5. Schrijfvaardig Blz.24 Blok 1. Uitleg blz. 24 t/m 26.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Uiterlijke structuur aanbrengen
Hoe schrijf ik een recensie
A CCOUNT AANMAKEN BIJ BADMINTON V LAANDEREN
Ik (Super Opa) wil graag meer uit het leven halen Daarom heb ik een besluit genomen maandag 7 juli :24:3 9.
Kennisteam Sales, Marketing en Marktinformatie Onderzoeksmethodiek Wat hebben we in huis.
Opmaak brief.
Discipelschap.
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Beste vrienden, Dit zal mijn laatste mail zijn. Het zal misschien een schok zijn voor jullie, maar ik heb een belangrijke beslissing genomen. Ik neem een.
SAMENVATTEN van leerteksten… Tekst verkennen
Hallo On-Line Vriend(in)....
Welkom!. Opvoeding Maarsen, 14 november 2009 Opvoeding Vooraf, voor de jongeren (1/4): Hoe zou je de relatie met elk van je ouders waarderen? Uitstekend.
Ik ben Ulrike Seynaeve en ik ben 18 jaar oud. Op 18 november 1991 werd ik geboren te Torhout, maar al men hele leven lang woon ik te Lichtervelde. En.
Writing an All Right! 3hv Unit 2 lesson 3.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Hello online vriend-in.
Opstel schrijven.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Een leesstrategie: toepassing
Stelles “Een eigen (ei)land”..
Bouwplan 4Hc.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Paragraaf schrijven h2 Zakelijke brief.
Hoofdstuk 3 terugblik.
Samenvatting h1-h3.
Inleiding, middenstuk, slot
Leesvaardigheid Hoofdstuk 1 t/m 3
De indeling van een tekst
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
De zakelijke (formele) brief
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Leesvaardig Examentraining.
Het schrijven van een betoog
Hoofdzaken/bijzaken/kernzinnen
SCHRIJVEN 1.5 ZAKELIJKE EN PERSOONLIJKE BRIEF. VERSCHILLEN ZAKELIJKE BRIEF Officiële brief Verzoek Klacht Mededeling Gericht aan een persoon die je niet.
INFORMATIE 2.8 HET SCHRIJVEN VAN JE ENQUÊTEVERSLAG.
SCHRIJVEN ZAKELIJKE BRIEF. WAT GA JE LEREN? Wat een zakelijke brief is. Hoe een zakelijke brief is ingedeeld: briefconventies. Hoe je een zakelijke brief.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
SCHRIJVEN ZAKELIJKE . WAT GA JE LEREN? Hoe je een zakelijke schrijft. Aan welke afspraken je je moet houden. Wat formeel taalgebruik is.
Consumentengedrag Leren I
Moederdag elfje.
Een informatief Artikel schrijven
Overtuigende tekst/betoog
Begrijpelijk schrijven
Een reisverslag schrijven
Onderwerp, deelonderwerpen en hoofdgedachte
Een beschouwing schrijven
Alinea’s, inleiding, middenstuk en slot
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Lezen samenvatten.
De indeling van teksten
Een instructie schrijven
Zelf schrijven van een ‘grappig’ nieuwsbericht
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
blok 2 les 4: contact met elkaar
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Interview verslag schrijven
Inleiding, middenstuk, slot
Schrijven Zakelijke brief.
Les 1 – formeel en informeel taalgebruik
Een (informatief) Artikel schrijven
Perron 1 – hoofddoel schrijver & persoonlijke
Buurt-apps Mediabegrip week 2-3.
Transcript van de presentatie:

5. Schrijfvaardig Blz.24 Blok 1

Uitleg blz. 24 t/m 26

Blz. 25, opdr. 31 Bestaat je uit drie delen? Staat in de inleiding dat je meedoet aan het onderzoek? Staat in de inleiding over welke drie manieren je een stukje tekst schrijft? Bestaat het middenstuk uit drie alinea’s? Heb je in elke alinea geschreven over een andere manier van contact hebben? Heb je voor elke alinea de informatie uit het schema gebruikt? Heb je in het slot de tekst netjes afgesloten? Heb je je aan de regels voor het schrijven van een persoonlijke e- mail gehouden?

Beste Astrid en Tom, Ik wil graag meedoen aan jullie onderzoek over communicatie van jongeren. Ik bel iedere dag met mijn moeder om te zeggen dat ik naar huis komt. Dit vind ze belangrijk. Ik chat met mijn vrienden via What’s App. Dat is goedkoop en gezellig. Ik Skype met mijn vrienden van vakantie. Dan zie ik ze zo nog eens en hebben we contact. Succes met jullie onderzoek. Met vriendelijke groet, Lotte van Kempen