrade & biokoffie en -thee Oprichting van een netwerk van regionale producenten, korte keten

PRIORITEIT 4: HET MILIEU BESCHERMEN 100% scharreleieren waarvan 70% vrije uitloop 100% konijnenvlees afkomstig uit parksystemen 100% Varkensvlees van niet-gecastreerde varkens

10 Stappen van onze groei

GESCHIEDENIS 66 –It’s all about Quality of Life  1966 : Pierre Bellon richt Sodexho op in Frankrijk  1971 : Eerste internationale vestiging in België  1978 : Sodexho zet eerste stappen in de wereld van dienstencheques  2000 : Oprichting van Altys België, filiaal van Sodexho gespecialiseerd in technische installaties  2006 : 40 jaar na oprichting stelt Sodexho zich een nieuwe uitdaging « Wereldwijd de expert worden in diensten die de Quality of Life verbeteren »  2008 : Sodexho wordt Sodexo

11 Onze belangrijkste realisaties in België

VERWEZENLIJKINGEN 68 –It’s all about Quality of Life 40 % lokale producten 60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer 95 % lokaal vlees 100% duurzame poetsproducten 100% fairtrade bananen 100% niet-bedreigde vis

Bedankt